וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים רוצים לברוח מישראל, ממירים את החופשה בארץ לחו"ל"

14.9.2020 / 10:39

הסגר בחגים גורם מחד ליאוש בקרב המלונאים והתיירנים שרק החלו להתאושש, ומאידך למבול של פניות לסוכנויות הנסיעות, שממירות את החופשות בארץ לאחרות בחו"ל. "הטיסה לבורגס התמלאה בשלוש שעות", אומרים באחת הסוכנויות

בווידאו: הצהרת ראש הממשלה על הסגר בחגים/צילום: לע"מ

סגר של שלושה שבועות, שכולל את כל חגי תשרי, זו חתיכת מכה לתיירות הישראלית, במיוחד אחרי שכבר נראתה התאוששות בענף בחודשים האחרונים. בעלי המלונות בארץ, שהיו באי-ודאות לגבי החגים, קיבלו אמש (ראשון) את הבשורה הקשה על החלטת הממשלה לסגור את המדינה בחגים.

עקבו אחרי האינסטגרם שלנו wallatravel
ויש לנו גם טיקטוק!

"זה טירוף!" אומרת מנכ"לית רשת מלונות פתאל, אביה מזרחי-מגן, בשיחה לוואלה! תיירות. "השבוע אנחנו עובדים ולא מצליחים להבין אם קיים מתווה או לא, ואם נתב"ג נשאר פתוח, אין שום סיבה שנתב"ג לא ימשיך לשרת את מי שהזמין חופשות באילת או בטבריה. כלכלת המדינה חשובה לא פחות וגם מאות אלפי העובדים שחזרו לעבוד, וזה צריך להיות בראש סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות".

לדבריה, בהתאחדות המלונאות בשיתוף עיריית אילת פועלים לאשר מתווה לחופשה בעיר, בדומה לזה שאישרו לחופשות ביוון, עם מחסומים ובדיקות קורונה. "אילת היא עיר ירוקה ואין סיבה שלא תהיה שם חופשה בטוחה גם בחגים", היא מוסיפה, עם ישראל צריך לצאת לחופש בחו"ל ובישראל". לדבריה, השלכות של סגר נוסף יהיו הרסניות במיוחד לערים תיירותיות כמו אילת, טבריה, מסעדות ושאר עסקים. "החזרנו 4,000 עובדים והם לצערי הרב יצטרכו לשוב לחל"ת. זה בלתי נתפס".

ואכן, העיר אילת הציגה היום (שני) את תכנית "מגן אילת" שתאפשר את פתיחת העיר לתיירים כבר בחג הסוכות. מדובר בתכנית מקיפה ופרטנית, הנסמכת על טכנולוגיה בשילוב מדיניות אכיפה קפדנית: בדיקות קורונה מהירות לנופשים ולעובדים, תגבור משמעותי של מערך החקירות האפידמיולוגיות, הגברת הפיקוח והאכיפה העירונית, תגבור הכוח המשטרתי ועוד. מאיר יצחק הלוי ראש עיריית אילת, אמר: "אנחנו לא יכולים לשבת מנגד בחיבוק ידיים ולראות את העיר גוססת לאיטה. גמרנו בדעתנו לפעול באופן יזום על מנת להתמודד עם המשבר ולמנוע את כניסת המגיפה בשערי העיר, על מנת שהעיר על תושביה ואורחיה תחיה".

ישראייר באילת. ShutterStock
בהתאחדות המלונות פועלים לאשר מתווה חופשות בדומה ליוון. מלונות באילת/ShutterStock

"לא ברור למה ההחלטה גורפת"

גם בתיירות הכפרית לא מבינים את ההחלטה הגורפת על הסגר, בטח במלונות שנמצאים קרוב יותר לטבע. "התחושה היא של תסכול, שיש איוולת של ההחלטה", אומרת מנכ"לית רשת מלונות מטיילים, בת חן ישועה, "במיוחד בתיירות כפרית שהיא בטבע, שיש ריחוק חברתי ומרחבים, אז לא ברור למה ההחלטה גורפת".

לדבריה, יש לרשת המלונות בצפון תפוסות גבוהות עד ה-18 בחודש (ערב ראש השנה), ואז היא תיאלץ להוציא את העובדים לחל"ת. "נקפל את המלונות לחודש, כולל בסוכות עד ה-11 באוקטובר", היא אומרת. "אתמול חשבנו לבטל באופן יזום את ההזמנות, אבל אנשים ביקשו לחכות עד ההודעה, ועכשיו צריך באופן יזום לבטל, להחזיר מקדמות ולהזיז קדימה את ההזמנות".

הווילג' מלון מטיילים על הירדן. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
למה סוגרים את התיירות הכפרית? הווילג' מלון מטיילים על הירדן/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

"גל מטורף של ביטולים"

במלון מגדלא שעל הכנרת, שנפתח לפני כשנה ומיד נסגר, רק החלו להתאושש מהסגר הראשון. "באוגוסט הגיע חמצן מהאורחים, ובחגים היה צריך להיות עוד קצת חמצן כדי לשרוד את הסתיו", אומר אלון וינטר, מנכ"ל מלון, "אבל נכון לאתמול יש גל מטורף של ביטולים. כל ראש השנה אנחנו ב-80 אחוזים פחות ממה שהיינו, כל ההזמנות קדימה של ספטמבר מבוטלות ולסוכות רק התחלנו להתכונן. לא ידוע מה יהיה, והפסדנו המון כסף בחודש הקרוב. זו היתה ההתאוששות שלנו".

לדבריו, הוא חושב אם לפתוח או לסגור את המלון עד מרץ כדי לשרוד, ו-40 מתוך 70 העובדים שהוא החזיר מחל"ת, שוב יצאו לחופשה ללא תשלום. "אני מקווה שהממשלה תחשוב מה לעשות", הוא מוסיף, "סגר זה הכי קל אבל אנחנו כועסים ועצובים כי לפתוח ולסגור, לפתוח ולסגור, זה לא משהו פשוט".

אבל לא רק המלונות עומדים בפני הפסדים קשים. גם התיירנים עומדים לאבד חלק נכבד מההתאוששות שלהם בקיץ האחרון. מיקי ענבר, מנהלת השיווק באתר החרמון, מספרת, "מהרגע שנגמר הסגר בשבועות, היתה שנה נהדרת ומוצלחת כי מבקרים הגיעו בעצמם והיה קיץ מצוין. כמות המבקרים עברה את זו של הקיץ הקודם ונחשפנו לאוכלוסייה שלא מכירה אותנו והיתה בדרך כלל טסה לחו"ל. קיימנו שמונה סיורים ביום באוגוסט וכולם היו מפוצצים".

לדבריה, פעילות הקיץ בחרמון מסתיימת בסוף סוכות, "והסגר די דופק אותנו, כי ציפינו למבקרים רבים בחגים", היא אומרת. "מבחינת השטח, הכל נעשה במרחב, באוויר הפתוח ואין שום פעילות בתוך מבנה והקפדנו על כללי התו הסגול, גם בקרוניות, ואין לנו בעיה לקלוט את כל כמות המבקרים". ענבר מוסיפה, שאם יש נקודת אור בקורונה, זה שאנשים שמטיילים גילו את החרמון בקיץ. "אבל אנחנו עם הפנים לחורף", היא מסכמת.

עוד בוואלה!

שלושה מלונות לחגים: המשפחתי, המוזל והכי משתלם

לכתבה המלאה
מלון מגדלא. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
"בחגים היה צריך להיות עוד קצת חמצן כדי לשרוד את הסתיו". מלון מגדלה/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

מוקדי ההזמנות לחו"ל מוצפים בפניות

מי שדווקא "נהנה" מהסגר או לפחות ממצב ביטול החופשות בארץ, הן סוכנויות הנסיעות. בחברות השונות מדווחים על הצפה של פניות של ישראלים שמבקשים להימלט מהארץ במהלך החגים.

ניר מזור, סמנכ"ל קשרי תעופה, ששוהה עכשיו ביוון בחופשה, אמר ש"אנו רואים עלייה בביקושים כי אנשים מחפשים להימלט, ואתמול כשעוד לא היה ברור, אנשים עלו לטיסות לאן שרק אפשר. הטיסה שלנו לבורגס ב-17 בחודש התמלאה בשלוש שעות. אנשים לא יכולים לעמוד בלחץ".

מזור מוסיף שאנשים מחפשים כל דרך להימלט לשבועיים-שלושה, ובחברה ממשיכים להפעיל את הטיסות לכרתים, רודוס, בולגריה, קרואטיה לתוך כל החגים. "אנחנו ערוכים מבחינת כוח אדם", הוא מוסיף. "בסגר הראשון העברנו אנשים מחופשות בחו"ל לחופשות בארץ, עכשיו אנחנו עושים בדיוק הפוך ומסדרים לכולם טיסות לחו"ל".

גם בחברת השטיח המעופף ממירים את החופשות בישראל לחופשות בחו"ל. "אנחנו לוקחים את כל מי שהזמין דרכנו בארץ, ומציעים לו דילים אטרקטיביים מחו"ל", אומר אורן כהן מגורי, סמנכ"ל השיווק בחברה. "רוב האנשים הזמינו חופשה לאילת, ים המלח וטבריה, ואנחנו נותנים להם דיל לרודוס, כרתים, זגרב ודוברובניק החל מראש השנה ועד סוכות".

לדבריו, מי ששילם, למשל 5,000 שקלים על חופשה באילת - ייקבל חופשת שוות ערך בחו"ל. "אנחנו מתחילים את הטיסות ב-17 ופותחים גם חבילות ל-10 לילות למי שרוצה לברוח מהסגר", הוא אומר. "אנשים רוצים לממש את החופשה שלהם ולא להיות בסגר, המוקד פה מוצף כי אין בתי ספר ואין מסגרות ויש הזדמנות להמיר את החופשה בארץ בחופשה בחו"ל".

גם בקווי חופשה מדווחים על הסתערות כבר מאתמול. "הרוב המוחלט רוצה ליוון: כרתים, רודוס ואתונה", אומר אילן שלו מנהל השיווק והמכירות בקבוצת החברות קווי חופשה. "תגברנו את הטיסות של חברת התעופה היוונית 'בלו בירד' ליציאות לאורך כל השבוע הקרוב, עם דגש על יציאות ביום חמישי ואף הגדלנו נפח מטוסים לאור הביקושים". לדבריו של שלו, יש הכפלה של כמות ההזמנות באתרים ובמוקדי הטלפון, והמגמה הזו רק הולכת ומתגברת. "ככל שידוע, נתב"ג אמור להשאר פתוח בתקופת החגים תחת פעילות תו סגול, ואנו נמשיך לתת מענה לכל ביקוש מצד הלקוחות", סיכם.

אנו רואים הן באון ליין של קווי חופשה והן במוקד

דיילים בחברת התעופה בלו בירד. קווי חופשה,
טסים כל השבוע מישראל ליוון. דיילים בחברת התעופה "בלו בירד"/קווי חופשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully