וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ציפינו למחירים כאלה: כמה יעלה לנו לטוס ליוון וקפריסין באוגוסט?

ההכרזה אתמול על ביטול הבידוד מה-1 באוגוסט לחוזרים מיוון או קפריסין, נתנה את האות להסתער על הנופשונים. אומנם לחודש אחד בקיץ, אבל גם זה משהו. בדקנו כמה יעלה לכם לטוס באוגוסט, ואולי בכלל כדאי לחכות לחגי תשרי? המחירים מפתיעים

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בווידאו: נתניהו נועד עם אתמול ראש ממשלת יוון בנוגע לפתיחת השמיים ב-1 באוגוסט

פתיחת השמיים בין ישראל ליוון וקפריסין ב-1 באוגוסט השנה, כפי שהצהיר אתמול (שלישי) ראש הממשלה נתניהו לאחר פגישתו עם ראש הממשלה היווני קיריאקוס מיטסוטקיס, היא אומנם בשורה טובה לישראלים שיוכלו להתאוורר ממשבר הקורונה שכפה עלינו עוצר טיסות, אבל לצערנו מדובר רק על חודש אחד בלבד, בטרם ישובו הילדים למערכות החינוך.

עם זאת, ביוון לא ממש שמחים מההצהרה של ראש הממשלה הישראלי. "ביוון מאוכזבים מאוד מההחלטה שיצאה מפגישתם של נתניהו-מיטסוטקיס, בעיקר בשל העובדה שיוון עכשיו נקייה מקורונה ויש בה גם מעט מאד תיירים", מסביר סיון זמיר, הבעלים של אתר "איי יוון". לדבריו, היוונים בטוחים שהזמן הבטוח והמומלץ ביותר (גם בריאותית) הוא עכשיו, בחודשים יוני ויולי, כי מי יודע מה יהיה עד חודש אוגוסט. "ביוון מאוד מופתעים ששרי בריאות וראשי ממשלות של 28 מדינות מוכנים לשלוח תיירים ליוון וגם לקבל תיירים מיוון, ורק ישראל מתנגדת", מוסיף זמיר.

לדבריו, במדינה חוששים שיגיע ה-1 באוגוסט, וישראל שוב תדחה את המועד למועד אחר בשל מספר גדול של חולים. "ברור ליוונים, וגם דובר על כך בחדשות אתמול, שמיטסוטקיס מבקש מישראל לפתוח את התיירות מישראל ולהסיר את חובת הבידוד לישראלים החל מ-1 ביולי, לכל המאוחר".

כרגע יש לנו רק את אוגוסט, וככל הנראה איי יוון ואתרי הנופש במדינה, כמו גם בקפריסין, יהיו מלאים בתיירים מהעולם בחודש זה, שהוא גם חודש החופשות העיקרי של תושבי אירופה. יהיו ודאי ישראלים שימהרו להזמין כרטיס לקיץ, אבל עקב העומס וגם החשש מהקורונה שעוד מסתובב פה ושם, יהיו ודאי גם כאלה שיחכו לחופשה בחגי תשרי בספטמבר-אוקטובר.

אז בדקנו כמה יעלה לכם לטוס באוגוסט ליוון וקפריסין, ולהבדיל גם בחודש אוקטובר. ההבדלים היו די מדהימים. הנה הם לפניכם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו,  במהלך הצהרה משותפות עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס 16 ביוני 2020. חיים צח/לע״מ, אתר רשמי
יש כבר פתיחה של 2 מדינות. ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס, אתמול/אתר רשמי, חיים צח/לע״מ

אתונה ב-345 שקלים הלוך-חזור

חברת בלו בירד היוונית תחדש טיסותיה ב-1 ביולי מישראל לחמישה יעדים ביוון (רודוס, כרתים, מיקונוס, סלונקי וקוס), וגם חברת אגיאן היוונית הודיעה בשבוע שעבר על החזרת הטיסות לישראל, כבר ביום ראשון השבוע, ומה-22 ביוני תפעיל טיסה יומית בקו אתונה-תל אביב. בחודש יולי תפעיל החברה גם טיסות מסלוניקי ולרנקה (קפריסין) לתל אביב. בבדיקה שערכנו לגבי טיסות באוגוסט מצאנו מחירים מאוד נוחים, לפחות לחלק הראשון של החודש.

טיסה לאתונה וחזרה ב-5-1 באוגוסט תעלה 345 שקלים לאדם. טיסה באל על וחזרה עם אגיאן תעלה 475 שקלים. חזרה עם אליטליה (שמבצעת טיסות ישירות בין היעדים לפי לוח הטיסות), תעלה כבר 509 שקלים. ב-16-13 באוגוסט תשלמו על טיסה לאתונה וחזרה עם אגיאן 530 שקלים, אבל עם אגיאן וריינאייר בחזור רק 416 שקלים. השבועיים האחרונים של אוגוסט, המבוקשים ביותר, הם כצפוי גם היקרים ביותר ועל טיסה עם אגיאן לאתונה ב-29-26 באוגוסט תשלמו 853 שקלים לאדם, ועם אל על כבר 1,047 שקלים.

מתים על כרתים? טיסה בין ה-5 ל-10 באוגוסט תעלה עם חברת בלו בירד 1,174 שקלים לאדם. בין ה-19 ל-22 בחודש תשלמו כבר 1,795 שקלים. בסוכות, 9-2 באוקטובר, תשלמו על טיסת ארקיע של 7 ימים 1,649 שקלים.

ומה באוקטובר? בסוכות המחירים יהיו כבר דומים לסוף אוגוסט, כלומר יותר יקרים. כך למשל, טיסה לאתונה ב-6-2 באוקטובר, מערב החג, תעלה לאדם החל מ-855 שקלים עם אליטליה וחזור באל על. טיסות עם אל על יעלו 968 שקלים ועם אליטליה 954 שקלים לאדם. מחירים זהים נמצאו גם לטיסות בימים האחרונים של סוכות.

עוד בוואלה!

מעורב יווני-טורקי-בולגרי: כל הסיבות לבקר בצפון-מזרח יוון

לכתבה המלאה
כיכר מונסטראקי האקרופוליס באתונה. Costas zissis, אתר רשמי
להגיע אליה בתחילת אוגוסט יהיה זול, בסוף החודש כבר יותר יקר. אתונה/אתר רשמי, Costas zissis

ומה עם קפריסין?

האי הקרוב אלינו ביותר, שמציע ממזרח את חופי איה נאפה ומממערב את פאפוס ואתריה, אומנם "הוריד" את ישראל מדירוג A ל-B בקרב המדינות שאזרחיהן יוכלו להיכנס לקפריסין (מה שאומר שנידרש להציג אישור בדיקת קורונה 72 שעות טרום הגעתנו ליעד), אבל בהחלט יהווה גם הוא יעד אטרקטיבי באוגוסט הקרוב.

טיסות ללרנקה מתל אביב ב-10-5 באוגוסט עם אגיאן יעלו לאדם 364 שקלים בלבד, בעוד עם כיוון אחד עם אל על כבר 598 שקלים. טיסה ב-16 באוגוסט תעלה עם אגיאן 528 שקלים ועם סייפרוס איירווייס 561 שקלים. עם אל על תשלמו כבר 700 שקלים.

בערב סוכות, 6-2 באוקטובר המחיר מאמיר כאמור ל-653 שקלים עם אל על (המוזל ביותר), וממשיך להתייקר עם טיסות של סייפרוס אייר, אגיאן וארקיע בטווח של 900-800 שקלים לאדם.

נמל לרנקה בקפריסין. Shutterstock, ShutterStock
קרוב, אבל תביאו בדיקת קורונה. לרנקה, קפריסין/ShutterStock, Shutterstock

וואחד חבילה

החלטתם ללכת דיל קומפלט? אז המחירים לאוגוסט לא ממש זולים אבל גם לא יקרים. באתר טרווליסט להשוואת מחירים, מצאנו טיסה לפאפוס בקפריסין עם 4 לילות (9-6 באוגוסט) במלון Aquamare (ברמת 4 כוכבים) ע"ב ארוחת בוקר, תעלה לאדם בחדר זוגי 417 דולרים. חצי פנסיון יעלה 508 דולרים לאדם.

דיל ללרנקה בין ה-11 ל-15 בואוגסט על בסיס לינה וארוחת בוקר במלון Amorgos Boutique (ברמת 3 כוכבים) יעלה לאדם 604 דולרים. בין ה-26 ל-30 באוגוסט תשלמו מעט יותר - 693 דולרים לאדם. חיכיתם לסוכות? אז נופשון של טיסות עם ארקיע ו-7 לילות (8-1 באוקטובר) במלון St. Raphael Resort ע"ב ארוחת בוקר יעלה לכם 562 דולרים לאדם.

רוצים אתונה חמישה ימים? אז על טיסה ב-7-3 באוגוסט, כולל 4 לילות במלון Alassia ברמת 3 כוכבים, ע"ב ארוחת בוקר תשלמו 544 דולרים לאדם. בתאריכים של סוף החודש (28-24 באוגוסט), תשלמו על דיל זהה במלון Marina החל מ-609 דולרים לאדם.

בחרתם בסלוניקי? אז דיל של טיסות ארקיע ו-5 לילות (6-1 באוקטובר) במלון Rotonda Hotel (ברמת 3 כוכבים) ע"ב ארוחת בוקר יעלה לכם 696 דולרים לאדם.

מעדיפים כרתים? טיסות של בלו בירד ו-7 לילות (9-2 באוקטובר) במלון Mourtzanakis Residence (ברמת 3 כוכבים) ע"ב ארוחת בוקר יעלה 588 דולרים לאדם.

כרתים. Shutterstock,
באוגוסט יקר, באוקטובר דווקא לא נורא. כרתים/Shutterstock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully