מלון אנסה בפאפוס, קפריסין. Thanos Hotels & Resorts,
מלון אנסה בפאפוס, קפריסין/Thanos Hotels & Resorts

לאקשרי אצל השכנים

אמיר צומר, קפריסין

1.8.2019 / 9:15

בפחות זמן טיסה מזה שלוקח להגיע לטורקיה, יוון או אפילו אילת בתקופה האחרונה, שוכנים כמה מהמלונות המרגשים ביותר שמרבית הישראלים עוד לא גילו בפאפוס. כולל חדרי מלון שגדולים יותר מדירה תל אביבית, בריכות אינפינטי מהפנטות ועיסוי בספא עטור פרסים. קפריסין האחרת

מי טורקיז תכולים יותר מאלה שבקאריביים. חופים בתוליים יותר מאלה שבאיים הספרדיים. מזון מגוון יותר מאשר בסופרמרקט ענק בחור אמריקאי נידח, צוות עובדים אקזוטי יותר מתערובת המבקרים בכל זמן נתון בטיימס סקוור, מסאז' מקצועי יותר מאשר במכון עיסוי אי שם בקצה תאילנד. וזה עוד לפני שסיפרתי על מצעי המיטה הנעימים ביותר (כותנה מצרית מי?) שעליהם גופי העירום נח אי פעם, כשהכל במרחק של 45 דקות טיסה פלוס ביקורת גבולות והעברות.

הרבה יותר מסדום ועמורה: המקומות שאסור לפספס באיה נאפה

מי היה מאמין שאת אחת החופשות הכי מפנקות, מלטפות, מרגיעות ומענגות של חיי, אחווה דווקא בלוקיישן מעבר לים שהכי קרוב לבית, במדינה ה"שכנה", קפריסין. בחיי, בפחות זמן טיסה מזה שלוקח להגיע לטורקיה, יוון או אפילו אילת בתקופה האחרונה, שוכנים כמה מהמלונות המרגשים ביותר שמרבית הישראלים עוד לא גילו. כאלה, שאחרי שתטעמו מהם כמו מפרי אסור, לא תבינו איך יכולתם שלא להכיר לפני.

ביקור במלונות "אנסה ו"אלמירה" בפאפוס, קפריסין
מלון אנסה בפאפוס, קפריסין. Thanos Hotels & Resorts,
תכירו: הנוף מהמרפסת במלון "אנסה" שבפאפוס, קפריסין/Thanos Hotels & Resorts

אינפינטי, בייבי

כשהציעו לי לבקר במלונות "אלמירה" ו"אנסה" ששייכים ל-Thanos Hotels and Resorts, הרמתי גבה. קפריסין? כפי שכולם הבינו מהחדשות בחודש שעבר, הקפריסאים מתחזקים כמה יעדי תיירות שהם סדום ועמורה. אבל מתברר שעיר החוף הרגועה פאפוס שבדרום מערב האי, כוללת מלונות פאר שלא יביישו את הריביירה הצרפתית פינת המאלדיביים, כולל חופים פרטיים, שירות בייביסיטינג 24 שעות ביממה, לצד בריכות אינפינטי ורום סרוויס דה-לוקס.

אז ביליתי בחופשה יקרה (אבל ממש) של חמישה כוכבים וכל מה שאתם מקבלים הוא כמה הערות והארות - אבל זה אני שלא רציתי לשוב לארץ, לעלות על המטוס בחזרה לדירה הקטנה, להקיץ מהחלום וכלל לא יודע איך אחזור לנפוש בעתיד בתנאי חדר ילדים בקיבוץ סמוך לנהריה או עין גדי. כך שאתם תקראו ותתמודדו, אלה החיים.

מלונות "אלמירה" ו"אנסה" בפאפוס, קפריסין. אמיר צומר, מערכת וואלה!
קסם ים תיכוני. שקיעה במלון "אלמירה"/מערכת וואלה!, אמיר צומר

הפריים המושלם

פאר אמרתם? עזבו אתכם מהעובדה שהמלונות משתרעים על שטחים רחבים, מוקפים בשבילים שופעים בשיחים מוריקים ופרחים מלבלבים, גנים של עצי זית ומבנים בסגנון של כפר קפריסאי מסורתי או כאלה שמעוצבים בסגנון סבנטיז בוהמייני, חייבים לדבר על גודל החדרים. גם אלה ה"קטנים" (חה), כוללים לא רק מיטת קינג-סייז, חדר ארונות וחדר רחצה משיש בגודל של דירת יחיד תל אביבית, אלא גם סלון רחב מתוקתק, מטבחון שימושי (בו תוכלו להכין את הקפה של הבוקר) ומרפסות שמש לכל אלה שרוצים להשתזף בפרטיות. הכל, מבלי להזכיר את הקוטג'ים הפרטיים עם החצר האישית ב"אלמירה", סוויטות ההאני-מון ב"אנסה" שמרגשות בחלונות פנורמיים המשקיפים לים מכל פינה שבה תבחרו לעמוד, חדרי הקרקע עם הבריכה הפרטית שמכילה בערך 12 אנשים (פלוס אחת) בו זמנית, או הווילות המשפחתיות עם שתי הקומות - בהן ממש תוכלו לאבד את הילדים למשך כמה שעות בגלל כמות החדרים שלהן. הכי כפר שמריהו שיק. למביני עניין: אפילו תכשירי הרחצה המפנקים הם כאלה שתרצו שהחדרנית תביא עוד ועוד ועוד מהם.

אגב, בימינו כולם יודעים שהחיים נראים טוב יותר עם תמונות אינסטגרם בלתי נשכחות. ואיזו תמונה מוצלחת יותר מאשר זו שתועדה בתוך בריכת אינפיטיני - השילוב המושלם בין הקסם של מי הים שנשקפים ממנה עד האופק, כי לשם היא כביכול נשפכת, לבין ההנאה מבילוי במים מבלי להתלכלך בחול, לטבוע בגל של מי מלח או רחמנא לצלן, לדרוך על זפת. מלונות הפינוק של פאפוס מציעים שלל לוקיישנים לצילומים מפתים, אבל בריכות הענק (ברבים!) שכל אחד מהמלונות כולל, נותנות תחושה שיש מקום לכולם, מבלי שיקלקלו את הפריים המושלם, גם אם המלון בתפוסה מלאה בשיא עונת נופש.

מלונות "אלמירה" ו"אנסה" בפאפוס, קפריסין. אמיר צומר, מערכת וואלה!
בריכת האינפינטי. כלומר, אחת מהן/מערכת וואלה!, אמיר צומר
מלונות "אלמירה" ו"אנסה" בפאפוס, קפריסין. אמיר צומר, מערכת וואלה!
קוקטייל שקיעה, מישהו?/מערכת וואלה!, אמיר צומר

אסייתית לוהטת

כל השמש הזאת תעשה אתכם רעבים, כך שמזל שבכל אחד מהלוקיישנים כמה מסעדות בסגנונות שונים. אמנם לא הכל כלול וארוחת הבוקר העשירה (אותה תוכלו לקבל גם לחדר הפרטי שלכם, אם תחפצו להישאר בפיג'מה) מספיקה בדיוק עד שהבטן תקרקר בצהריים, אבל זה לא אומר שחייבים לצאת מהמלון כדי לנשנש בטברנה, כי כל אחד מהם כולל מסעדות וברים בסגנונות שונים. את פירות הים וגבינת החלומי המקומית תוכלו לדגום לצלילי הבוזוקי במרפסת הקפריסאית של ה"אלמירה" ואם תחליטו שבא לכם סושי תוכלו לקפוץ למסעדה האסייתית הלוהטת, בעוד שחובבי הגורמה ייהנו מפיין דיינינג ב"אנסה", צ'יפס שמנוני על הבר שבתוך הבריכה (!) או מערב ברביקיו בשרני, מואר בלפידים תחת כיפת השמיים. רק תנו מבט חטוף למעלה ותוכלו לראות כל כך הרבה כוכבים!

כמה עוד אפשר להשתזף? אז מעבר למגרשי הטניס, מסלולי רכיבה על האופניים, קירות הטיפוס או חדרי הכושר המתבקשים (אבל למי יש כוח!) שבמלונות - תוכלו לצאת, למשל, לטיול ג'יפים באזור. נכון, המדריך ינסה להלהיב אתכם בדרך ארוכה ומטלטלת, הנוף הספק צחיח-ספק ירקרק כולל עזים שרועות בצדי המסלול, אבל בפנייה שאחרי הספינה הטרופה, כשדרכי הסלעים מובילות לחוף בתולי, שעל פי המיתולוגיה הוא מקום הולדתה של האלה אפרודיטה, תשכחו מהכל ותרצו לרוץ היישר לתוך הגלים. שימו לב שהחופים במקום ידועים גם כמקום שאליו צבי הים מגיעים להטיל ביצים (למרות שהסיכוי שתראו אחד כזה קלוש), כך שאתם ממש מתמזגים עם הטבע הים תיכוני.

מלון אלמירה בפאפוס, קפריסין. Thanos Hotels & Resorts,
חוויה רב לשונית. אחת ממסעדות מלון "אלמירה"/Thanos Hotels & Resorts

קפיצה ללגונה הכחולה

אם כבר אורזים לבד, אל תשכחו את חולצות הפסים והספידו. בכל זאת, מהחוף הפרטי של ה"אנסה" יוצאות גם הפלגות על סירות פרטיות, שייקחו את חובבי הים לכמה שעות בין לגונות מוקפות בצוקים - שהמים בהן בגוון טורקיז מהפנט שרואים רק בגלויות שנשלחו מסבתא בניינטיז.

החיים הטובים, כוללים קפיצה מתבקשת לתוך המים של "הלגונה הכחולה" בפאפוס, שם תוכלו לבחור אם לצוף בשלווה, לשחות לכיוון הנקרות או לשנרקל כדי להביט באלמוגים ולחפש את נמו במעמקים. לא, אלה לא הדגים שאוכלים לכם את העור היבש מכף הרגל, אלא דגיגים ידידותיים שלא מתקרבים לפני המים. על חוף האצות המיובשות, שבו ניתן לעצור ולנוח מההפלגה, מתחבאת גם אנדרטה מרגשת לנשמות שנעלמו בין הגלים. פו.

מלונות "אלמירה" ו"אנסה" בפאפוס, קפריסין. אמיר צומר, מערכת וואלה!
הנוף בטיול הג'יפים: סירה טרופה/מערכת וואלה!, אמיר צומר
מלונות "אלמירה" ו"אנסה" בפאפוס, קפריסין. אמיר צומר, מערכת וואלה!
חוף אפרודיטה, אהובים/מערכת וואלה!, אמיר צומר

אה, אז ככה מרגישים בני אצולה

אוף, יש כאלה שכל השמש והג'יפים והקפיצות האלה למים התישו אותם, כך שמזל שהמלונות מצוידים במתקני ספא בעלי שם עולמי. כי אם כבר לחיות כמו כוכבנים הוליוודיים, אי אפשר לעשות זאת בלי עיסוי פנים, טיפול רקמות עמוק או מסאז' הדגל המשולב - במיוחד זה זוכה הפרסים של ה"אנסה", שממוקם במבנה בסגנון בית מרחץ רומי וכולל מלבד הסאונה וחצר עם מזרקה, גם בריכה מקורה לוהטת. רגע, פעם נלקחתם לחדר מרגוע בתום עיסוי בן שעה שבו "פירקו אתכם", אז שכבתם על מיטה בשעה שמגישים לכם תה ומיצים תוך כדי שדואגים שלא תתאמצו אחרי שהרפו את שרירים שלכם? נעים מאוד, מאוד, ככה מרגישים בני אצולה.

ועוד מילה על צוות המלונות. נכון, הלקוח תמיד צודק, נכון שהשירות מוצלח גם במקומות אחרים בעולם, אבל איכשהו הפאפוסים נותנים לך את התחושה שאין דבר העומד בפני הרצון. קצף אמבט ב-2:00 בלילה? מיד. שייק פירות מרענן בתוך המים? רק תחליט אם בניעור או בערבוב. אומלט ירקות מורכב לארוחת הבוקר? קח אחד גם לחברה שלך. החוויה מושלמת בעיקר בזכות אנשי המלונות החייכנים, גם אם תרצה לארח ב"אלמירה" קוקטייל לכמה חברים - על גג שמשקיף לעבר השקיעה היפה ביותר באזור ותאלץ אותם לעלות ולרדת במדרגות כמה פעמים. קסם, על זה אתם משלמים. המחיר? ב"אלמירה" המעוצב החל מ-170 אירו ללילה לאדם, בעוד שהשהייה במלון "אנסה", תעלה החל מ-470 אירו ללילה לאדם.


הכותב היה אורח המלונות Anassa ו-Almyra בפאפוס, קפריסין.

מלון אנסה בפאפוס, קפריסין. Thanos Hotels & Resorts,
בית מרחץ רומי מענג. הספא של מלון "אנסה"/Thanos Hotels & Resorts
מלון אלמירה בפאפוס, קפריסין. Thanos Hotels & Resorts,
גדול יותר מדירה תל אביבית. חדר במלון "אלמירה"/Thanos Hotels & Resorts
מלון אלמירה בפאפוס, קפריסין. Thanos Hotels & Resorts,
מסיבת גג? אתם יכולים/Thanos Hotels & Resorts
אמיר צומר במלונות "אלמירה" ו"אנסה" בפאפוס, קפריסין. אמיר צומר, מערכת וואלה!
פינוק ברמת חמישה כוכבים. מלון "אנסה"/מערכת וואלה!, אמיר צומר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully