וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההמלצה החדשה לנוסעים: להפסיק להשתמש בשירותים בטיסות

אחרי הפסקת הגשת המזון ושאר הנחיות שמוציאות את החשק לטוס, ממליץ הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית להפסיק להשתמש בשירותים בשדה התעופה ובמטוסים, ואם כבר אז בתא אחד שייקבע לפי מספר המושב שלכם. למישהו עלה שם השתן לראש?

אלו המקומות הכי מזוהמים במטוס/וואלה! תיירות

בווידאו: המקומות הכי מזוהמים במטוס

לטוס בימים של אחרי הקורונה לא יהיה פשוט או כיף: מסכות לדיילים והנוסעים, מניעה מהגשת ארוחות בטיסות לטווח קצר ושאר אילוצים שיפחיתו את המגע עם אדם ומשטחים שאולי נגועים בנגיף, אבל עכשיו מגיעה המלצה שאף אחד לא צפה: הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (International Civil Aviation Organization - ICAO) שפועל תחת האו"ם, הודיע כי על הנוסעים להימנע משימוש בשירותים בטיסות.

לפי המלצת ה-ICAO, שאמנם אינה מחייבת אך מבקשת לעשות סדר אחיד בין ממשלות וחברות תעופה, יש להגביל את הגישה לשירותים, ובמידת האפשר יש לשמור תא שירותים אחד לשימוש הצוות. בנוסף, על הנוסעים להשתמש בשירותים ייעודיים שייקבעו לפי מספר המושב שלהם.

- מעתה והלאה הדיילים במטוס ישרתו אתכם ככה

נוסעים במחלקת תיירים במטוס. Shutterstock, ShutterStock
לפי ההמלצות, נוסעים ישתמשו בשירותים לפי מספר המושב שלהם/ShutterStock, Shutterstock

תשכחו גם ממגזינים ועיתונים בטיסה

ההנחיות החדשות, כפי שפורסמו באתר ה-BBC, נועדו להגן על הנוסעים והעובדים מפני נגיף הקורונה, בזמן שמיושמות הקלות בדבר הריחוק החברתי בעולם. ענף התעופה נאבק בהפסדים העצומים שנגרמו לו, ובעיקר לחברות תעופה, בעקבות עצירת התנועה האווירית העולמית עקב הגבלת הטיסות ומספרי נוסעים. עם זאת, ככל שמגבלות הטיסה במדינות שונות מתחילות להיות יותר משוחררות, הוציא הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית קווים מנחים לממשלות בעולם, שיאחדו את נהלי הפעולה והתגובה של חברות ושדות תעופה בשמירה על הנוסעים וצוות האוויר מפני הידבקות בנגיף.

ה-ICAO הפסיק להנחות את הנוסעים לשמור על ריחוק חברתי במטוסים, אך הדגיש שיש לשבת בנפרד "כאשר התפוסה מאפשרת זאת". בנוסף, הארגון מנחה כי על הנוסעים לטוס "קל" ככל האפשר, עם מזוודות יד קטנות שיונחו מתחת למושב שלהם. כמו כן, אין לחלק עיתונים ומגזינים ויש להגביל זמנית את מכירות הדיוטי פרי. הנחיות אלה, מצטרפות להנחיות קודמות בדבר הגבלת או השעיית שירותי המזון והמשקאות לטווח קצר, או למכור אותם באריזות אטומות מראש.

עוד בוואלה!

למה אסור לכם יותר לעולם לחלוץ נעליים במטוס

לכתבה המלאה
שירותי מטוס שירותים. ShutterStock
גם מזה נאלץ להימנע? שירותי מטוס/ShutterStock

המטרה: לאפשר לאנשים לטוס, תוך הנחיות בריאות מחמירות

ההמלצות החדשות מתייחסות לשדות תעופה, מטוסים, אנשי צוות וטיסות מטען.

באופן כללי, ה-ICAO ממליץ לעטות מסכות פנים בהתאם להנחיות בריאות הציבור, ולאפשר ריחוק חברתי היכן שהדבר אפשרי, כמו כן, יש לנקות את שדות התעופה והמטוסים באופן שגרתי ולבדוק אם לנוסעים יש סימנים להידבקות בנגיף על ידי בדיקת חום ושיטות מעקב נוספות.

בשדות תעופה, על הצוות להצטייד בציוד הגנה אישי הולם, שיכלול "כפפות, מסכות רפואיות, משקפי מגן או מגן פנים, ושמלות או סינרים", נכתב בהנחיות של הארגון. יש לעודד את הנוסעים לבצע צ'ק-אין לפני שהם מגיעים לשדה התעופה ולהשתמש בבורדינג פס בטלפון הנייד, ולא בכרטיס נייר.

בנוסף, על שדות תעופה להשתמש בטכנולוגיה ללא מגע, כמו סריקת פנים לצורך הפקדת המזוודות באופן עצמי וגישה לתורים שונים, כמו עלייה לשער המטוס ודיוטי פרי, נכתב בהנחיות. "בכך זה יבטל או יקטין מאוד את הצורך במגע במסמכי הנסיעות בין הצוות לנוסעים".

מה שמנסה ארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית לעשות, הוא ליצור מסגרת משותפת ועקבית אחר ענף התעופה ברחבי העולם - לאפשר לאנשים לטוס, תוך שהוא מציב את הנחיות הבריאות המחמירות ביותר. לפי הארגון, הצעדים החדשים זמניים, אבל נראה שכל מה שידענו על הכיף שבטיסות לקראת החופשה שלנו, לא יחזור להיות כמו בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully