וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסכנה האמיתית בטיסה, וכך תימנעו אותה בכמה דרכים פשוטות

אם תפעלו בהתאם לטיפים הבאים, תצמצמו במידה ניכרת את הסיכוי שלכם לתפוס שפעת או זיהום מעיים בטיסה הבאה שלכם. והסיכוי הזה גבוה יותר ממה שאתם סבורים. וגם: למה אסור לכם לגעת בפנים שלכם בזמן טיסה?

אלו המקומות הכי מזוהמים במטוס/וואלה! תיירות

אין ספק שטיסה היא הדרך הנוחה והמהירה ביותר לנוע בין יעדים מרוחקים, אך למרות זאת יש בה לא מעט חסרונות: דחיות וביטולים, מושבים לא נוחים, מחיר גבוה, תהליך בידוק מייגע וכמובן, העובדה שחלל המטוס גדוש בחיידקים מסוגים שונים, מה שיכול לגרום לכם בקלות להידבק במחלה כזו או אחרת.


עוד בנושא:
אלו חברות התעופה הכי נקיות בעולם
איך לעשות "מספר 2" במטוס מבלי שאף אחד ישים לב
לא לגעת: המקום הכי מזוהם בטרמינל שכולנו נוגעים בו
דיילים חושפים: אלו המשקאות שאסור לכם לשתות בטיסה
לאחר שתקראו את זה, לעולם לא תכניסו לפה אוכל של מטוסים


אתר הלייף סטייל Bustle מדווח כי מחקרים מצאו שאחד מכל חמישה נוסעים יצטנן או ילקה בשפעת לאחר טיסה. נוסף על כך, מחקר שנערך באוניברסיטת קיימברידג', מצא כי המעבר בין אזורי זמן מחליש את מערכת החיסון של הגוף, מה שמגביר את הסיכוי לחלות. ועוד לא דיברנו על כך שלפעמים, מגע עם אזורים מסוימים ברחבי המטוס יכול להיות פשוט מגעיל. עוד נגיע לכך.

כדי למזער את הסיכוי לחטוף זיהום או מחלה בטיסה הבאה שלכם, מומלץ לעשות שימוש בטיפים הבאים.

הצטיידו במגבונים לחים משלכם

רבים רוצים להאמין שצוות אחזקת המטוס אכן מקפיד לנקות את אזור המושב שלכם לפני שאתם מגיעים אליו, אבל רוב הסיכויים שזה לא באמת קורה. למעשה, במקרים רבים, לצוותי האחזקה אין באמת מספיק זמן לנקות היטב את פנים המטוס בין טיסה אחת לאחרת.

לכן, טוב תעשו אם תצטיידו במגבונים לחים, בעלי יכולת חיטוי, כדי לנקות את משענות היד, מגש האוכל ושאר מקומות שעמם תבואו במגע. ואם כבר מדברים על מגש האוכל - מחקרים גילו שיש בו פי שמונה חיידקים מאשר על ידית הדחת האסלה בשירותי המטוס.

מגבונים. ShutterStock
נקו משענות היד, את המגש האוכל ושאר מקומות שתגעו בהם, בעזרת מגבונים/ShutterStock

צמצמו את השימוש בשירותים

תאי השירותים במטוס אינם בדיוק אידיאליים: הם זעירים, דחוסים ולא ממש נקיים. למעשה, זה בדיוק המקום שקל יחסית להידבק בו בזיהומים. ד"ר צ'רלס גרבה, מיקרוביולוג באוניברסיטת אריזונה, בדק משטחים שונים בתאי שירותים במטוס (כולל הכיור והברזים) ומצא בהם שפע של חיידקי קוליפורם צואתי.

בקיצור, נסו להימנע ככל האפשר מביקור בשירותים. נכנסתם? השתדלו שלא לגעת בידיים חשופות בשום דבר, והיעזרו לשם כך בנייר ניגוב.

שירותים במטוס בית שימוש. ShutterStock
זעירים, דחוסים ולא ממש נקיים. שירותי מטוס/ShutterStock

בחרו במושב ליד החלון

אפילו לבחירת המושב שלכם יש השפעה על הסיכוי לחלות. מחקר מצא כי הדרך הטובה ביותר לצמצם את הסיכוי לחלות הוא לשבת ליד החלון. הסיבה: ככל שאתם רחוקים יותר מהמעבר, כך אתם פחות חשופים לנוסעים נושאי מחלות.

נוסעת טיסה. Shutterstock, ShutterStock
לשבת כמה שיותר רחוק מהמעבר/ShutterStock, Shutterstock

קחו עמכם מחטא ידיים

תמיד חשוב לשמור על ידיים נקיות, ועל אחת כמה וכמה במטוס. אבל כפי שכבר הסכמנו, לא מומלץ לפקוד את חדר השירותים כדי לשטוף ידיים, ולכן כדאי להצטייד בבקבוקון עם חומר חיטוי, על בסיס אלכוהול (הנמכר בכל חנויות הפארם).

נוזל חיטוי. ShutterStock
כדאי להצטייד בבקבוקון עם חומר חיטוי/ShutterStock

אל תגעו בפנים שלכם

חיידקים לא יוכלו להזיק לכם כל עוד אינכם מביאים אותם קרוב למקום שמנו קל להם לחדור לגופכם. כך למשל, האף, הפה או העיניים. וכך, מגע בפנים, בין אם כגירוד בעין או סתם תחיבת אצבע לאף, היא הדרך המהירה לתפוס מחלה. ואם אתם חייבים לגעת לעצמכם בפנים, עשו זאת לאחר חיטוי הידיים.

נוסעים נוסעת פחד טיסה כאב ראש. ShutterStock
פחות ידייים על הפנים - פחות סיכוי להידבקות/ShutterStock

אל תיגעו בכיס המושב שלפניכם

כיס המושב שמצוי לפניכם נושא בקרבו חומר קריאה ושאר הפתעות, אך יותר ממומלץ לכם להרחיק את ידיכם ממנו. מחקר שנעשה באוניברסיטת אובורן (Auburn) שבארצות הברית, מצא כי חיידקי MRSA (סטפילוקוקוס זהוב עמיד למתיצילין) מסוגלים לשרוד בכיסים אלו אף שבוע שלם. חיידקים אלו מתאפיינת בעמידות גבוהה לאנטיביוטיקה ואחראיים לצרות שונות - מזיהומי עור ועד דלקת ריאות. בקיצור, אין לכם שום סיבה לתחוב לשם את הידיים.

עוד באותו נושא

הסודות המלוכלכים של ההיגיינה במטוסים

לכתבה המלאה
טיסה עם תינוק. ShutterStock
חיידקים סוגלים לשרוד בכיס המושב שבוע שלם/ShutterStock

הפעילו את המאוורר

הוא עלול לעתים להציק, אך מסתבר שהמאוורר הקטן שמצוי מעל לראשכם יכול להגן עליכם מפני מחלות. ד"ר פרנק קונסטסה מניו יורק אומר כי מחקרים הראו כי השימוש במאווררים אלו, כאשר הם מכוונים מטה, יוצרים מעין שכבת בידוד בצורת חרוט סביב הגוף. שכבת הגנה זו תמנע מחיידקים להתקרב אליכם, במיוחד אם מישהו בסביבתכם מתעטש.

פתח אוורור כפתור תאורה במטוס. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
אוורור זה תמיד טוב במקום סגור/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

שתו הרבה

אחת הסיבות שבגללה רבים מצטננים בטיסות, היא ההימצאות בסביבה דלה בלחות, בשל הגובה הרב שבו נמצא המטוס. במצב כזה, הריר והליחה הטבעיים שלנו, המצויים בחלל האף והגרון ומהווים מעין "שכבת הגנה טבעית" - נוטים להתייבש. התוצאה: שגשוג של חיידקים. כדי להילחם ביובש, פשוט שתו הרבה מים.

נוסע שותה מים במהלך טיסה. ShutterStock
להילחם ביובש. שתו מים במטוס/ShutterStock

תפסו נמנום

מחקרים הוכיחו כי מחסור בשינה הופך אותנו לפגיעים יותר לזיהומים. כידוע, רבים מתקשים להירדם בטיסות, ואם גם אתם נמנים עימם, דאגו לישון היטב לפני או אחרי הטיסה.

נוסעת ג'ט לג טיסה. ShutterStock
שינה תורמת למערכת החיסונית. נמנמו בטיסה/ShutterStock

קחו ויטמין C

לפני שעולים למטוס ואחרי שיורדים ממנו, מומלץ לספק למערכת החיסון שלכם מנה טובה של ויטמין C. מחקרים הראו כי נטילת הוויטמין מפחיתה את הסיכוי לחלות. שווה לנסות.

אילוסטרציה. ShutterStock
לתת פוש למערכת החיסונית. קחו ויטמין C/ShutterStock

הביאו עמכם כרית ושמיכה

זה נחמד שמציעים לכם במטוס שמיכה וכרית, אבל קרוב לוודאי שלא תרצו להתכרבל בהם. יש מי שטוענים כי פריטים אלו מוחלפים רק אחת ליממה, כלומר - הם יהיו נקיים רק בטיסה הראשונה של אותה יממה. בקיצור, עשו בחוכמה אם תצטיידו בשמיכה וכרית משלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully