וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אסור לכם יותר לעולם לחלוץ נעליים במטוס

כאשר הדיילים והדיילות צופים בנוסעים מסתובבים יחפים ברחבי המטוס, הם מתפלצים. והם יודעים בדיוק למה. אחרי שתקראו את זה, כנראה שגם אתם תשאירו את הנעליים שלכם על הרגליים במשך כל הטיסה

אלו המקומות הכי מזוהמים במטוס/וואלה! תיירות

בווידאו: המקומות הכי מזוהמים במטוס

נדמה כי דיילים ודיילות ראו כבר הכל בטיסות. וזו לא סתם אמירה. וכאשר הם עדים לנוסע שמתהלך במטוס בעודו יחף - הם עלולים להיגעל. כי מסתבר שיש סודות שאף אחד לא מספר לכם. וזהו אחד מהם.

בראש ובראשונה, תאי השירותים במטוסים עשויים לעתים להיראות נקיים, אך למעשה - הם ממש לא. בין הטיסות, עבודת הניקיון היחידה שלה הם זוכים מגיעה בדמות כמה שפריצים זריזים בלבד של חומר חיטוי, ניגוב מהיר וחידוש מלאי נייר הטואלט.

פירורי עור יבש, מישהו? נוסעת העניקה פדיקור לשכנתה הישנה בטיסה

אתר Reader's Digest מציין כי רשות התעופה הפדרלית בארצות הברית, למשל, לא קבעה מדיניות באשר לניקוי של מטוסים, ואף לא עורכת ביקורות בנושא. כך, כל נושא ההיגיינה הוא באחריות חברת התעופה עצמה.

מאחר שתא השירותים במטוס כה קטן, קל מאוד לחיידקים להתפשט בו. בנוסף, הנוזלים שמנצנצים על רצפת תא השירותים הם ככל הנראה לא מים. וזו הסיבה הראשונה שבגללה עליכם לנעול נעליים כאשר אתם פוקדים את האזור הזה.

ואם כבר מדברים על הנושא - יש סיכוי טוב שלא תרצו לגעת בכפתור ההדחה של האסלה, במושב האסלה וגם בידית הנעילה של דלת תא השירותים - מבלי להגן קודם כל על הידיים שלכם. אפשר לעשות זאת באמצעות נייר המגבת שנמצא בתא.

שירותי מטוס שירותים. ShutterStock
זוכים רק לכמה שפריצים זריזים של חומר חיטוי. שירותים במטוס/ShutterStock

ישר לכף הרגל: משאריות של קיא ועד חיידקים צואתיים

אך כפי שכבר נרמז קודם לכן, תא השירותים אינו הסיבה היחידה לנעול נעליים בכל עת במהלך הטיסה. קחו למשל את המקרה הבא: נוסע מסוים חש ברע בטיסה - ומקיא. אז נכון, צוותי הניקוי יטפלו בכך לאחר הנחיתה, אבל הם יסירו רק את הכתמים הנראים לעין, באזור מאוד ספציפי. הם לא יטרחו לנקות את הרצה באזורים סמוכים, שגם אליהם הגיעו החיידקים ושאר מרעין בישין.

ועוד לא דיברנו על העובדה שעל סוליית הנעליים שלכם (וגם של הנוסעים שהיו כאן לפניכם כמובן) מצטברים מאות אלפי חיידקים מסוגים שונים, בהם חיידקים צואתיים. כמו כן, על הסוליה מצטברים חומרים מזיקים נוספים, בהם כימיקלים. כל אלו יבואו במגע עם כף הרגל היחפה שלכם, שנחה על שטיח רצפת המטוס.

אז נכון, זה מאוד מפתה לחלוץ נעליים ולהירגע במהלך טיסה ארוכה, אבל עדיף לנסות ולהימנע מכך. מצד תחושו הרבה יותר נקיים - וגם האנשים שיושבים לצדכם יודו לכם על כך.

עוד בוואלה!

דיילות חושפות: הדברים המגעילים ביותר שקורים במטוס

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully