וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לגעת: המקום הכי מזוהם בטרמינל שכולנו נוגעים בו

בפעם הבאה שאתם טסים לחו"ל, תביאו לא רק דרכון וכרטיס טיסה, אלא גם כפפות גומי ומגבונים. מחקר חדש חושף: מקומות מסוימים בטרמינל הרבה יותר מזוהמים מידית השירותים במטוס. וכן, גם אתם נוהגים לגעת בהם

נתב"ג שדה תעופה. ShutterStock
גם בטרמינלים יש חיידקים בכמויות. נתב"ג/ShutterStock

מסתבר שגם אם אתם לא ממש היפוכונדרים מושבעים, טוב תעשו אם תעטו על ידיכם כפפות גומי לפני שאתם מגיעים לטרמינל לקראת הטיסה הבאה שלכם.

מחקר חדש מוכיח (שוב) כי משטחים מסוימים במטוסי הנוסעים מאכלסים כמויות אדירות של חיידקים, פי כמה וכמה מהכמות שמצויה, למשל, על השיש במטבח ממוצע. עם זאת, המחקר החדש אף מוסיף גורם חדש למשוואה: הטרמינלים בשדות התעופה. ואלו, כך מסתבר, כוללים עוד יותר חיידקים מאשר במטוסים עצמם.

כך למשל, בספירה של מושבות חיידקים נמצא כי המקומות המזוהמים ביותר הם עמדות הכרטוס בשירות העצמי, שהולכות ומתרבות בשדות תעופה רבים, וכאלו יש גם בנתב"ג שלנו.

הלוס אנג'לס טיימס מדווח כי בבדיקה שנעשתה לאחרונה, נדגמו משטחים ציבוריים שונים בשלושה נמלי תעופה בארצות הברית ובמטוסיהן של שלוש חברות תעופה אמריקניות. עורכי המחקר אינם חושפים את שמות נמלי וחבורת התעופה שנבדקו.

בבדיקת המטוסים, נמצא כי ספירת החיידקים הגבוהה ביותר היתה על כפתור הדחת השירותים במטוס (95,145 מושבות חיידקים לסנטימטר רבוע). במקום השני - מגשי האוכל הנשלפים בגב המושב (11,595) ובמקום השלישי - אבזם חגורת הבטיחות של המושב (1,116 מושבות חיידקים). רק לשם השוואה - במשטחי מטבח ממוצעים, ישנם 361 מושבות חיידקים בלבד לאינטש רבוע.

צ'ק אין שדה תעופה עמדת כרטוס אוטומטית. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
נמצא כמקום הכי מזוהם. עמדת צ'ק אין אוטומטית/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

מסך מגע: לגעת?

באשר לתוצאות המחקר בטרמינלים עצמם - כאמור, על פי המחקר, מסכי המגע של עמדות הכרטוס בשירות העצמי, "זכו" למקום הראשון, עם כמות מבהילה של 253,857 מושבות חיידקים לסנטימטר רבוע. במקום השני מצויות משענות היד של ספסלי ההמתנה (21,630) וכפתורי ההפעלה של ברזיות המים (19,181).


עוד על מקומות מזוהמים בדרך לחופשה שלכם:
נחשפו המקומות הכי מזוהמים במטוס, וזה לא השירותים
הסודות המלוכלכים של ההיגיינה במטוסים
הסודות המלוכלכים של חדרניות בבתי מלון


כדאי לדעת, כי לפני כשלוש שנים נערך מחקר דומה שבחן את מצבם של כפתורי ההפעלה בברזיות הציבוריות בנמלי תעופה. באותם ימים, הם אכן נמצאו כמזוהמים ביותר בטרמינל. מאז, הוסיפו חברות תעופה רבות מאות עמדות כרטוס עצמי בטרמינלים השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully