וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ככה נתחיל לבלות בחופים? מערכת הריחוק החברתי החדשה לקיץ 2020

בספרד מוכת הקורונה, שרבות מעריה תלויות בתיירות, כבר מתכוננים לקיץ הקרוב בצל הנחיות הריחוק החברתי, ויצרו מערכת בילוי בחופים, שבה לכל אדם על החול יהיה מתחם מגודר בחבל ברוחב של 3X3 מטרים. בקרוב במציצים?

רויטרס

בווידאו: אחרי 49 ימים של סגר תושבי ספרד יוצאים לרחובות

האם נמצא הפתרון לחזרתה של ההתקהלות בחופים? הקיץ כבר בפתח ברחבי העולם, ובעוד אצלנו מוציאים את המתרחצים מהחופים כדי שלא תהיה התקהלות, בספרד מוכת הקורונה כבר השיקו את הפתרון לבילוי בחוף הים בעידן של ריחוק חברתי.

בעיירה סנשנשו (Sanxenxo) בחבל גליסיה שבצפון-מערב ספרד, החליטו על פתרון שיבטיח ריחוק חברתי בחופי העיירה הפופולריים השוכנים לחוף הים האטלנטי. במסגרת המיזם, הציגה העירייה סרטון שבו מופרדים המתרחצים בחוף על ידי ארבעה עמודונים מעץ, כשביניהם נמתחים חבלים שיוצרים מעין ריבוע על החול בגודל של 3X3 מטרים והפרדה של 1.5 מטר בין כל ריבוע. בכל שטח מגודר יש מקום לשתי מיטות שיזוף בלבד.

המטרה היא להבטיח את שלומם של התיירים שיבואו לספרד, כאשר ההסתכלות קדימה לעונת הקיץ הנוכחית, לאחר סיומה של מגיפת הקורונה. עם זאת, המיזם החדש פירושו שהחופים שעמוסים בקיץ במאות ואלפי אנשים, יוכלו להכיל כ-50 אחוזים פחות מאלו הפוקדים אותם בדרך כלל בקיץ.

הדמייה של ריחוק חברתי בחוף סנשנשו בספרד. צילום מסך, צילום מסך
לבלות, אבל בין חבלים. כך ייראה הריחוק החברתי בחוף סנשנשו בספרד/צילום מסך, צילום מסך
הדמייה של ריחוק חברתי בחוף סנשנשו בספרד. צילום מסך, צילום מסך
ריבוע ברוחב של 3X3 מטרים לכל משתזף או מקסימום שניים/צילום מסך, צילום מסך

ככה זה כש-80% מכלכלת העיירה תלוייה בתיירות

סנשנשו היא חלק מפרובינציית פונטוודרה בגליסיה, ובה חיים כ-20 אלף תושבים. עם זאת, העיירה מקבלת אליה תיירים רבים שצובאים על חופיה, כולל תיירים מקומיים, מה שהביא את ראש עיריית סנשנשו, טלמו מרטין, להציג את הפרויקט בחוף סילגר, מהפופולריים בעיירה.

בסרטון הדמייה שהציגו בעירייה, נראה החוף מחולק לחמישה אזורים ובכל אזור 780 טלאים מרובעים - שיכולים להכיל 1,560 עד 2,340 איש - 50 אחוזים פחות מהקיבולת הגבוהה ביותר שהושגה בשנה שעברה. כל "טלאי" כזה, כאמור, יהיה מוקף בארבעה עמודים קטנים וחבל שמגדיר את תחומי הריבוע

לפי הדיווח, בחוף Tuphe יהיו ארבע כניסות עם שבילי הליכה לבאי החוף שיוכלו להגיע לאותם ריבועים, ושני אזורים שיוקדשו למקלחות, שירותים ומתקני הצלה. מגיעי החוף לא יוכלו להזמין ריבוע שיזוף כזה מראש.

80 אחוזים מכלכלת סנשנשו תלוייה בתיירות, והעירייה מתכוונת לאפשר פעילויות תיירותיות שיתקיימו ברוח הנחיות הבריאות והמגבלות של מה שכונה "הנורמליות החדשה" של ספרד לאחר מגפת הקורונה.

עוד בוואלה!

סוגרים את הבסטה: בספרד לא תהיה כנראה תיירות השנה

לכתבה המלאה
חוף סילגר בעיירה סנשנשו בספרד. Shutterstock, ShutterStock
צפוף משהו. כך נראה בשנה שעברה חוף סילגר הפופולרי בסנשנשו/ShutterStock, Shutterstock
הדמייה של ריחוק חברתי בחוף סנשנשו בספרד. צילום מסך, צילום מסך
המיזם יכיל רק 50 אחוזים מבאי החוף בקיץ רגיל/צילום מסך, צילום מסך

מתייחסים להנחיות ברצינות

חוף נוסף באחד היעדים התיירותיים והמפורסמים ביותר בספרד, יורט דה מאר (Lloret de Mar), לקח את ההפרדה צעד אחד קדימה, ויחלק את טלאי החוף לשלושה חלקים. קטע אחד יהיה למשפחות עם ילדים, אחד למבוגרים ללא ילדים והשני לקשישים, שיהיה לזוגות קשישים או יחידים.

"בעקבות ההנחיות שקבע ארגון הבריאות העולמי, מטרת התוכנית היא להפוך את יורט דה מאר ליעד הבטוח ביותר האפשרי, שמוכן לחלוטין לקבל מבקרים בעונת התיירות בקיץ הקרוב ומבלי להשאיר מקום לאילתור", אמר ראש העיר ג'אומה דולסט.

הדמייה של ריחוק חברתי בחוף סנשנשו בספרד. צילום מסך, צילום מסך
לבאי החוף תהיה גישה לכמה אזורים מחולקים/צילום מסך, צילום מסך
ריחוק חברתי בחוף סנשנשו בספרד. צילום מסך, צילום מסך
ראש עיריית סנשנשו מציג לתקשורת את המיזם החדש בחופים/צילום מסך, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully