וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה המדינות האירופיות שיפתחו לתיירים בקיץ הקרוב

שרי תיירות באירופה מתלבטים האם לפתוח את שוק התיירות במדינתם הקיץ, ובחלק מהיעדים כבר עושים סימנים של קבלת תיירים כבר ביולי הקרוב. אז איזו מדינת חופים תקבל אתכם? ואיזו מדינה הכניסה את ישראל לרשימת המדינות הבטוחות?

רויטרס

בווידאו: אחרי 49 ימים של סגר תושבי ספרד יוצאים לרחובות

עדיין מוקדם לומר, בטח שנגיף הקורונה עדיין נמצא במדינות רבות בעולם, אבל שוק התיירות האירופי מתחיל להראות סימנים של התעוררות, למרות החשש שפתיחת הגבולות במועד מוקדם מדי - עלולה להביא להתפרצות נוספת של הנגיף.

שרי תיירות באירופה מתלבטים בינם ובין עצמם האם לפתוח את שוק התיירות במדינתם הקיץ, וזאת עקב החשש שמי שחלה בקורונה והחלים, עדיין עלול לחלות שוב ולא להיות חסין מפני הידבקות נוספת. כך או כך, לכולם ברור שהתיירות תהיה שונה: ברים, מסעדות ואתרי תרבות רבים יישארו סגורים בקיץ הקרוב, וייתכן שייבוצעו בדיקות רפואיות לפני הטיסה. יש אפילו דיבורים על הצגת "דרכון קוביד-19", שיהיה מעין אישור רפואי המאשר את מצבו הבריאותי של התייר.

נכון לעכשיו, הפעילויות שחוצות גבולות בתוך האיחוד האירופי הן מינימליות. ב-17 במרץ קראו הרשויות למדינות החברות באיחוד להשאיר את גבולותיהן סגורים עד אמצע מאי, ועל ידי כך פסקו כל הנסיעות החיוניות מחוץ לגוש ל-26 מדינות, בנוסף לשוויץ, נורבגיה, איסלנד וליכטשטיין. תאריך הפתיחה הרשמי לא הוכרז, ונשיא צרפת עמנואל מקרון רמז בשבוע שעבר כי גבולות האיחוד האירופי יכולים להישאר סגורים עד ספטמבר.

עם זאת, חלק ממדינות האיחוד האירופי שהצליחו לשמור על קצב נמוך של הדבקת הנגיף נמוך, מתחילות לבדוק היתכנות להחזרת התיירות אליהן. אז למרות שבישראל תיירות-הפנים כבר מתחילה לחזור לעצמה, חשוב לבדוק את ההנחיות המעודכנות ביותר בכל מדינה לפני שתקבלו החלטות בנוגע לנסיעות. כך או כך, סביר להניח שקטגוריות השהייה הבטוחה תהיה על סדר היום בקיץ 2020.

הנה כמה מהמדינות שהישראלים הכי טסים אליהן בקיץ ומצבן התיירותי לקיץ הקרוב.

חוף באי סאמוס, יוון. ShutterStock
שוק התיירות האירופי מתחיל להראות סימני התעוררות. חוף באי סאמוס, יוון/ShutterStock

קרואטיה: דגש על תיירות מרוחקת

שר התיירות של קרואטיה גארי קפלי (Gari Cappelli) אמר כי אתרי קמפינג, מרינות ומלונות עשויים להיפתח באזורים מרוחקים. "התאוששות איטית של התיירות יכולה להתחיל בשלושת הענפים הממוקדים הללו שיכולים לספק בידוד ופרטיות מסוימים", אמר לתקשורת המקומית.

מנזר בלב אגם קרקה, קרואטיה. ShutterStock
תתקיים תיירות באזורי פריפריה. מנזר בלב אגם קרקה, קרואטיה/ShutterStock

קפריסין: ישראל ברשימת המדינות שקיבלו אישור להגיע

שכנתנו האהובה, בעלת החופים היפים, ובעיקר הטיסה הקצרה ביותר לחו"ל מישראל, תהיה מוכנה לקבל אליה תיירים מחודש יולי. אבל, וזה אבל חשוב - ממשלת קפריסין הודיעה שהיא תיפתח רק חלקית לתיירים, ולתיירים שבאים ממדינות ששיעור ההדבקה שלהן נמוך.

ואלו חדשות טובות, כי ישראל נמנית עם המדינות ההלו, כמו גם דנמרק, נורבגיה, איסלנד ויוון. "אנחנו מקווים לדעת בתוך כמה שבועות מתי תיירים מהמדינות האלה יוכלו להגיע", אמר סגן שר התיירות של קפריסין, סאבאס פרדיוס (Savvas Perdios), לעיתון "Financial Mirror".

חוף בקפריסין. ShutterStock
ישראל בין המדינות שמאושר להן להגיע. קפריסין/ShutterStock

יוון: פתיחה עוד חודשיים

שר התיירות היווני הארי תיאוהאריס (Harry Theoharis), אמר כי מדינתו תתכונן לקבל את פני התיירים הזרים ממדינות נבחרות החל מחודש יולי. "פתיחת הגבולות זה דבר שיש לדון עם מומחי בריאות ואנחנו מקווים שהם יתנו לנו את המפתח להיפתח בהדרגה", אמר השר ל-BBC.

יוון. אילוסטרציה, ShutterStock
באמצע הקיץ יתכן ונוכל לחזור לארץ החופים האהובה עלינו. סנטוריני, יוון/ShutterStock, אילוסטרציה

ספרד: מקומיים תחילה

לפני מספר שבועות פרסמנו כאן, שבספרד כנראה ולא תתקיים תיירות השנה. ספרד, כידוע, "חטפה" די חזק את נגיף הקורונה שגרם ליותר מ-200 אלף חולים ויותר מ-25 אלף מתים ברחבי המדינה.

אבל כרגע מספר הנדבקים במדינה יורד מיום ליום, ונראה כי ממשלת ספרד קיבלה החלטה להקל על מגבלות התנועה והנסיעות לפי מחוז, כאשר אזורים שפחות מושפעים מהנגיף יהיו רשאים להסיר את ההגבלות מוקדם מאשר אחרים. האיים הקנריים של ספרד יוכלו להיפתח מחדש לתיירים מקומיים החל מה-1 באוגוסט, כשהתוכניות לקבל את פני התיירים הבינלאומיים עד אוקטובר. שרת התיירות יעיזה קסטייה (Yaiza Castilla) אמרה לתקשורת המקומית, שהיא רוצה להפוך את האיים "למעבדה עולמית לבטיחות בתיירות".

אולם שר החוץ של ספרד ארנצ'ה גונזלס (ארנצ'ה גונזלס), אמר כי התיירים יורשו לחזור רק לאחר שיהיה בטוח לעשות כן. "ספרד תמיד מעניקה למבקריה את קבלת הפנים החמה ביותר האפשרית ורוצה לעשות זאת תחת תנאיי הבטיחות הטובים ביותר האפשריים. זו הסיבה שספרד תיפתח בהדרגה לתיירות כאשר היא יכולה להבטיח את שלומם של התיירים", אמר.

עוד בוואלה!

סוגרים את הבסטה: בספרד לא תהיה כנראה תיירות השנה

לכתבה המלאה
לנזרוטה האיים הקנריים בספרד. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
יפתח לספרדים כבר באוגוסט. לנזרוטה, אחד מהאיים הקנריים בספרד/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully