וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר קבע: נוסעים מעדיפים שירות טוב במטוס על פני מחיר נמוך

חשבתם שמחיר נמוך מנצח? מחקר רחב-היקף מצא כי בכל הקשור לטיסות בינלאומיות, לפרמטרים כגון אוכל, שתייה, שירות וניסיון קודם יש ערך גבוה בהרבה מאשר למחיר. וגם: האם Wi-Fi בטיסה באמת כה חשוב לנו?

הכל על לואוקוסט/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

אוכל משובח (ועדיף מתובל היטב), יחד עם שירות ומוניטין טובים, הם אלו שגורמים לשביעות הרצון הגבוהה ביותר בקרב הטסים בטיסות בינלאומיות. כך עולה ממחקר חדש שפורסם על ידי חברת המידע העסקי האמריקאית J.D. Power.

זהו ממצא מעניין, במיוחד לאור העובדה שבעת האחרונה אנו עדים לתרבות פיננסית שבה למחירי טיסות נמוכים, בעיקר ליעדים קרובים, יש דומיננטיות רבה. המחקר מצא כי כאמור כי מחיר הטיסה, כמו גם להיטלים השונים הקשורים אליו, נתפס כפחות קריטי בכל הקשור לשביעות הרצון של הלקוחות. לעומת זאת, לשירות של צוות האוויר יש משקל רב יותר.

המחקר התמקד בטיסות בינלאומיות היוצאות מצפון אמריקה אל יעדים באירופה ובאסיה. הוא בדק תשעה פרמטרים שונים של שביעות רצון: השירות במטוס עצמו, מחיר הטיסה והיטלים נלווים, סוג המטוס, צוות המטוס, תהליך הצ'ק-אין, תהליך הבורדינג, תהליך בדיקת הדרכונים, הטיפול בכבודה והזמנת הטיסה עצמה.

דיילת אוויר במחלקת עסקים. Shutterstock, ShutterStock
לשירות של צוות האוויר יש משקל רב יותר מאשר למחיר בבחירת חברת תעופה/ShutterStock, Shutterstock

המוניטין חשוב יותר מה-Wi-Fi

"מחיר נמוך עשוי להיות הדרך הטובה ביותר למשוך לקוחות חדשים", אומר מייקל טיילור אחד מעורכי המחקר, "אך נוסעים קבועים בנתיבי בינלאומיים מחפשים חוויית שירות מעולה. אחת הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת היא באמצעות הגשת מזון ומשקאות הייחודיים לאותה חברת תעופה, במיוחד לאור העובדה שבטיסה בגובה, בלוטות הטעם שלנו פחות רגישות".

עוד נמצא במחקר כי לצד המזון והשתייה, גם למערכות הבידור במטוס יש ערך רב בכל הקשור לשביעות רצון. עם זאת, רוב הנבדקים דיווחו כי הם שבעי רצון יותר ממערכות הבידור מאשר השתייה והמזון, כך שיש עוד מקום לשיפור. מעניין לציין, כי ישנם הבדלים בין הטיסות היוצאות מארה"ב לאירופה לבין אלו שיעדן הוא באסיה. באלו האחרונות, שביעות הרצון ממערכות הבידור היתה נמוכה יותר, באופן יחסי.

עוד בוואלה!

זו הסכנה האמיתית בטיסה, וכך תימנעו אותה בכמה דרכים פשוטות

לכתבה המלאה
ארוחה מטוס טיסה. ShutterStock
הגשת מזון ומשקאות ייחודיים לחברת התעופה מושכים את הנוסעים לטוס עמה/ShutterStock

טורקיש עוקפת את בריטיש

מהמחקר עולה עוד, כי כאשר נוסעים בוחרים עם איזו חברת תעופה לטוס, לניסיון עבר מוצלח עמה יש את הערך החשוב מכל (40%). נושאים נוספים כללו שירות לקוחות (36%), לוחות זמנים נוחים (35%), מוניטין (33%) ומחיר נמוך של כרטיס הטיסה (31%). בקרב הטסים הבינלאומיים, לפרמטרים כגון משקל הכבודה שמותר להעלות לטיסה, תשלום על כבודה ורשת Wi-Fi, היה משקל נמוך במיוחד.

בנוסף, נמצא כי מבין חברות התעופה הטסות בין צפון אמריקה לאירופה, זכתה חברת טורקיש איירליינס בציון הגבוה ביותר. אחריה נמצאות וירג'ין אטלנטיק ובריטיש איירווייס, החולקת את המקום השלישי עם חברת דלתא.

באשר לחברות תעופה הטסות מארה"ב ליעדים באסיה, במקום הראשון דורגה ג'פאן איירלנייס כמועדפת ביותר ולאחריה דלתא וקוריאן אייר.

המחקר מבוסס על תשובותיהם של 6,287 נשאלים, שטסו ליעדים בינלאומיים בתקופה של ספטמבר-אוקטובר 2019.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully