וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמנתם חופשה באינטרנט, והתחרטתם? כך תקבלו את הכסף בחזרה

המבצעים של "בלאק פריידיי" ושאר חגי קניות גרמו לכם להזמין טיסה, אבל התחרטתם? לא הכל אבוד. אז איך תקבלו את כספכם בחזרה? כמה דמי ביטול מותר לגבות מכם? ומה לגבי הזמנות באתר בחו"ל? הנה המדריך לחוק שמגן עליכם בביטול טיסה

מה זה בעצם בלאק פריידי?/מערכת וואלה! News בהגשת שרון טרקניסקי

חודש נובמבר מביא איתו מבצעים רבים באתרי האינטרנט ובחנויות, ולא מעט הזדמנויות למחירים אטרקטיביים עבור חופשות בארץ או בחו"ל. האפשרות להזמין במהירות ומבעוד מועד והלחץ לפספס את המבצע, מביאים איתם גם פתח לחרטה, זאת משום שלפעמים מפרידים כמה חודשים בין הזמנת החופשה עד מועד התרחשותה, שבהם יכולים לקרות אירועים בלתי צפויים כמו מחלה או שינוי מקום עבודה.

ה"בלאק פריידי" למשל, הוא חג של תרבות צריכה שלא פעם מיותרת ומנוגדת לשמירת הסביבה ופוגעת בכדור הארץ ובמשאבים הדלים שלו, כמו גם באנשים שעוסקים בייצור המוני ולעתים קרובות גם לא רצוני. כך גם טיסות שהן מוצר שפוגע בסביבה - החל משימוש רב בכוסות חד-פעמיות ושאר כלי פלסטיק בטיסה ועד פליטת פחמן דו-חמצני מדלק המטוסים לתוך האטמוספירה.

אבל אם בכל זאת החלטתם לקנות טיסה במבצעים השונים ולאחר מכן התחרטתם - כדאי לדעת שמלבד לנסות למכור את החופשה ולשלם עמלה על שינוי השם - ניתן לבטל את החופשה. היות ומדובר לעיתים באתרים לא ישראלים, עניין הביטולים הופך למעט מעורפל. אז ביקשנו מעו"ד שרון הורנשטיין מאתר זכויות "כל זכות" לרכז עבורכם את האפשרויות לביטול עסקה, שכדאי לזכור לפני שמזמינים טיסה.

טריפ גרנטי – אייטם 10: 5 דברים שיש לבדוק לפני שרוכשים ביטוח ביטול טיסה. ShutterStock
יש דברים שחשוב לדעת לפני שלוחצים "אנטר"/ShutterStock

האם במקרה של ביטול החוק מגן עליי?

כן, ביטול העסקה מעוגן ב"חוק הגנת הצרכן" בהוראות המיוחדות לעסקת "מכר מרחוק" - עסקה שנעשתה ללא נוכחות פיזית של המוכר והקונה בבית העסק, אלא דרך הטלפון או באינטרנט, כאשר קדמה לעסקה פניה של המוכר לצרכן באמצעות דואר, טלפון, רדיו, פקס, טלוויזיה, פרסומים קטלוגים, מודעות וכו', או שקדמה לביצוע עסקה הצגה של המוצר או השירות באתר האינטרנט של בית העסק.

עוד בוואלה!

שבע דרכים פשוטות לשמור על הסביבה כשאתם טסים לחו"ל

לכתבה המלאה

תוך כמה זמן אפשר לבטל חופשה שהוזמנה באתר ישראלי?

במידה והזמנתם נופש באתר ישראלי, אפשר לבטל את העסקה בתוך 14 יום ולא יאוחר מ-7 ימי עסקים לפני המועד בו החופשה הייתה אמורה להתחיל. חשוב לדעת, כי קיימת בחוק הגנה מיוחדת לאנשים הזקוקים לה - צרכן שהוא אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק (מגיל 65 ומעלה) או עולה חדש, זכאי לבטל עסקה מרחוק בתוך 4 חודשים (ובכל מקרה לא יאוחר מ-7 ימי עסקים).

הזמנת טיסה. ShutterStock
הזמנתם טיסה באתר ישראלי? אפשר לבטל את העסקה בתוך 14 יום/ShutterStock

האם לבית העסק מותר לגבות דמי ביטול?

בעל העסק רשאי לגבות דמי ביטול בגובה 5% מהעסקה או 100 שקלים - לפי הנמוך מבניהם. במקרה של ביטול הזמנה של מספר כרטיסי טיסה רשאי בית העסק לגבות מהלקוח דמי ביטול עבור כל כרטיס טיסה בנפרד (5% משווי הכרטיס או 100 ש"ח לפי הנמוך).

ומה אם הזמנתי חופשה באתר לא ישראלי?

אם הזמנתם את החופשה מאתר לא ישראלי, ייתכן שחוק הגנת הצרכן לא חל על ההזמנה שביצעתם. במקרה זה, אתם מחויבים לתנאים של החברה ממנה הזמנתם, ואם תבטלו - יתכן שלא יוחזרו לכם כספים או שתשלמו דמי ביטול גבוהים יותר מאלו שבחוק הישראלי.

ניקח לדוגמא את יוסי שהזמין טיסה ליוון. הטיסה שיוסי הזמין, למשל, יוצאת מישראל. אם יוסי הזמין את החופשה מאתר לא ישראלי, ייתכן שחוק הגנת הצרכן לא יחול על העסקה. במקרה כזה יוסי יהיה מחויב לתנאים של החברה, ואם יבטל - יתכן שלא יוחזר לו כספו או שישלם דמי ביטול גבוהים יותר מאלו שבחוק הישראלי.

טיסות מוזלות לארה"ב ב-400 דולר. סקייסקנר, צילום מסך
הזמנתם באתר לא ישראלי? יתכן שלא יוחזר לכם הכסף/צילום מסך, סקייסקנר

מה עושים במקרה והזמנתי מאתר ישראלי, אך העסקה מתממשת מחוץ לישראל?

במקרה והזמנתם את החופשה מאתר ישראלי, אך העסקה כולה מתממשת מחוץ לישראל - משמע, טיסות שאף אחת מהן אינה טיסה אל או מישראל (למשל, טיסה מקנדה לארצות הברית), הזמנה של בית מלון בחו"ל, הזמנת סיור או שיט שכולו בחו"ל וניתנת על ידי נותן שירות שאינו ישראלי - במצב כזה, האתר עשוי לתת לכם אפשרות לבחור בין שתי חלופות: זכות ביטול לפי החוק הישראלי או זכות ביטול לפני מדיניות הביטול של נותן השירות מחוץ לישראל. אם בחרתם לבטל את העסקה לפני מדיניות הביטול של האתר וקיבלתם את מלוא המידע על מדיניות הביטול, הן לפני הרכישה והן לאחריה - היא גוברת על מדיניות הביטול שבחוק הישראלי.

חשוב לזכור: אם אתם מזמינים חופשה באתר לא ישראלי, או מאתר ישראלי כשמלוא השירותים ניתנים מחוץ לישראל - קראו היטב את מדיניות הביטול של החברה בטרם תשלמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully