וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערה חירשת טסה לראשונה לבדה - וקיבלה פתק מרגש מהדיילת

דיילת בחברת התעופה האמריקנית דלתא איירליינס, הגישה לנערה כבדת שמיעה בת ה-16 פתק מפורט, בכתב ידה, שגרם לכל חששותיה להיעלם

מטוס בואינג 474 ג'מבו דלתא איירליינס. ShutterStock
דיילת החברה החליטה לא להשאיר את הנוסעת החירשת לבד. דלתא איירליינס/ShutterStock

יש אנשי צוות אוויר שיודעים "לעשות את הקסם" ולתת לנוסעים לחוש הכי רצויים בעולם. וזה בדיוק מה שקרה לנערה בת 16, שטסה לראשונה בחייה לבדה.

הנערה, אשלי אובר, שנולדה חירשת, עלתה על טיסה של דלתא איירליינס מבולטימור לניו יורק. אימה, לורטה אובר, הסיעה אותה אל נמל התעופה והמשיכה בדרכה. "היה לי חשוב מאוד שאבצע את המסע הזה לבדי", סיפרה הנערה. עם זאת, מאחר שמעולם לא טסה לבדה ומעולם לא ביקרה בעיר גדולה כניו יורק, היא היתה בשלב זה מלאה בחששות מפני הלא נודע.

"חשבתי לעצמי, מה יקרה אם אחמיץ את הטיסה או שלא אדע להגיע ליעדי?" היא סיפרה לרשת טלוויזיה מקומית. "הרי נמל התעופה קנדי הוא מקום מאוד גדול".

הפתק שנתנה הדיילת לנוסעת

בקרוב: דיילים דוברי שפת סימנים

כמובן, כל מי שטס אי פעם, יודע עד כמה אנו נסמכים על חוש השמיעה בעת שאנו מתקשרים עם צוותי האוויר, בכדי לקבל מידע בסיסי. בנוסף, הודעות הכריזה במטוס אינן נגישות לכבדי שמיעה, כך שקל מאוד להחמיץ מידע חשוב באשר לחגירת חגורות הבטיחות למשל (הרי לא כולנו נועצים מבטים ללא הפסק בסימנים המהבהבים המצויים מעל לראשנו).

אך בטיסה זו, היתה דיילת אחת שהחליטה לא להשאיר לרגע את אשלי ללא מידע וללא תשומת לב. היא אף טרחה וכתבה לאשלי פתק בכתב יד, ובו כל המידע הרלוונטי באשר לכל מה שעליה לדעת על הטיסה הצפויה: ממיקום כפתורי הפעלת התאורה האישית ועד הפעולות הנדרשות בעת חירום. אשלי צילמה את הפתק שכתבה עבורה הדיילת, שלחה אותו לאימה, וזו פרסמה אותו בחשבון הטוויטר שלה.

"אנשים חרשים יכולים לעשות הכל", אומרת אשלי. "תקשורת היא הדבר החשוב מכל, וחשוב לעשות מאמץ כדי לספק לחרשים גישה למידע. צריכים לתת להם לחוש בנוח, ללא חששות".

"אנו כה גאים בגישה שבה נקטה הדיילת, וגרמה לנוסעת לחוש רצויה", הצהיר דובר חברת התעופה. "המטרה שלנו היא להבטיח שלכולם יהיה קל לנוע ברחבי העולם". בחודשים הקרובים, תספק חברת התעופה לעובדיה תג מיוחד, שיציין אילו שפות הם דוברים, כולל שפת הסימנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully