וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספיק עם קו-פנגאן: מדריך האיים הלא מוכרים של תאילנד

3.5.2018 / 17:00

כ-200 איים מרהיבים יש בתאילנד, אבל כנראה שרובכם תקיימו את החופשה שלכם בקו-סמוי, קו-פנגאן, פוקט ועוד כמה איים מפורסמים שעמוסים תיירים וישראלים. אז קבלו את המדריך לאיים הפחות נודעים במדינה, אבל לא פחות שווים

עריכת וידאו:ניר חן

לא פחות מ-35.3 מיליון תיירים מילאו בשנה שעברה את האיים של תאילנד ("קו" בתאית) - גידול של יותר מ-3 מיליון תיירים מ-2016 - ואילו השנה צופה שר התיירות והספורט במדינה שיגיעו אליה 37.5 מיליון תיירים.


עוד על תאילנד בוואלה! תיירות:
10 אטרקציות שכדאי להכיר לחופשה הבאה שלכם בתאילנד
חופשה בתאילנד: המקומות שאתם פחות מכירים
הואה הין, תאילנד: גן העדן שבו המקומיים יוצאים לחופשה


המדינה המתהדרת ב-2,700 קילומטרים של חופים המהווים יעד פופולארי לתיירים מכל העולם ומישראל בפרט. קו-סמוי, פוקט וקו-פנגאן הפופולריים יהיו ככל הנראה האיים הראשונים שתשמעו עליהם בעת תכנון החופשה הבאה בממלכה האסייתית, אבל למעשה המדינה חולשת על יותר מ-200(!) איים בגדלים שונים.

למרות כמות התיירים הבלתי נתפסת, עם תכנון נכון חופשה באיי תאילנד תוך הימנעות מחיכוך בהמונים תהיה משימה אפשרית בהחלט. הנה לפניכם המדריך לאיים הפחות מוכרים של תאילנד, אבל לא פחות מומלצים.

מפרץ פאנג נגה: למי שחולם לחזות בפלאי אבן הגיר

כאשר רואים אותם בתצלומי אוויר, 100 איי אבן הגיר של מפרץ פאנג נגה (Phang Nga Bay) המזדקפים מן הים ממזרח לפוקט, נראים כמו חיטים של ממותות עתיקות - אגדה מקומית מתארת אותם כעדר של פילים שנלכדו בים על ידי הגאות. עזבו את החולות הקרקסיים של פוקט ואת דוכני הקעקועים של קראבי, והשקיעו זמן בלחקור מקרוב את פלא הטבע המרשים הזה.

מפרץ פאנג נגה

קו-קוד: למי שרוצה לשנרקל, לצלול, ובעיקר להסתלבט

האי הרביעי בגודלו בתאילנד, קו-קוד (Koh Kood או "קוט") ממוקם בפינה המזרחית הרחוקה של המדינה, לא רחוק מקמבודיה, והוא מציע לצד חוויות שנורקל וצלילה נהדרות בין המפרצים גם שיט קיאקים לאורך הנהר. החופים עצמם לא מאכזבים, ושיטוט קצר בתמונות מוכיח זאת היטב. בקו-קוד אין הרבה מה לעשות, מה שהופן אותו ללוקיישן מצוין למי שמחפש בדיוק את זה. החול על רצועת החוף עדיין לא הופקע לטובת משכירי כיסאות השיזוף או נכבש על ידי מאפיה של נהגי המונית - כנראה בזכות העובדה שחיל הים התאילנדי מחזיק בבעלות על רוב האי מכוסה הג'ונגל הזה, וטוב שכך.

קו-קוד

מו קוה אנג טונג: למי שרוצה להרגיש כמו לאונרדו דיקפריו ב"החוף"

הארכיפלג מו קוה אנג טונג (Mu Ko Ang Thong או בעברית, "קערת הזהב"), ידוע כמקום התרחשות עלילת ספר הפולחן "החוף" שכתב אלכס גארלנד בתחילת שנות ה-90, ספר אשר עובד לאחר מכן לסרט בכיכובו של לאונרדו דיקפריו. הסיפור על חבורת תרמילאים שהקימו במקום התנחלות פראית הוא למרבה ההפתעה פנטזיה מוחלטת, אבל ביקור במקום יכול להיות מציאות של ממש.

30 ק"מ מערבית לקו-סאמוי, הפארק הלאומי הימי מקבץ יחד 42 איי אבן גיר שהטבע עיצב לכדי צורות מרהיבות. אפשרויות הלינה במקום מוגבלות מאוד, ורוב המבקרים במקום זוכים לראות את האיים רק במסגרת טיול מאורגן במהלך היום על סירת מנוע מהירה מקו-סאמוי. המלצה שלנו: נסו להגיע למקום על סירה מסוג "LiveAboard" שתעניק לכם לצד נוחות מרבית גם אפשרות לרדת לכמה צלילות.

עוד באותו נושא

10 אטרקציות שכדאי להכיר לחופשה הבאה שלכם בתאילנד

לכתבה המלאה

מו קוה אנג טונג

קו-צ'אנג: למי שרוצה לשקוע בספר ארוך או כוס בירה איטית

האי קו-צ'אנג (Koh Chang) הקטן בים אנדמן (לא לבלבל עם קו-צ'אנג הגדול, האי השני בגודלו בתאילנד) מתפרש על גודל של 11 קילומטרים רבועים בלבד ומשובצים בו בסך הכל 20 מבני בונגלו קטנים. הוא שטוח ונמוך, חולי במיוחד, ונטול אירועים לחלוטין - המקום המושלם להסתתר בו לימים ארוכים של קריאת ספר ארוך ושתיית כוסות בירה באיטיות.

דרומית לקו-צ'אנג, בקו-פאיאם (Koh Phayam) הגדול יותר,תמצאו אפשרויות לינה מפנקות יותר כמו בונגלו הבמבוק הידידותיים במיוחד של חוף אאו-יאי לצד קומץ ברים. נכון להיום - ללא כל מכוניות בסביבה. בשעות בצהריים המאוחרים הופך החוף המערבי של פאיאם לקסום, עם קולות הצרצרים ומראות השקיעה המעניקים תחושה קלאסית של גן עדן מקומי.

קו-צ'אנג

קו הונג: למי שרוצה להיות בפנים אבל להרגיש בחוץ

"אי עם חדר בתוכו" הוא התיאור שנותנים המקומיים לאי החלול קו-הונג (Ko Hong), או בתאית, "אי החדר". מדובר באי ירוק עגול יחסית אשר לוחות הגיר שלו יצרו במרכזו לגונה פנימית, מעין בריכת ענק בצבעי טורקיז עזים הממוקמת ישירות מתחת לשמיים, עם פתח אל עבר הים. הדרך הטובה ביותר לחקור את האי הייחודי הזה, גם מפנים וגם מבחוץ, היא באמצעות סירת קייאק.

קו הונג

קו-פרה טונג: למי שמחפש קהלים קטנים יותר ודגים גדולים יותר

קבוצת שלושת איי קו-פרה טונג (Koh Phra Thong) נמצאת בפאתי מחוז קורה בורי. הם שטוחים לחלוטין, עם חופים ריקים וארוכים אשר אינם מעוטרים בדבר מלבד עצי דקל, ומציעים גם הם אפשרויות לינה מוגבלות וכמעט ללא תיירים כלל.

האיים הללו הם הקרובים ביותר לאתר הצלילה האגדי "סלע רישליה" ("הין פלו נאן" בתאית) - שם הסיכוי להיצמד לכריש לווייתני בגודל של עשרה מטרים ומשקל של עשרים טון נחשב לגבוה במיוחד. אל דאגה, מדובר ביצור ידידותי.

קו-פרה טונג

קו-לאו לאינג: למי שרוצה להרגיש (כמעט) לגמרי לבד

שני איים שנמצאים כמעט מתחת לרדאר ומהווים דוגמא מצויינת למקומות שלא התפתחו כמעט בכלל מבחינה תיירותית, הם איי קו-לאו לאינג (Koh Lao Liang), חלק מהפארק הלאומי מו קו-פטרא.

לכאן לא מגיעות קבוצות תיירים רעשניות ואין כאן דוכני מכירות או רשת אינטרנט אלחוטי. מה כן יש כאן? רצועות חוף של חול לבן ובוהק, מצוקי סלעים גבוהים שאפשר לטפס עליהם - והרבה הרבה שמש, שקט ושלווה. רק 40 איש שהזמינו מקומות מראש יכולים לשהות פה בכל רגע נתון, והם מקבלים אוהלי לינה נוחים, שנורקל וקייאק. פה לא צריך יותר.

קו-לאו לאינג

קו-סימילאן: למי שרוצה לשחות עם צלופחים ולהתרועע עם צוענים

ארכיפלג הים האינדומאני של קו-סימילאן (Koh Similan) וקו-סורין (Koh Surin) נמצא מצפון-מערב לפוקט. שניהם פארקים ימיים לאומיים, ולכן התייחסו אליהם בבקשה בעדינות המתבקשת. השוניות סביב תשעת איי מו קו-סימילאן מציעות חווית שחייה דרמטית בין אלמוגים זוהרים, נופים מדהימים ובעלי חיים. חתולי ים מסוג מנטה ריי, דגי לוקוס ענקיים, צלופחים מורניים וכרישי נמר הם רק חלק ממה שנמצא בתפריט החזותי.

מי שייבקר צפונה משם באזור האיים הצפופים של מו קו-סורין, יזכה לראות את חברי קהילת צועני הים המסקרנת של מוקן. אבל גם כאן, מוקד המשיכה העיקרי שוכן מתחת למים.

קו-סימילאן

קו-מוק: למי שמערות ימיות עושות לו את זה

בפארק הלאומי הט קאו מארין, מדרום לקו-לנטה ומול החוף המערבי של תאילנד אפשר לשחות לתוך "מערת האזמרגד" המפורסמת של האי קו-מוק (Koh Mook). מדובר ב-80 מטרים של מנהרה מפותלת וחשוכה אך מרהיבה ביופיה, הנפתחת לתוך מערת קו-הונג.

חלקה העליון של המערה התמוטט והותיר אחריו תקרת שמיים כחולים, המשתקפים במים הצלולים (ומכאן השם "אזמרגד") וחוף לבן ושטוף שמש מכוסה בצמחייה טרופית פראית. הכניסה למערה מתאפשרת בשחייה או באמצעות סירה קטנה, אולם רק בעת שפל - כדאי לקחת בחשבון.

קו-מוק

קו-יאו נוי/יאי: למי שרוצה לחוות עולם לגמרי אחר

שני האיים התאומים קו-יאו נוי (Koh Yao Noi - "האי הקטן הארוך") וקו-יאו יאי (Koh Yao Yai - "האי הגדול הארוך") ממוקמים בדיוק באמצא הים ממזרח לפוקט וממערב לקראבי - אבל הם הם שונים לחלוטין מפוקט ומקראבי ומהווים עולם משל עצמם.

למרות שאפשר למצוא אתרי נופש טובים בשניהם, החופים שלהם עדיין לא גדושים ברוכלים ובכיסאות חוף להשכרה, וחיי הלילה מסתכמים פחות או יותר בציוץ של צרצרים. מטעים של עצי גומי, כפרים מוסלמים קטנים וחוות ודגים הם המאפיינים העיקריים של שני האיים המומלצים הללו.

קו-יאו נוי

טרוטאו אדאנג ראווי: למי שרוצה ליהנות משני העולמות

הארכיפלג "טרוטאו אדאנג ראווי" הוא הנקודה הדרומית ביותר בתאילנד שאפשר להגיע אליה בחוף אנדמן לפני שמגיעים למלזיה. מי הקריסטל של הפארק הלאומי קו-טארוטאו (Koh Tarutao), אסופה של 51 איים שנמצאים במרחק של כ-30 קילומטרים מהיבשת, נמצאים עדיין מחוץ למכ"ם של סוכנויות התיירות. למקום, אגב, היסטוריה מוזרה של מחנות כליאה בשנות השלושים והארבעים של המאה ה-20, אשר לאחריהן הפך טרוטאו לפארק לאומי.

אחד האיים המומלצים באזור הוא קו-ליפה (Koh Lipe). האי הזה הוא דווקא לא חלק מהפארק אבל יש בו אתרי נופש ראויים, החל מבקתות צלילה קטנות ועד בונגלוס יוקרתיים ומפנקים. קו-טארוטאו מציע אפשרויות של התבודדות בפתאתי הג'ונגל וחברה של קופים בחופים הריקים, אבל אם אתם ממש צריכים חיבור לאינטרנט, כספומטים או חנויות נוחות - קו-ליפה הוא המקום לבקר בו אם אתם באזור.

טרוטאו אדאנג ראווי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully