וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא בתיירים מישראל: למה אנחנו כל כך אוהבים את תאילנד?

16.1.2017 / 8:29

המדינה הדרום-מזרח אסייתית לא יורדת ממפת החופשות של הישראלים, כשב-2016 כמעט 1 מכל 50 ישראלים ביקר בתאילנד - עלייה של 14.52% בהשוואה ל-2015 ובסך הכל 161,502 מבקרים מישראל. ומה היעד ב-2017? ערביי ישראל והחרדים

צילום: זיו ריינשטיין עריכה: מאיה בן יוסף

למרות המשברים הרבים שחוותה תאילנד בשנה החולפת, כמו פיצוצים באתרי נופש ומות המלך האהוב, נראה שעל הישראלים זה לא ממש השפיע והם רשמו מספר שיא של תיירים שהגיעו לארץ הנופש הפופולרית ב-2016.

משרד התיירות של תאילנד פרסם נתונים בדבר מספר המבקרים במדינה שבדרום-מזרח אסיה, ומתוך 32,588,303 תיירים שביקרו בה ב-2016 (המהווים גידול של 8.91% בהשוואה לשנת 2015), ישראל רושמת מספר שיא של 161,502 כניסות - עלייה של 14.52% בהשוואה לשנת 2015 שגם היא הייתה שיא כל השנים. מספר זה אף גבוה יותר מהעלייה המרשימה של מספר הישראלים שיצאו ב-2016 לכל יעדי חו"ל (12% - לפי לשכה המרכזית לסטטיסטיקה).

נתונים נוספים מראים, כי גם מבחינת מספר התיירים בהתאם לגודל האוכלוסייה, ישראל נמצאת באחד המקומות הגבוהים בעולם עם 1.9% מסך האוכלוסייה שיצאה בשנת 2016 לתאילנד. כלומר כמעט 1 מתוך כל 50 ישראלים ביקרו בתאילנד במהלך 2016. רק מדינות סקנדינביה ושוויץ הגיעו למספר גבוה יותר בהשוואה לישראל.

אגב, מתוך כל אותם 32.5 מיליון תיירים שפקדו את תאילנד אשתקד, אירופה יצרה כמעט 6.2 מיליון תיירים - עלייה של כ-9.6%, ואילו מהמזרח התיכון הגיעו כמעט 750 אלף תיירים - עלייה של 13.5%.

נתון מעניין נוסף הינו החלוקה של מספר התיירים הישראלים על פי חודשי השנה. מתברר שישראלים נוסעים לתאילנד בכל חודשי השנה. כמעט הסתיימה החלוקה על פי שיא העונה מול עונה חלשה. על-פי נתון זה, רק חודשי מאי ויוני הינם חודשים חלשים, כשבכל שאר חודשי השנה נרשמו מספרי תיירים כמעט שווים.

תיירים ישראלים בתאילנד. ShutterStock
מספר שיא של 161,502 כניסות ישראלים. חוף בקראבי, תאילנד/ShutterStock

מאיפה באים לתאילנד הכי הרבה: ישראל מול אירופה

תיירים ישראלים בתאילנד ב-2016. משרד התיירות של תאילנד, צילום מסך
הרוסים טסים לתאילנד הכי הרבה. הישראלים מקום שני ביחס לאוכלוסייה/צילום מסך, משרד התיירות של תאילנד

ירידה בטיסות הישירות לתאילנד, מעדיפים קונקשן

נתון מעניין אחר מתייחס דווקא למספר הנוסעים ישירות למדינה. על-פי רשות שדות התעופה בישראל (רש"ת), מספר הטסים מ/ואל תאילנד ירד ב5.95%. המספר הזה מציין את מספר הנוסעים הטסים מ/אל תל אביב בטיסות ישירות לבנגקוק, כולל תיירים זרים וכולל נוסעים ליעדי המשך. מכיוון שרק חברת תעופה אחת (אל על) מחברת באופן ישיר בין ישראל לתאילנד, ניתן ללמוד מפער הנתונים שהגידול המשמעותי ביותר היה בחברת התעופה הזרות עם קונקשן.


עוד על תאילנד בוואלה! תיירות:
נוסעים לתאילנד? החופים שנראים כמו חלום רטוב
10 אטרקציות שכדאי להכיר לחופשה הבאה שלכם בתאילנד
לטבול בעננים: המלון עם הבריכה הכי מושלמת בתאילנד


"שנת 2016 עברה את כל הציפיות", מוסר דב קלמן, נציג לשכת התיירות של תאילנד בישראל. "היינו בטוחים ששיא הכניסות ב-2015 קבע את התקרה הגבוהה ביותר שניתן לייצר מהשוק המקומי שלנו. אך לא כך הדבר: הישראלים רואים בתאילנד את יעד הנופש המועדף שלהם. גם השהות הממוצעת הארוכה של הישראלים בתאילנד (17 יום) והמספר הגבוה של ישראלים שחזרו לבקר בתאילנד בפעם שנייה או יותר (63%), מראה שהישראלי מרגיש בבית בתאילנד".

ומה לגבי השנה הקרובה? ב-2017 מתכוונת לשכת התיירות של תאילנד בישראל להביא למדינה פלחי שוק חדשים, למשל ערביי ישראל, דתיים ונופשי ירח דבש. עוד בתכנון, להעמיק את החשיפה לתחומי עניין נוספים, כמו תיירות קולינרית, ירוקה, בריאות וספורט.

עוד באותו נושא

חופשה בתאילנד: המקומות שאתם פחות מכירים

לכתבה המלאה

באיזה חודש הישראלים הכי באים לתאילנד?

תיירים ישראלים בתאילנד ב-2016. משרד התיירות של תאילנד, צילום מסך
תיירים ישראלים בתאילנד ב-2016/צילום מסך, משרד התיירות של תאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully