וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם כל הכבוד לבטן-גב, הנה תאילנד שלא הכרתם

30.3.2018 / 9:10

למעלה מ-170 אלף ישראלים ביקרו בתאילנד בשנה החולפת, חלקם בפעם השנייה, השלישית או יותר. לא בטוח שהם ניצלו את העושר התרבותי והקולינרי שהיא יכולה להציע. הנה כמה יעדים במדינה היפה הזו, שבכלל לא בטוח שהכרתם. אל תודו לנו, היינו שם בעצמנו

תאילנד פברואר 2018. ויקטור זיסלין,
הנוף ממלון "לבואה" בבנגקוק/ויקטור זיסלין

לנסיעה הזאת לתאילנד התבקשתי לארוז חולצה מכופתרת ונעליים אלגנטיות. "איזה בקשה מוזרה", חשבתי לעצמי. זאת פעם שלישית שלי בתאילנד ומעולם לא הכנסתי את הפריטים האלה למזוודה, כשפניי אל המזרח. אלא שהפעם מדובר בנסיעה אחרת. לא רק כפכפי אצבע, משקפי שמש וקרם הגנה שמסגירים את סוג החופשה, מדובר באירוח חווייתי שחשף את תאילנד האחרת, שונה ומאתגרת מכל מה שהכרנו או שמענו קודם.

על הטיסה לתאילנד הייתה אחראית טורקיש איירליינס, מחלקת עסקים מפנקת במיוחד שנחשבת לאחת הטובות בעולם. מכאן למעשה מתחילה החופשה. אולי זו הפרובינציאליות שלי - זו שמנעה ממני לטוס בעבר במחלקות עסקים - אך החוויה במטוס הייתה הרוח הגבית המושלמת לחופשה כולה. היא הסטארטר שיכול למנף או לחילופין להוריד. לאונג' העסקים המפואר של טורקיש שוכן באיסטנבול, עוטף את הנוסע ודואג להעניק לו את כל הפינוקים. ואם חלילה לא שבעתם בטיסה, או התחשק לחך שלכם משהו נוסף - הנה הזדמנות נוספת לקבל אותו. בנוסף לכך גם שירותי עיסוי מוענקים בלאונג' שבהחלט הכרחיים לנוסעים בטיסות ארוכות וכמובן סתם ככה בשביל הפינוק והצלילה הרכה אל תוך החופשה.

ואם הקונקשיין שלכם עולה על כמה שעות ואתם מעוניינים להניח את הראש, תשכחו מהספסלים המתכתיים של שדה התעופה, בלאונג' הזה של טורקיש ממתינים לכם חדרים עם מיטות ואפילו מקלחות. אחראית על הסטארט, כבר אמרנו, לא?

תאילנד פברואר 2018. ויקטור זיסלין,
כוכבת מישלן באוכל רחוב/ויקטור זיסלין

נגע בשמיים

התחנה הראשונה שלנו הייתה בבנקוק, מלון Lebua State Tower. אתם כבר יכולים לדמיין לעצמכם, שכשמלון נושא את המילה "מגדל" הוא כמעט נוגע בעננים. מהסוויטה המרווחת שגדולה יותר מדירתי הממוצעת בתל אביב, אפשר לראות את יופייה ובעיקר עוצמתה של העיר שמצליחה למגנט אליה מיליוני מבקרים בכל שנה. מנוחה קצרה, עיכול הדרך של 10 שעות טיסה, כיוון שעון ומקלחת, ואנחנו כבר בדרך למסעדת אוכל רחוב Jay Fai. אך אל תתנו למילה "רחוב" להטעות אתכם - מדובר במסעדת מישלן כוכב אחד שמנוהלת על ידי משפחה, מדור לדור, במשך כ-80 שנה.

בהיבט הקולינרי של כל החופשה החווייתית הזאת, חובבי פירות הים והדגה ימצאו את מבוקשם והנאתם המקסימלית. כך, לדוגמה, מסעדת Mezzaluna, המתהדרת בשני כוכבי מישלן ושוכנת בקומה ה-65 של מלון "לבואה", מציעה תפריט עשיר במטעמים ובסוגי בישולים שונים. בסמוך לה, נמצא הבר הפתוח - אשר נחשב לאחד הגבוהים בעולם - ועם המשקה הנכון ביד אתם בהחלט יכולים לחשוב שהגעתם לגן עדן.

אך המסעדות ודוכני האוכל אינם האטרקציות הקולינריות היחידות שיש למקום הייחודי הזה להציע. תאילנד מציעה סדנאות בישול לתיירים שנעשות באווירה אותנטית בטבע. אחת מאלו היא Amita Thai Cooking Class, שמנוהלת על ידי השפית טאם, שבנתה תכנית העשרתית לבישול והכנה של מנות מסורתיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
תאילנד פברואר 2018. ויקטור זיסלין,
בכל זאת הגעתם עד הלום. מלון 137 Pillars/ויקטור זיסלין

המסעדה של משפחת המלוכה

תחנה נוספת שנחשבת לאחת המומלצות בעיר היא מלון 137 Pillars. ואם לא בחרתם ללון בו, לפחות כדאי להעיר בו ערב בילוי בכיף על שפת הבריכה השוכנת בקומה ה-27, ללגום משקה מהבר העשיר שמציע המלון, על רקע הנוף המנצנץ של העיר. אל המלון אפשר להגיע באמצעות תחבורה מיוחדת שהוא מציע - עוד אחד מהפינוקים והנוחות שלו. מדובר במוניות מסוגננות שיוצאות מהתחנה השוכנת בקניון הסמוך לו (שגם בו חובה גיחה). עכשיו אתם כבר יכולים להבין, למה כפכפים ובגד ים הם לא הפריטים היחידים שיש להכניס למזוודה.

אטרקציות נוספות שבהן ביקרנו ולא כדאי לפספס (בכל זאת הגעתם עד הלום) הן ה-BACC, מרכז התרבות ואמנות המציג תערוכות אמנות מודרנית מתחלפות. גם את תיאטרון הבובות המסורתי, השוכן בבית האמנים, אפשר לתפור על הדרך. אל תתנו למילה "בובות" להטעות אתכם, מדובר בחוויה אותנטית גם למבוגרים.

התחנה הבאה שלנו אחרי בנגקוק היא האי פוקט, שאליו הגענו בטיסה פנימית של חברת בנגקוק איירווייס. הריזורטים המפנקים נחשבים לאחד מסמליו המפורסמים של האי, כמו למשל Vijitt Resort, הכולל בקתות בנות שתי קומות עם מקלחת במבוק תחת כיפת השמיים ובריכה פרטית. אלו חוברות לשאר האטרקציות במקום, ביניהן עיסויים, שיעורי יוגה ואגרוף תאילנדי - בטן-גב? חפשו בחופשה הבאה.

המלצה נוספת למקום מפנק שאפשר להניח בו את הראש, הוא Crowne Plaza Phuket Panwa beach, מלון המציע חדרים חלומיים עם יציאה פרטית לבריכה, ג'קוזי ומסעדה המעוררת את כל החושים. אך גם פה, בדומה לבנגקוק, החוויה איננה מסתכמת ברביצה על האי ושכשוך במים. נעלו נעליים נוחות וצאו לכם לסיור בעיר העתיקה, שטומנת בחובה חנויות קטנות ואותנטיות, דוכני אוכל ציוריים ומסעדות משובחות, כמו למשל מסעדת Raya הנחשבת לאחת המומלצות בסביבה, ועל פי המקומיים נהגה להאכיל את משפחת המלוכה המקומית.

ואחרי שהרגעתם את הקיבה, תוכלו לקפוץ לכפר באנג רונג ולהבין כיצד מגדלים אננס - הכפרים החקלאיים שבסביבה משמרים שיטות מסורתיות שהופכים לחגיגה לעיניי,ם במיוחד עבור עירוניים.

תאילנד פברואר 2018. ויקטור זיסלין,
הבר הפתוח הגבוה בעולם/ויקטור זיסלין

*ניתן לטוס עם טורקיש אירליינס לשני יעדים בתאילנד דרך איסטנבול: טיסות לבנגקוק יוצאות פעמיים ביום במחיר של החל מ-690 דולר. טיסות לפוקט יוצאות 4 פעמים בשבוע. החל מה-17 בספטמבר, תפעיל החברה 6 טיסות שבועיות במחיר של החל מ-800 דולר. משך הקונקשן הממוצע הוא בין שעה וחצי לשלוש שעות.

*הכתב היה אורח של טורקיש אירליינס, לשכת התיירות של תאילנד - TAT, Lebua State Tower, Bangkok Airways, מסעדת Mezzaluna ומלון Vijitt resort בפוקט.

תאילנד פברואר 2018. ויקטור זיסלין,
סדנת הכנת אוכל בחוויה אותנטית ומסורתית/ויקטור זיסלין
תאילנד פברואר 2018. ויקטור זיסלין,
כי אי אפשר בלי המרכז המרכז הגדול שבבנגקוק/ויקטור זיסלין
תאילנד פברואר 2018. ויקטור זיסלין,
נופה הקסום של פוקט/ויקטור זיסלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully