וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאיפה ב-2016? הערים הטובות בעולם של הלונלי פלאנט

11.11.2015 / 8:19

מגזין התיירות המפורסם בחר את 10 הערים הכי אטרקטיביות לשנה הבאה עם לא מעט הפתעות ומקומות חדשים. אז לאן כדאי להתחיל לתכנן את החופשה הבאה שלכם? הנה 10 הצעות מיוחדות ועירוניות

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: טיול עירוני ברומא - העיר שנבחרה במקום ה-6 ל-2016

אחרי שכבר הכריז על המדינות הטובות בעולם ל-2016 ועל היעדים לחופשות מוזלות לאותה שנה, יוצא מגזין ה"לונלי פלאנט" עם רשימת 10 הערים הטובות שחובה לבקר בהן בשנה הקרובה.


עוד בחירות של מגזינים נודעים בעולם:
קצת נחת: מלון ישראלי נבחר בין 10 המלונות הטובים בעולם
יש כבוד: ירושלים בין 10 הערים הטובות בעולם ב-2015
טריפאדווייזר חושף: זהו המלון הטוב בעולם, והוא מושלם
TripAdvisor הכריז: זהו היעד הטוב בעולם ל-2015


דירוג הערים של מומחי "לונלי פלאנט" משלב בין ערים שנמצאות לרוב מתחת לרדאר של התייר הממוצע לבין כאלה שצפוי להם זינוק משמעותי בתקופה הקרובה, והוא לבטח יעניק לכם כמה רעיונות לשלב במסלול החופשה השנתית הבאה.

10. נאשוויל, ארה"ב

ל"עיר המוזיקה" יש טריק חביב: היא עומדת בציפיות שלך תוך כדי זה שהיא חותרת תחתיהן. כן, מוזיקת קאנטרי עדיין זורמת בעורקים של עיר הבירה, אבל נאשוויל גם חווה כיום הליך ג'נטריפיקציה מואץ, הנובע מכוח עבודה יצירתי שמגיע אליה בזכות עלות המחיה הנמוכה והזדמנויות התעסוקה בתעשיות ההיי-טק, הבריאות ותעשיות הרכב המתרחבות. במועדוני הג'אז של ברודווי עדיין שרים על שברון לב וחורבן, אבל חוץ משם - כולם עושים חיים בעיר הדרומית ההיסטרית הזאת.

עוד באותו נושא

ב-2015: הערים הטובות בעולם של הלונלי פלאנט

לכתבה המלאה
נאשוויל בארה"ב. ShutterStock
עומדת בציפיות. קו הרקיע של נאשוויל, ארה"ב/ShutterStock

9. מנצ'סטר, אנגליה

לעיר שהייתה פעם חדר המכונות של המהפכה התעשייתית יש היום תפקיד חדש, כדינמו שמטעין את סצנת התרבות הבריטית. הממשלה השקיעה 78 מיליון פאונד במרכז אמנויות ותיאטרון חדש בשם "The Factory", שיהפוך גם לביתו הפסטיבל הבינלאומי של מנצ'סטר, והעיר חווה התקף אמנות של ממש עם השקות של מקומות חדשים ופתיחות מחודשות של מקומות ישנים כמו גלריית וייתוורת', מרכז האומנות הרב תחומי "HOME" והספרייה המרכזית המזכירה פנתיאון. המיצוב מחדש של העיר שהייתה פעם מכורה לתעשייה כבדה, ממשיך בכל הכוח.

העיר מנצ'סטר באנגליה. ShutterStock
העיר חווה התקף אמנות של ממש. מנצ'סטר/ShutterStock

8. פרימנטל, אוסטרליה

מי לא עובר היום ב"פריאו" - הכינוי הרווח לעיר הנמל ההוללת במערב אוסטרליה, שמושכת אליה אנשים מכל קצוות תבל.


עוד על ערים בוואלה! תיירות:
פאן לי: נבחרה העיר הכיפית ביותר בעולם
עוד באירופה: הערים המקסימות שלא הכרתם
סידני נבחרה לעיר הכי ידידותית בעולם; ומי הכי לא?


פרימנטל מאכלסת תיירים המגיעים אליה כדי ליהנות ממופעי מוזיקה חיה, ברים היפסטריים, מלונות בוטיק ומבשלות בירת-בוטיק לצד סטודנטים של אוניברסיטת נוטרדאם שעזרו לדחוף קדימה את ההמצאה מחדש של העיר, מכזו שהייתה תקועה בשיממון הכלכלי עד למרכז האומנותי והרב תרבותי השוקק שהיא היום.

פרימנטל באוסטרליה. ShutterStock
מופעי מוזיקה חיה, ברים היפסטריים ומלונות בוטיק. פרימנטל באוסטרליה/ShutterStock

7. מומבאי, הודו

בעוד הכלכלה ההודית מתעצמת, הופכת תחנת הכוח הזו של אופנה, פיננסים וקולנוע הנקראת מומבאי לכוכבת של שנת 2016. הרבה מההון של העיר מושקע במקומות שהופכים אותה למפתה יותר למטיילים - בשדה התעופה הוקם טרמינל חדש, והמבקרים יכולים להאיץ בנוחות ברכבת המונוריל החדשה והממוזגת. גם פרץ הקמת גורדי השחקים של מומבאי אינו מראה סימני דעיכה עם השקתו הצפויה בשנה הקרובה של בניין המגורים הגבוה בעולם. בעולם מכנים אותה "מקסימום סיטי", והיא אכן מצדיקה את הכינוי.

חנות בשוק, מומבאי, הודו. ShutterStock
הכוכבת של שנת 2016. חנות בשוק במומבאי/ShutterStock

6. רומא, איטליה

כפי שמרמז הכינוי שלה, "עיר הנצח" אף פעם לא יוצאת מהאופנה וכל הדרכים מובילות אליה גם בשנה הקרובה. הצליינים יצעדו בשנה הקרובה לאיטליה בהמוניהם לאחר שהאפיפיור פרנציסקוס הכריז על שנת 2016 באופן רשמי כשנת הרחמים, אבל יש גם סיבות חומריות לבקר בה: הקולוסיאום האדיר עבר הליך שימור מרשים, וגם מזרקת טרווי זכתה לניקוי ומירוק. וכדי לגרות את התיאבון עוד יותר - רומא מככבת כעת בשני שוברי קופות: בגרסה המחודשת של "בן חור", ובהמהדורה האחרונה של ג'יימס בונד.

טקס פתיחת מזרקת טרווי ברומא, אחרי ששופצה וחודשה, 4 בנובמבר 2015. רויטרס
זכתה לניקוי ומירוק. מזרקת טרווי החדשה ברומא/רויטרס

5. רוטרדם, הולנד

רוטרדם היא העתיד - עכשיו. לאחר שהופצצה עד עפר במהלך מלחמת העולם השנייה, העיר השנייה בגודלה בהולנד הפכה לקנבס עבור אדריכלים בעלי חזון כמו רם קולהאס. התוצאה הסופית היא מעבדה של מבנים ניסיוניים המשובצים בשאריות המורשת שנותרו על תילם בעיר ההיסטורית הזו. העתיד הקרוב נוצץ עבור רוטרדם, ובמהלך השנה הקרובה ייפתח בה מוזיאון חדש, וקו הרכבת של "יורוסטאר" בין לונדון ואמסטרדם יתחילו לעצור גם בנמל העמוס ביותר באירופה - מה שהופך את הביקור בעיר לאפילו קל עוד יותר.

גשר ברוטרדם, הולנד. ShutterStock
העתיד הקרוב נוצץ עבורה. רוטרדם/ShutterStock

4. ג'ורג' טאון, מלזיה

ג'ורג' טאון אולי ידועה בעיקר כאחד מאתרי המורשת העולמית של אונסק"ו במלזיה, אבל בזמן אחרון נבנה לה המוניטין ככור ההיתוך של מלזיה האומנותית והמודרנית. תמצאו כאן אמנות רחוב מגניבה על קירות החנויות הסיניות המסורתיות, וחללי תצוגה רב-תכליתיים המציגים אמנות אוונגרדית, קולנוע ומוזיקה צצים כאן בתקופה האחרונה על ימין ועל שמאל. תוסיפו לקלחת כמה בתי הארחה בסגנון בוטיק וקיבלתם את המתכון לאחת מקהילות האומנות החדשניות והמגוונות ביותר של אסיה.

ג'ורג'טאון בירת פננג מלזיה. ShutterStock
אמנות רחוב מגניבה על הקירות. ג'ורג' טאון בירת פננג במלזיה/ShutterStock

3. דבלין, אירלנד

שוטטו לכם על גדות נהר ליפי (Liffey) בימים אלו, ויהיה לכם קשה להאמין שאירלנד מתאוששת ממשבר כלכלי ארוך. דבלין הקוסמופוליטית ידעה איך להתאושש ולחזור לימיה הטובים, במיוחד לאור העובדה ש-40 אחוזים מתושביה הם צעירים מתחת לגיל 30, שהם אופטימיים, יצירתיים וחיוניים.

בשנה הקרובה תציין דבלין מאה שנה ל"מרד הפסחא", שהיה האירוע הראשון שהוביל לסדרת אירועים שיצרו לבסוף את הרפובליקה האירית, אז צפו לטקסי הנצחה ארוכים וקולניים.

דבלין, אירלנד. ShutterStock
חזרה לימיה הטובים. דבלין/ShutterStock

2. קיטו, אקודור

עסקי נפט נרחבים הם אלה שמאפשרים בימים אלה לבירת אקוודור, קיטו, להמציא את עצמה מחדש, והתשתיות המעודכנות למאה ה-21 צצות סביב הארכיטקטורה הקולוניאלית הדרום אמריקאית של מרכז העיר, שהוא אף אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. מערכת המטרו חדשה מסיעה ביעילות מבקרים אל כל המחוזות ההיסטוריים של העיר, וכעת היא גם מתפארת בתחנת רכבת משופצת ונוצצת ובשדה תעופה חדש שנועדו, ומצליחים, לפתות אפילו את תייריי היוקרה.

קיטו אקודור. ShutterStock
ממציאה את עצמה מחדש. קיטו, אקודור/ShutterStock

1. קוטור, מונטנגרו

לא משנה מאיזו זווית מסתכלים עליה, קוטור היא פשוט עיר נהדרת. בתוך חומות העיר מפוזרים בין הסמטאות והככרות החלומיות בתי קפה על המדרכות ותורים ללחם טרי במאפיות המקומיות. מעבר להם משתרע מפרץ פיורדליק המוקף הר הנושא את אותו השם, והוא אחד המקומות הפוטוגניים ביותר בכל אירופה. ספינות שיט התענוגות עדיין לא מציפות את שכיית החמדה הזו, ומוטב למהר ולהגיע לפני שהן מטילות כאן עוגן.

קוטור מונטנגרו. ShutterStock
העיר הכי-הכי ל-2016. קוטור, מונטנגרו/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully