וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חורף של לואוקוסט: מ-35 אירו הלוך-חזור לאירופה

25.10.2015 / 8:30

מבול של 22 טיסות שבועיות עמוסות תיירים מאירופה ינחתו בנמל התעופה עובדה כבר החודש. לנו, הישראלים, ייחכו מטוסים ריקים ומחירים מגוחכים: מ-35 אירו לקראקוב, דרך 60 אירו לבודפשט ועד פחות מ-180 אירו לברלין ואמסטרדם - הנה מה שמחכה לכם, אם רק תסכימו להדרים

מערכת וואלה!

צריך להיות עיוור כדי לפספס את טרנד טיסות הלואו-קוסט ששטף בשנים האחרונות את ישראל. יעד על כך הזינוק במספר הישראלים שיוצאים לחו"ל מדי שנה ובקיץ האחרון בפרט. בענף הנסיעות שכבר הרבה שנים לא ידעו תקופה עמוסה כל כך כמו החודשים יולי-ספטמבר השנה. נתב"ג עלה על גדותיו וחברות התעופה השתדלו לא לקרוס תחת העומס.


עוד על תעופה בוואלה! תיירות:
נבחרו שדות התעופה הגרועים בעולם; ואיפה דורג נתב"ג?
חברות התעופה שחייבים לראות בישראל
רק תבואו: חברת התעופה שהולכת לפנק את הישראלים
נבחרה חברת התעופה הטובה בעולם ל-2015


אך הבשורה בשנה הקרובה צפויה להגיע דווקא מנמל תעופה משני יותר, שכלל לא מצא ברדאר התיירותי של הישראלים ובדרך כלל מוכר יותר לתיירים המגיעים לאילת. נמל התעופה עובדה אמנם לא מציע את השירותים המפנקים שיש בנתב"ג כמו דיוטי פרי ענק, טכנולוגיות מתקדמות וגישה נוחה לערי המרכז, ועדיין, בחורף הקרוב הוא יאפשר לכם לטוס לערים שונות באירופה במחיר של בושם בחנות ג'יימס ריצ'רדסון בטרמינל 3.

התחזית האופטימית לחורף הקרוב מדברת על 22 טיסות שבועיות עמוסות תיירים מאירופה לנמל עובדה ומשם באוטובוסים לעיר אילת. ואולם, הטיסות שימריאו חזרה למדינות המקור שלהם יהיו לרוב ריקות ומי שעשוי ליהנות מהן הם דווקא אנחנו. טיסה לבודפשט או ורשה בפחות מ-100 אירו? זה לא חלום או טעות, אבל זה ידרוש מאיתנו נסיעה לא קצרה דרומה ולפעמים אפילו טיסת פנים. אז מיהן חברות התעופה שכל תיירני אילת ששים לקראתן והאם באמת משתלם לטוס איתן ליעדים באירופה בשבועות הקרובים? בדקנו.

מטוס של חברת פינאייר. ShutterStock
לאירופה, ובזול. חלק מחברות התעופה שיטוסו החורף לעובדה/ShutterStock

אל על: כבר עדיף לטוס מנתב"ג

חברת התעופה הגדולה בישראל נערכת השנה להפעיל טיסות מעובדה לפריז, בתדירות של פעם בשבוע בימי ראשון החל מה-18 באוקטובר ועד 25 במאי 2016. הטיסות מיועדות בעיקר לתיירים המעוניינים להגיע לאילת, ומרבית המושבים נמכרו מראש למארגני תיירות הגדולים באירופה. המחיר הכי זול שהצלחנו למצוא מעובדה לשארל דה גול היה בתאריך 13 בדצמבר - 609 דולרים - לא משתלם במיוחד כאשר טיסה באותו תאריך מנתב"ג תעלה 580 דולרים.

מטוס דרימליינר בואינג 787 אל על. צילום: יח"צ בואינג,
מרבית המושבים נמכרו מראש למארגני תיירות באירופה. אל על/צילום: יח"צ בואינג

ריינאייר: רק 35 אירו לשני כיוונים באירופה?

רבות כבר נכתב על הגעתה לראשונה של חברת הלואו-קוסט הגדולה בעולם לישראל בחורף הקרוב. בינתיים, מדובר בשלבי גישוש על מנת לבדוק את רמת ההתעניינות של נוסעיה באחד היעדים המצליחים דווקא של מתחרתה הבריטית איזי-ג'ט, אבל אם התיירים מבסוטים לנו בטח אין תלונות. ריינאייר תפעיל בחורף הקרוב שתי טיסות שבועיות לנמל עובדה משלושה יעדים - קראקוב, בודפשט וקובנה ותנסה לכבוש נתח שוק גדול ככל האפשר כדי להגיע בעתיד גם לנתב"ג.

הטיסה הכי זולה שמצאנו מנמל עובדה היתה בין 11-7בנובמבר לבודפשט במחיר של 60 אירו בלבד, לא כולל כבודה. למי שמעוניין לטוס לקרקוב, שנחשבת לאחת מהערים המתפתחות ביותר באירופה, כדאי לדעת שטיסה בין התאריכים 10-8 בנובמבר תעלה רק 35 אירו לשני הכיוונים.

באופן לא מפתיע, גם הטיסה לקובנה לא אכזבה ותומחרה במחיר של 65 אירו בין 15-12 בנובמבר.

עוד באותו נושא

חדש: ריינאייר תטוס מאירופה לישראל החל מ-29.99 אירו

לכתבה המלאה
ריינאייר תטוס לארץ, יולי 2015. זיו ריינשטיין
לבודפשט ב-60 אירו בלבד. ריינאייר/זיו ריינשטיין

פגסוס איירליינס: ברלין ואמסטרדם בפחות מ-180 אירו

אולי הבשורה הכי גדולה של תנועת הנוסעים היוצאת מנמל עובדה. חברת התעופה הטורקית השנייה בגודלה, שכבשה לפני שנתיים את נתב"ג עם שתי טיסות יומיות לנמל סביה ג'וצאן בחלק האסייתי של איסטנבול, תנחת בנמל הדרומי של ישראל מדצמבר ותטיס נוסעים ממנו ואליו מכלל יעדיה באירופה. מה בתוכנית? טיסה לאמסטרדם ב-176 אירו לאדם, לברצלונה ב-215 אירו ולברלין ב-178 אירו לאדם.

מטוס של חברת פגסוס הטורקית. ShutterStock
פחות מ-200 אירו לאירופה עם עצירה בטורקיה. פגסוס איירליינס/ShutterStock

מונרך איירליינס: רק אם אתם באזור הדרום

חברת תעופה בריטית נוספת שמצטרפת לתחרות על הקווים ללונדון היא מונרך איירליינס, שתטוס בחורף הקרוב גם לעובדה. קשה לצפות מאיתנו להעמיס את האוטו עד קצה המדבר, בעוד דלפקי נתב"ג עמוסים במחירים מפתיעים ללונדון, פרי התחרות העקשנית על הקו. אבל אם אתם כבר באזור הדרום או אילת ורוצים לדגום את פריימארק או הביג-בן, תדעו שזה יעלה לכם 282 דולרים בין התאריכים 28-21 בינואר. לשם השוואה, אם תבחרו לטוס עם מונרך מנתב"ג באותם תאריכים תשלמו רק מעט יותר 317 דולרים לנוסע.

מונרק איירליינס. ShutterStock
עוד מתחרה על הקו ללונדון. מונרך איירליינס/ShutterStock

טרנסאירו/אירופלוט: ממש לא משתלם מעובדה

כמעט ואין ישראלי יוצא רוסיה שלא מכיר את טרנסאירו, עד לאחרונה חברת התעופה הרוסית הגדולה ביותר. אך בימים האחרונים התעוררה בעיה אחרת: טרנסאירו פשטה את הרגל ורישיון הטיס שלה נלקח ממנה. אירופלוט, חברת התעופה הרוסית הלאומית, צפויה להחליפה גם בטיסות מעובדה אך עדיין אין לכך אישור מוחלט. מי שיבקש לטוס עמה יישלם מחיר גבוה למדי של 522 דולרים. לשם השוואה, טיסות החברה מנתב"ג מוצעות בחורף הקרוב לעתים מ-380 דולרים.

מטוס של חברת אירופלוט הרוסית. ShutterStock
מחיר יקר מאוד מהעיר הדרומית לרוסיה. אירופלוט/ShutterStock

וים אייר: יהיה קשה למצוא מקום על הטיסה

ספק גדול אם שמעתם עליה, אבל וים אייר מאיימת להיות מתחרתה של טרנסאירו בקו מוסקבה-אילת. התמריץ בסך 45 אירו שהבטיח משרד התיירות הישראלי להעניק לחברות תעופה על כל מושב מכור בטיסות לאילת, עושה את העבודה והוביל לכך שמרבית טיסותיה כבר נמכרו מראש למארגני תיירות רוסיים. לפיכך, קשה היה למצוא מושב פנוי בטיסות חזרה לבירת רוסיה.

מטוס של חברת וים הרוסית. ShutterStock
עוד מוביל שיטוס למוסקבה. וים אייר/ShutterStock

פרימה אייר: לדנמרק בנוסח ספרדי

כמו במקרה הקודם, גם כאן מדובר בחברת תעופה שרוצה לגזור את הקופון. פרימה אייר היא בכלל חברת תעופה ספרדית, אולם בחורף הזה היא תתמקד בלהטיס תיירים מהערים הדניות אלבורג וקופנהגן. כרגע מדובר בטיסה שבועית אחת מכל אחת מהערים הקרירות הללו ומי שחפצה נפשו לברוח מהחום האילתי, יוכל לעשות זאת תמורת 449 דולרים בטיסה חזרה עם פרימה אייר.

מטוס של פרימה אייר הספרדית. ShutterStock
פיתרון טוב להפסקת הטיסות של חברת SAS. פרימה אייר/ShutterStock

פינאייר: לא משתלם להגיע עד עובדה בשביל המחיר שלה

חברת התעופה הפינית שמפעילה טיסות בקו הלסינקי-תל אביב תנחת גם בעובדה בחורף הקרוב, במטרה להביא לעיר השמש הדרומית סקנדינבים ולהחזירם צרובים, שזופים ובעיקר מאושרים. המחיר הטוב ביותר שהצלחנו למצוא על טיסותיה מעובדה היה בין התאריכים 20-16 בדצמבר ב-335 דולרים. מחיר נוח יחסית, אך לא משתלם להגיע בשבילו עד עובדה. לשם השוואה מחיר טיסת פינאייר מנתב"ג יעלה באותו שבוע 370 דולרים לנוסע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully