וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת הנוסעים לרוסיה: טרנסאירו בדרך לפשיטת רגל

3.10.2015 / 13:36

חברת התעופה הפרטית הגדולה ברוסיה, שכורעת תחת חובות של ארבעה מיליארד דולרים, הפסיקה למכור כרטיסי טיסה. טיסותיה לארץ עדיין פועלות, אבל בענף הנסיעות כבר למדו את הלקח ובקרוב יפסיקו לשווק את מוצריה בקו מוסקבה-תל אביב

טרנסאירו איירליין. ShutterStock
מטוס טרנסאירו. בענף הנסיעות מחפשים פתרונות/ShutterStock

חברת התעופה הרוסית טרנסאירו, שנחשבת לחברת התעופה הפרטית הגדולה ברוסיה, עומדת בפני פשיטת רגל. כך הודיע אמש (שישי) ראש ממשלת רוסיה דימטרי מדבדב, זאת בשל חוסר יכולתה לפרוע את חובותיה המסתכמים בכ-4 מיליארד דולר.

טרנסאירו שמעסיקה כ-11,500 עובדים, ביניהם כמה בישראל, מפעילה כ-20 טיסות שבועיות בקווים מוסקבה-תל אביב ומוסקבה-עובדה. לפי דיווחים שמגיעים מאז אתמול מסוכנויות הידיעות, מספר נמלי תעופה גדולים באירופה כבר החלו לעקל את מטוסי החברה בהליך שיבטיח ערבות לחובותיה של החברה הרוסית.

טרנסאירו עצמה הודיעה כי תכבד את כל כרטיסי הטיסה שמכרה עד תאריך 15 בדצמבר בלבד. ואולם, מאז הודעת הממשלה הפסיקו לפעול מספר קווי תעופה פנימיים ברוסיה והמדינות השכנות. הקו שמפעילה החברה לתל אביב עדיין פועל לפי שעה אבל ככל הנראה הוא יעבור בשבועות הקרובים לידיה של מתחרתה, חברת התעופה הממשלתית אירופלוט, שמפעילה אף היא שתי טיסות יומיות בין מוסקבה לתל אביב.

קווי התעופה בין רוסיה לישראל נחשבים לקווים עמוסים במיוחד ופועלות בהם לא מעט חברות תעופה משתי המדינות. טרנסאירו למשל הטיסה מתחילת השנה בקו מוסקבה-תל אביב 158 אלף נוסעים לעומת 312 אלף נוסעים שהטיסה אירופלוט. סה"כ טסו בין ישראל לרוסיה בחודשים ינואר-אוגוסט השנה כ-700 אלף נוסעים - עליה של 3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מוסקבה רוסיה. ShutterStock
מוסקבה. רוסיה היא מדינת מקור חשובה לתיירות הנכנסת לישראל/ShutterStock

ממשלת רוסיה קיוותה למיזוג עם אירופלוט

לפני מספר שבועות התפרסמו ידיעות, על כך שממשלת רוסיה החליטה, במסגרת תהליך ההבראה, למזג את פעילותה של טרנסאירו לתוך פעילות אירופלוט במטרה ליצור ענק תעופה רוסי שיאיים על קבוצות התעופה הגדולות באירופה. אלא שהצעד נדחה על ידי אירופלוט בנימוק כי היא מסרבת לקבל על עצמה את חובותיה של טרנסאירו.

בהודעה רשמית שפרסמה טרנסאירו לנוסעיה באתר האינטרנט שלה נמסר כי בעקבות החלטת ממשלת רוסיה שלא לסייע בתהליך ההבראה החליטה החברה להשעות את מכירת כרטיסי הטיסה ונוסעים שמחזיקים כרטיסים לטיסות החל מתאריך 15 בדצמבר השנה יוכלו לקבל את כספם חזרה.

קריסתה של טרנסאירו מצטרפת לחברות תעופה נוספות שנכנסו להליך פשיטת רגל בשנתיים האחרונות ביניהן חברת אירוסוויט האוקראינית, מאלב ההונגרית, ספינאייר הספרדית, אמריקן איירליינס, ווינד-ג'ט האיטלקית, סייפרוס איירווייס ועוד. אף שמדובר בחברות תעופה זרות שישראל לא נחשבת שוק משמעותי עבורן, סוכני הנסיעות בארץ צפויים להפסיק ולמכור את מוצרי טרנסאירו מחשש שנושי החברה הרוסית לא יוכלו להשיב את כספי הנוסעים ואלה ייאלצו להשיבם מכיסם הפרטי.

מי שאמורים להתאכזב במיוחד מקריסתה של טרנסאירו הם מארגני התיירות הנכנסת, שאחראים על הגעתם של קבוצות תיירים מרוסיה. אלה כבר העלו חשש מייקור הטיסות בשל העובדה כי טרנסאירו היתה מתחרה עקשנית במיוחד והציעה במרבית השנה מחירי טיסות אטרקטיביים. בנוסף, מטיסה עמה החברה הרוסית מדי חורף אלפי תיירים מרוסיה ומדינות חבר העמים לנמל עובדה הסמוך באילת וגם טיסות אלה, שעמוסות בתיירים, צפויות להתבטל.

  • עוד באותו נושא:
  • מוסקבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully