וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרמינל ז'ה טם? נבחר שדה התעופה הגרוע בעולם

26 אלף גולשים דירגו את שדות התעופה שאסור לכם להתקרב אליהם בעולם, ומאידך את אלו שלא תרצו לעזוב. אז מי הכי גרוע, מי הכי טוב ואיפה דורג נתב"ג ומה חשבו עליו הגולשים?

צילום : FansOfChangi

בווידאו: שדה התעופה צ'אנגי, סינגפור, שנבחר לטוב בעולם

יש לכם בקרוב טיסה שעוברת בנמל התעופה הבינלאומי של פורט הארקורט בניגריה? משתתפים בצערכם. הטרמינל האפריקאי קיבל את התואר המפוקפק "שדה התעופה הגרוע ביותר בעולם" לשנת 2015 על ידי אתר התיירות "The Guide to Sleeping in Airports". האתר מדרג את רמת שדות התעופה בעולם, בין היתר, לפי איכות השינה שתצליחו להשיג בהם, במידה ותאלצו להעביר בהם כמה שעות של נמנום בין טיסה לטיסה.


עוד על תעופה בוואלה! תיירות:
הסודות המלוכלכים של ההיגיינה במטוסים
חברות התעופה שחייבים לראות בישראל
10 חברות התעופה הטובות בעולם שלא שמעתם עליהן
טוסו מהעיניים: הטיפוסים הכי שנואים בשדות תעופה


בסקר שערך השנה האתר, נתבקשו הגולשים לדרג את נמלי התעופה הגרועים ביותר והטובים ביותר בעולם, והשתתפו בו יותר מ-26 אלף מדרגים. למרות שמו של האתר, שדות התעופה לא דורגו רק על פי איכות השינה שניתן להשיג בהם, אלא הגולשים התבקשו לדרג את גם רמת המתקנים והשירותים המוצעים בכל שדה בקטגוריות של נוחות ונוחיות, רמת הניקיון ורמת השירות מצוות המקום.

אז מה הציב את פורט הארקורט בראש הרשימה השלילית? המשיבים על הסקר התלוננו על צוות לא יעיל ושלא נעים להתנהל מולו, על שחיתות לכאורה, על מחסור חמור במקומות ישיבה, מיזוג אוויר תקול והעובדה שאולם הנוסעים היה ממוקם בלא פחות מאשר אוהל. "החדשות הטובות הן שאזורים מסוימים של המסוף שופצו לאחרונה, כלומר, אפשר לצפות שיהיו שם לכל הפחות קירות, רצפות וחלונות", נכתב באתר. "למרות שזה עדיין רחוק מאוד מלהיות סביר, נעשים במקום שיפורים". רשויות התעופה בניגריה טרם הגיבו לממצאי הסקר העגומים.

תושבי הפיליפינים ישמחו לשמוע כי נמל התעופה הבינלאומי נינוי אקינו במנילה, הידוע לשמצה זה שנים ארוכות ושהוכתר במשך שלוש שנים ברצף כגרוע ביותר, לא נכנס השנה אפילו לרשימת עשרת הגרועים. נמל התעופה הבינלאומי של ערב הסעודית, "המלך עבד אל-עזיז" השוכן בעיר ג'דה, שמר השנה על מעמדו כנמל התעופה השני הגרוע ביותר בעולם.

המצביעים תיארו אותו כשדה תעופה כאוטי, צפוף ולא נקי. "מעישון באזורים ללא עישון ועד לריח הנודף מחדר השירותים החוצה אל הטרקלינים, מעט מאוד אנשים יצאו שמחים אחרי שבילו שם", נכתב באתר. "תורים המשתרכים שעות על גבי שעות ומחסור באנשי צוות מחמירים את מצב הנוסעים". אולם יש גם נקודות אור - למרבה המזל נמל התעופה החדש של ג'דה אמור לפתוח את שעריו באמצע שנת 2016.

נמל התעופה הבינלאומי טריבהאואן של קטמנדו בנפאל, שמר על אותו המקום כמו בשנה שעברה - השלישי הגרוע ביותר. שדה התעופה הגרוע ביותר של השנה שעברה, נמל התעופה הבינלאומי בנזיר בוטו שבאיסלמבאד, פקיסטן - ירד למקום התשיעי, ואילו נמל התעופה הבינלאומי של טשקנט באוזבקיסטן החמיר את מצבו ועלה מהמקום החמישי לרביעי.

אף לא שדה תעופה אמריקאי אחד מופיע ברשימת עשרת השדות הגרועים ביותר, מה שאי אפשר להגיד על יבשת אירופה: נמל התעופה בווה-טיל שמצפון לפריז בצרפת, סוגר את רשימת עשרת נמלי התעופה הגרועים בעולם. "התלונות על שדה התעופה הזה היו מגוונות, אך נסובו סביב מחסור במקומות ישיבה, באנשי צוות אדיבים, בחדרי שירותים מספקים ובסטנדרטים של הגיינה", נכתב בתוצאות הסקר.

והנה עשרת שדות התעופה הגרועים ביותר לשנת 2015:

1. נמל התעופה בינלאומי פורט הרקורט (ניגריה)

2. נמל התעופה הבינלאומי המלך עבד אל-עזיז (ג'דה, ערב הסעודית)

3. נמל התעופה הבינלאומי טריבהאואן (קטמנדו, נפאל)

4. נמל התעופה הבינלאומי טשקנט (אוזבקיסטן)

5. נמל התעופה הבינלאומי סימון בוליבר (קראקס, ונצואלה)

6. נמל התעופה הבינלאומי טוסן לוברטיר (פורט או פרינס, האיטי)

7. נמל התעופה הבינלאומי חמיד קרזאי (קאבול, אפגניסטן)

8. נמל התעופה הבינלאומי טן סון נהאט (הו צ'י מין סיטי, וייטנאם)

9. נמל התעופה בינלאומי בנזיר בוטו (איסלמבאד, פקיסטן)

10. נמל התעופה הבינלאומי בווה-טיל (פריז)

שדה תעופה פורט פורט הרקורט בניגריה. ויקיפדיה, צילום מסך
"אנג'וי ביג טיים"? אז"ש. שדה תעופה פורט הרקורט בניגריה/צילום מסך, ויקיפדיה

ומה עם השדה שלנו?

נמל התעופה בן-גוריון התברג, לרשימת 50 נמלי התעופה הטובים ביותר, כאשר הוא מדורג במקום ה-34 תוך שהוא עוקף שדות תעופה בארצות הברית, באוסטרליה וביפן. באתר ציינו לשבח את העובדה, כי למבקרים בבן-גוריון ניתנת אפשרות להתחבר לרשת אינטרנט אלחוטית חינם, את המודיעין שפתוח 24 שעות ביממה ואת עמדות הטענת הטלפונים הניידים בטרמינל 3. כמו כן, ציינו לטובה את הטרקלינים הממוקמים בשדה ואת שירות שמירת החפצים.


הכתבות החמות עכשיו בוואלה! תיירות:
זובור לדיילות מתחילות: להידחק בתא שמעל הנוסעים
מה באמת קרה בהפלגה הישראלית של ה''קרייזי קרוז''?
יש זוכה מישראל! התמונות מתחרות "צלם הטבע של 2015 בעולם"
טרק מסוכן: גשר תלוי ועליו מטיילים קרס בניו זילנד. צפו


באחת הביקורות, לעומת זאת, כתב אחד הנוסעים: "חיפשתי מקום לישון והמקום היחיד שמצאתי היה כסא מתכת קר - אפילו לא ספסל. כששאלתי במודיעין 'איפה אפשר לישון?' אמרו לי שבשום מקום, אבל המליצו על הספות בהיכל המרכזי. היו שם רק עשר כאלה והן היו תפוסות. לעומת זאת, מדובר בשדה תעופה נקי למדי".

ברשימת שדות התעופה שאליהם כן הייתם רוצים להגיע, דווקא אין הפעות של ממש. נמל התעופה צ'אנגי בסינגפור נבחר בפעם הרביעית ברציפות לנמל התעופה בטוב בעולם, ושוב הוא עוקף את אינצ'און של דרום קוריאה ואת נמל התעופה של מינכן בגרמניה. "קשה לבחור היכן להתחיל בבואנו לתאר את נקודות החוזק של שדה התעופה הזה", נכתב לצד תוצאות הסקר על צ'אנגי. "ייתכן וזו היעילות הקיצונית בהגעה מהמטוס למרכז העיר, או שמא אלה המתקנים היוקרתיים לרווחת הנוסעים, שבהם מתחם ספא וסאונה, גן פרפרים, מקלחות ואגם דגי קוי". ברשימה שולטים ביד רמה שדות התעופה באסיה, כאשר חמשת הטובים ביותר ממוקמים במדינות היבשת:

1. נמל התעופה הבינלאומי צ'אנגי (סינגפור)

2. נמל התעופה הבינלאומי אינצ'און (סיאול, דרום קוריאה)

3. נמל התעופה הבינלאומי האנדה (טוקיו, יפן)

4. נמל התעופה הבינלאומי של טאויואן (טייפה, טייוואן)

5. נמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג

6. נמל התעופה הבינלאומי של מינכן (גרמניה)

7. נמל התעופה הבינלאומי הלסינקי (פינלנד)

8. נמל התעופה הבינלאומי ונקובר (קנדה)

9. נמל התעופה הבינלאומי קואלה לומפור (מלזיה)

10. נמל התעופה הבינלאומי ציריך קלוטן (שווייץ)

עוד באותו נושא

לידיעת הנוסעים: באיזה שדה בעולם יש אינטרנט חינם?

לכתבה המלאה
seperator

ומה דעתכם על שדה התעופה שלנו - גרוע או טוב? טקבקו לנו!

  • עוד באותו נושא:
  • שדה תעופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully