וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטליה מתגעגעת לישראלים: 19$ ללילה ב"הכל כלול"

26.5.2015 / 11:02

התיירות הרוסית, שקיימה במשך שנים את הטורקים, פחתה ב-40% עקב המשבר עם אוקראינה, ומחירי החופשות ברצפה. יוסי פישר חזר מאנטליה ומספר על הגעגוע לישראלים ועל איך צנח מחיר של חדר במועדון 5 כוכבים "אולטרה הכל כלול" לפחות מ-20 דולר

צלמים זמניים מורשים

אזור אנטליה, המכונה גם בפי רבים "הריביירה הטורקית", היה במשך שנים רבות היעד מספר אחד של הנופשים הישראלים, עד לתקרית המרמרה ב-2010. מאז ועד לימים אלו, מקצין הממשל הטורקי בראשות הנשיא ארדואן את התבטאויותיו כלפי ישראל, והתוצאה ניכרת. משיא של מעל ל-650 אלף ישראלים שביקרו באנטליה בשנת השיא (2008) - ירדו המספרים אל מתחת ל-100 אלף מבקרים כיום - רובם המכריע ישראלים ממוצא ערבי. שאר הישראלים מצאו יעדי נופש חלופיים.


עוד על יחסי ישראל-טורקיה:
לידיעת הישראלים: אל תדאגו, טורקיה עוד תחזור
"אין מה להשוות לארץ": ישראלים משכנעים לטוס לטורקיה
החלופות של טורקיה: "בטן-גב" ב-30% פחות


אנטליה, מצידה, מצאה חיש מהר תחליף לתיירות הישראלית בדמות התיירות מרוסיה ואוקראינה, אך מאז שהחל המשבר פוליטי בין מדינות אלו, פחתה התיירות משם באופן דרמטי.

בשנת 2014 אחד מכל שלושה תיירים לאנטליה היה מרוסיה, כלומר כ-30 אחוזים מהתיירות לאזור. תוסיפו לכך את האוקראינים - עוד 10 אחוזים, כשבסך הכל מדובר בלמעלה משני מיליון תיירים בשנה. אזור אנטליה אחראי לכ-34 אחוזים מהכנסות התיירות של טורקיה.

אולם, הנתונים העדכניים בארבעת החודשים הראשונים של השנה מצביעים על ירידה של התיירות מרוסיה ואוקראינה בסדר גודל של כ-40 אחוזים - מה שהשפיע על ירידה כוללת של התיירות לאנטליה ב-18 אחוזים. המצב הנוכחי, ככל הנראה, לא עומד להשתפר בחודשים הקרובים. אז מה עושים התיירנים הטורקים? מורידים מחירים!

קלאב אנטליה הכל כלול Crystal Sunset Luxury Resort & Spa. צילום: מתוך פייסבוק המלון, צילום מסך
התיירות יורדת וגם המחירים. בית מלון באנטליה, טורקיה/צילום מסך, צילום: מתוך פייסבוק המלון

מחכים לגרמנים שיצילו את הקיץ

סוחר טורקי: "מאז שהישראלים לא פוקדים את אלניה, ההכנסות ירדו באופן משמעותי"

בתי המלון ומועדוני הנופש, כמעט ללא יוצא מן הכלל, הורידו מחירים באופן דרמטי, על מנת לפתות תיירים של הרגע האחרון להגיע אליהם. המצב כל כך מלחיץ את המלונאים, עד שאלו מתמחרים את מחיר החופשה בסכום שנמכר לסוכן. למשל, חדר במועדון 5 כוכבים "אולטרה הכל כלול" יעלה כיום לאדם 19 דולרים ליום, וזאת רק כדי לכסות את ההוצאות השוטפות. זה אמנם לא מעודד למלונאים, אך התיירים נהנים מכך.


עוד בוואלה! תיירות:
צפו: דוגמנית שקפצה באנג'י בעירום מזעזעת את תאילנד
טירוף! זהו המלון הגדול בעולם שנבנה במזרח התיכון
רק תבואו: חברת התעופה שהולכת לפנק את הישראלים
היוש: נפתחה רשת מלונות המריחואנה הראשונה בעולם


ולא די בכך, הטורקים מנסים לחדש כל הזמן ומציעים שלל אטרקציות אקסטרים וטבע באזור אנטליה, כך שגם למי שנמאס קצת מלהישאר במלון, יוכל להזרים את הדם בקפיצות באנג'י בטבע, לרחף במצנח רחיפה או לצאת לרפטינג באחד מהנהרות הגועשים של טורקיה.

כך או כך, תפוסת התיירים במלונות, המבוססת בעיקר על תנועה רוסית ואוקראינית, עומדת בימים אלו על 50-30 אחוזים. מי בכל זאת צפוי להציל את העונה? הגרמנים בראש ובראשונה ואחריהם הסקנדינבים, ההולנדים, האיטלקים, האיראנים ושאר נופשים ממדינות המפרץ. וכן, התיירנים באנטליה מקווים שגם הישראלים יחזרו (לא בהיקפים שראינו בעבר אך עדיין בתפוסה טובה יותר מבשנים האחרונות).

מעבר למחירי המלונות הנמוכים, מה שהתווסף השנה לצורת הבילוי באנטליה היא האפשרות לבנות חבילות נופש באופן עצמאי ולא להיות תלוי בחבילות של הסוכנים הגדולים. למי שבוחר באופציה זו, יכול לרכוש טיסה בחרת לואוקוסט טורקית שטסה בקו תל אביב-אנטליה באופן סדיר במחיר של החל מ-53 דולרים לכיוון. המינוס הוא, שאין כל יום טיסות ישירות וצריך להזמין אותן מראש. בנוסף, אפשר לשלב את הטיסה חזרה מאנטליה דרך איסטנבול - אמנם מעט מסורבל ומאריך את זמן הטיסה הכולל - אבל מאפשר גמישות זמנים גדולה יותר.

למי שמצליחים להתגבר על הכעס כלפי המדיניות והעוינות של הממשל הטורקי כלפי ישראל, התיירנים, הסוחרים, בעלי האטרקציות ושאר אנשי תיירות באנטליה מעוניינים מאוד לראות את הישראלים חוזרים. היטיב לציין זאת במאמר שהתפרסם לאחרונה העיתון היומי של העיר אלניה (Alanya) - עיירת תיירות חשובה ונמל מרכזי שאותו פקדו ספינות הנופש הישראליות. אחד הסוחרים מהבאזר מסביר בכתבה: "מאז שהישראלים לא פוקדים את אלניה, ההכנסות ירדו באופן משמעותי. הישראלי מתווכח ונושא ונותן על המחיר, אבל לבסוף קונה והרבה. התייר הגרמני לעומת זאת מתיישב לשעה שעה וחצי, שותה תה, שואל מתעניין אך לבסוף לא קונה דבר".

בכל מקום שבו ביקרתי ונשאלתי מהיכן אני, ציינתי שאני ישראלי, כולל בבאזר של אלניה. לא נתקלתי בשום גילויי עוינות, ובחלק גדול מהמקרים ההיפך הוא הנכון - חיבה רבה מהמקומיים.

טיפ לאלו שלמרות כל הפוליטיקה וה"דם הרע" בין המדינות רוצים לנסוע: החל מאמצע חודש יוני ועד אמצע חודש יולי יצויין צום הרמדאן, ונופשים מוסלמים רבים יעדיפו שלא לצאת לחופשה בתקופה זו. מחירי הטיסות והמלונות יישקפו את הירידה הזו וקל יהיה יותר לקבל מקומות על הטיסות.

עוד באותו נושא

למרות החרם: עלייה של 15% בישראלים שנופשים בטורקיה

לכתבה המלאה

דעת קהל: האם תנפשו בטורקיה בקיץ הקרוב? טקבקו לנו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully