וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת הישראלים: אל תדאגו, טורקיה עוד תחזור

27.7.2014 / 13:49

הזכרון הקצר של הישראלים יחזיר בקרוב מאוד את אנטליה למפת התיירות הישראלית כבר במבצע הבא, בכך בטוחים סוכני הנסיעות. מה יש בה, בטורקיה, שאנחנו נמשכים אליה כל הזמן?

קלאב קאיה פלאציו אנטליה. מתוך אתר המלון, צילום מסך
בית מלון באנטליה/צילום מסך, מתוך אתר המלון

ספק גדול אם אי פעם נלחמו מארגני התיירות בישראל על השבתתו של יעד נופש שעל מפת הנסיעות של הישראלים. טורקיה, או יותר נכון, אנטליה ושאר ערי הריביירה הטורקית, היא מאז שנות ה-90 ביצת הזהב של ענף טיסות השכר של הישראלים.

הקמפיין המאסיבי שניהלו בחודשים האחרונים, הצליח להשיב חלק מהישראלים לקלאבים ונכון לתחילת מבצע "צוק איתן" גם צבר ההזמנות היה מרשים, אך התבטאויותיו של ארדואן נגד מדיניות ישראל בעזה הזכירו לכולם את תקופת המרמרה. גל הביטולים של השבוע האחרון מדיר אמנם שינה מעיניהם של מארגני תיירות, אבל כבר עתה ניתן לומר שלאיש מהם אין ספק - טורקיה עוד תשוב.


עוד על טורקיה בוואלה! תיירות:
מענישים את ארדואן: הישראלים מבטלים חופשות בטורקיה
"אין מה להשוות לארץ": ישראלים משכנעים לטוס לטורקיה
החלופות של טורקיה: "בטן-גב" ב-30% פחות


"במובן מסוים, נכון שחזרנו כמה שנים אחורה," מודה בכיר בענף השכר, "אבל כולם כבר מכירים את ארדואן וקשה לומר שהופתענו. ברור שההפסדים הכספיים כואבים ואנו מבינים את הנוסעים שמרגישים אי נעימות לנפוש במדינה שמנהיגה מכנה אותם נאצים, אבל אחרי שהכל ייגמר גם זה יישכח".

כעת, מצפים מארגני התיירות לגל של תביעות משפטיות מצד נוסעים שנתקעו בטורקיה ללא יכולת לשוב ארצה,, ובעיקר מצד אלה שנאלצו לקטוע את חופשתם כי קיבלו הוראה לעלות על מטוסים לאתונה מחשש שלא יהיה להם כיצד לחזור. המטוסים שהמריאו הבוקר לאנטליה היו מלאים בנוסעים מהמגזר הערבי שנסעו לחגוג את עיד אל פיטר, עם תום הרמאדן והם אלה שצפויים להקטין את הנזקים של מארגני התיירות עד סוף הקיץ. לדברי הבכיר, 90 אחוזים מהישראלים שרכשו חבילת נופש לאנטליה ביקשו להמיר את חופשתם ליעד אחר.

"באנטליה לא מרגישים דבר והכל מתנהל כרגיל", הוא הוסיף. לצערנו, המלונות שם כבר מורגלים שהישראלים מבטלים ברגע האחרון וגם עכשיו איש מהם לא הופתע ואף נערך לכך מראש".

בית מלון, אנטליה, טורקיה. slava296, ShutterStock
הטורקים התרגלו שהישראלים מבטלים ברגע האחרון. קלאב בטורקיה/ShutterStock, slava296

הטורקים עוד יצטערו?

לפני פרסום תמונות הישראלים הנסים על נפשם מהקלאבים המפוארים באנטליה, שאגב ייזכרו עוד זמן רב אחרי שהדי מבצע "צוק איתן" ישככו, עוד לפני תקופת שיא הקיץ, נרשמו בחודש יוני כמעט 24,000 ביקורי ישראלים בטורקיה, עלייה של 74% לעומת יוני 2013, שרשם עלייה של 86% לעומת יולי 2012.

לפי נתוני משרד התרבות והתיירות הטורקי, במחצית הראשונה של 2014 - ינואר-יוני השנה, הגיעו לטורקיה 95 אלף ישראלים, לעומת 57 אלף באותה תקופה ב-2013 ו-31 אלף ב-2012. חלקו של השוק הישראלי בעוגת התיירות הנכנסת לטורקיה (שהגיעה בחצי השנה הראשונה של 2014 ל-14.5 מיליון), מהווה רק 0.39%, אולם המרדף אחר התייר הישראלי מוסבר בכך שהרגלי הנופש שלו לא באים לידי ביטוי בעונת הקיץ בלבד, ובכך שהקירבה גיאוגרפית מאפשרת לו להיענות מהירות לדילים.

לזה יש להוסיף את העובדה שהקלאבים של אנטליה קנו עם השנים את שמם כמי שנותנים את התמורה הטובה ביותר לכסף. לדברי יואל מנספלד, חוקר תיירות וראש המרכז לחקר התיירות באונ'יברסיטת חיפה, טורקיה לא תיעלם ממפת הנופש של הישראלים, אלא תמתין להזדמנות הבאה כדי לפרוץ מחדש. "הישראלי הממוצע שמחפש תמורה טובה לכסף שלו מבין שטורקיה עדיפה בהרבה על יוון ושאר המדינות, וברגע שהסיטואציה הפוליטית תשתנה הוא ישוב אליה מהר מאוד", הוא אומר.
,
מנספלד מוסיף, שהחיבה של הישראלים לאירוח ברמת שישה כוכבים לא תיפגע בעקבות התבטאויותיו של ארדואן. "הישראלים למדו שיש למעשה שתי טורקית - זאת הפוליטית שלא ערבה לאוזן שלנו, וזאת הכלכלית, ששומרת על יחסים טובים עם ישראל והצליחה לשמר עצמה מתחת לקו האש של ארדואן".

כדי להבין את מנגנון השכנוע העצמי של הישראלים, די להיזכר בחרם שהכריזו הישראלים על טורקיש איירליינס, ימים ספורים לאחר סיפור המרמרה ועיכובם של נוסעיה באיסטנבול. חברת התעופה, שהפעילה אז שתי טיסות יומיות נאלצה לבטל אחת מהן נוכח ביקושים נמוכים וכמעט שחדלה לפעול בישראל.
אלא שחודשים ספורים לאחר מכן, יצאה טורקיש במבצע הוזלות ליעדים כמו בנגקוק וניו יורק, שהשכיח את הכעס בקרב הישראלים. השאר, כבר היסטוריה וטורקיש לא עצרה בדרך לשמונה טיסות יומיות בקו איסטנבול-תל אביב. "המחיר ואיכות השירות מדברים," טוען מנספלד, "טורקיש היא דוגמא נהדרת לכך. בעוד שאר חברות התעופה חיות, היא משגשגת כי כולם הבינו שאפשר לטוס איתה במחלקת עסקים המון פעמים במחיר של מחלקת תיירים בחברה אחרת".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

  • עוד באותו נושא:
  • אנטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully