וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה הבריטים רואים אותנו: 48 שעות בתל אביב

14.1.2015 / 9:20

ה"אינדיפנדנט" הבריטי חיבר המלצות לתיירים לסוף שבוע בעיר ללא הפסקה. אז איפה הם ממליצים לבקר? איזו מסעדה "עשתה להם את זה"? והיכן הם עושים שופינג ויוצאים לדרינק? 48 שעות תל-אביביות בעיניים בריטיות

חופשה חוף ים תל אביב. ShutterStock
"סיטי ברייק" אצלנו? למה לא בעצם. חוף הים בתל אביב/ShutterStock

יש כאן מלחמות, יוקר מחייה ופקקים - אבל ישראל, ובמיוחד תל אביב, היא מקום נפלא עבור תיירים שמגיעים לכאן מחו"ל. חיי הלילה, חוף הים, מסעדות מעולות ותרבות מעניינת - כל אלה מושכים מטיילים שמשתוקקים לגעת בארץ הקודש.


עוד על התיירות בארץ:
כך מאבדת אילת את מקומה על מפת התיירות
זה הפרויקט שיהפוך את הצפון ל"טוסקנה בגליל"?
נחמה דרומית: מלון ראשון נפתח בירוחם


אם תהיתם לעצמכם פעם איפה התיירים נוהגים לבלות כשהם נוחתים בתל אביב, אז ה"אינדיפנדנט" הבריטי חיבר המלצות ל-48 שעות בעיר הלבנה לתיירים, במיוחד לאור החורף שכמעט לא קיים בה, לטענתם (הייתם פה בשבוע שעבר?!). אז חורף או לא, כך הבריטים רואים "סיטי ברייק" בעיר ללא הפסקה, ואולי גם אנחנו נוכל לקבל איזו המלצה.

היום הראשון

קצת היסטוריה
תל אביב נוסדה בשנת 1909 כחלק מיפו - עיר מסחר ונמל שמוזכרת מספר פעמים בתנ"ך. כיום, יפו נחשבת לעיר תיירות אומנותית ונשארו בה שרידים מעטים למורדת הפלסטינית שלה. תל אביב הפכה עם הזמן לאחת הערים הקוסמופוליטיות ביותר במזרח התיכון. בצפון העיר נמצא אזור הנמל לשעבר, שכעת מרכז מסעדות חוף וחיי לילה.

במרכז, בין כיכר דיזינגוף (על שם צינה, אשת ראש העיר הראשון של תל אביב מאיר דיזינגוף - 1936-1861) וכרם התימנים, ממוקם אזור גדוש חנויות. בדרום העיר ניצבת לה שכונת נווה צדק עם קוטג'ים הבנויים משנת 1880 - עתיקה יותר מתל אביב עצמה. היום נווה צדק מלאה בבתי קפה, ברים ומסעדות אתניות ובסמוך אליה נמצאת שכונת פלורנטין הבוהמית.

לשכת התיירות המקומית נמצא מול חוף הים, ברחוב הרברט סמואל 46, והיא פתוחה בימי ראשון עד חמישי בין 9:30-17:30 וביום שישי בין 9:00 ל-14:00.

תעשו סיבוב
ראשית, לכו לקבל מידע בלשכת התיירות, שנמצאת ברחוב הרבט סמואל, משם חתכו ברחוב פרישמן והגיעו למדרכות של רחוב דיזינגוף הרחב ועטור העצים. מימין תמצאו בוטיקים ואת קניון דיזינגוף סנטר, ובפנייה ימינה לרחוב המלך ג'ורג' תגלו רשתות אופנה רבות. בכיכר מגן דוד (במפגש הרחובות המלך ג'ורג' ושיינקין) תמצאו מסה מטורפת של אנשים ותנועה.


הכתבות החמות עכשיו בוואלה! תיירות:
"הר הסקס": אלפים עולים לרגל לקיים יחסי מין
מאמה מיה: מה שעשתה הדיילת לנוסע הנבוך
נחשפו סודות הסקס המלוכלכים של תיירים בחופשה


קחו פניה חדה שמאלה אל עבר בתי הקפה החברותיים עם המרפסת של הרחוב שיינקין. משם הגיעו לשדרות רוטשילד הזוהרות, המוקפות בארכיטקטורת באוהאוס מקוריות. פנו ימינה והגיעו לפארק מוצל בתוך השדרה. מסביב תבחינו במרפסות מעוגלות ייחודיות של הסגנון המודרניסטי, שעוצבו על ידי אדריכלים יהודית שגורשו מגמניה לאחר סגירת בית הספר באוהאוס בשנת 1933. חפשו את בית לוין - וילה ששמשה בעבר כשגרירות הרוסית, ובית דיזינגוף, המקום שבו מדינת ישראל הוכרזה בשנת 1948 והציצו למגדל שלום מאיר, המסמל את עידן שנות ה-60.

פנו צפונה לרחוב נחלת בנימין - פעם מרכז השווקים של ישראל. אז תגיעו לשוק הכרמל העמוס, ואם תפנו מערבה לרחוב קוק, תגיעו לנקודת המוצא שלכם - רחוב הרבט סמואל.

ארוחת צהריים חפוזה
במרחק צעדים מרחוב שיינקין ושוק הכרמל, נמצא קפה ביאליק ברחוב ביאליק. זהו מקום עליז המגיש סלטים, כריכים וארוחות בוקר לאורך כל היום.

כיכר רוטשילד. בן קלמר
ארכיטקטורת באוהאוס וצל עצים. שדרות רוטשילד/בן קלמר

אחר הצהריים תרבותיים
במוזיאון תל אביב לאומנות, תוכלו להיחשף לתערוכות זמניות בעיקר של אומנים ישראליים, ולהביט בגלריות האימפרסיוניסטיות והפוסט-אימפרסיונטיות המעולות, שכוללות יצירות של פיקאסו, שאגאל, קלימט וואן גוך. המוזיאון נמצא ברחוב שאול המלך 27, פתוח בימי שני, רביעי ושבת מ- 10:00 בבוקר ועד 18:00 בערב. ימי שלישי וחמישי 10:00-21:00 ובשישי מ-10:00 עד 14:00. כניסה עולה 50 שקלים.

להרים כוסית
קוקטיילים מצויינים יש בבר במלון מונטיפיורי, רחוב מונטיפיורי 36. בקשו מהברמן את הקוקטייל יסמין, תערובת מיוחדת של ג'ין, קמפרי ותשוקה (42 שקלים).

ארוחת ערב עם מקומיים
מסעדת הרברט סמואל ברחוב קויפמן 6, היא ספינת הדגל של השף הסלבריטאי יונתן רושפלד, השופט ב"מאסטר שף" הישראלי. התחילו עם מרק הארטישוק הירושלמי וערמוני הכמהין (52 שקלים) והמשיכו לפירות הים. מומלץ לנסות צלופח טריאקי עם סלט אצות ים (78 שקלים). אפשרות נוספת היא להזמין מקום מראש במסעדת בנדיקט, בשדרות רוטשילד 29. כדאי לטעום את ה"אגז בנדיקט", הסימן המסחרי של המסעדה (66 שקלים), את החביתות מאזור ספרד והבלקן, או לחלופין את הסטייק והביצים המעוטרים בגבינה, בסגנון פילדלפיה (72 שקלים).

עוד באותו נושא

גרפיטי תל אביב: להכניס לעצמכם קצת צבע לחיים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה בשביל הבריטים "לסעוד עם מקומיים". הרברט סמואל/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום השני

יום ראשון בבוקר - לכו לכנסייה
מומלץ לבקר בכנסיית סנט פיטר. הכנסייה הקתולית מהמאה ה-19, שנבנתה מחדש על שרידיה של הכנסייה מהמאה ה-17. זהו המקום שבו העלה פטרוס הקדוש את טביתה מהמתים. הכנסייה פתוחה מדי יום בין השעות 8:00-11:45 ו-15:00-17:00.

יוצאים לבראנץ'
חובה עליכם לאכול שקשוקה - מאכל שמקורו מצפון אפריקה - הכולל ביצים עלומות ברוטב עגבניות פיקנטי. המקום המומלץ לאכול את השקשוקה הוא "ד"ר שקשוקה", ברחוב בית אשל 3. בית האוכל הזה, המקושט במחבתות וקומקומים מנחושת, אלוף בסלטים, קוסקוס וכמובן שקשוקה (55 שקלים לארוחה).

קניות
תתכוננו לצלול לתוך שוק הפשפשים, הנמצא בסמך סמטאות צפופות ובו תוכלו לרכוש פריטי נחושת וכלי נגינה, תכשיטים ישנים, בגדי יד שנייה, חפצים יהודים עתיקיים כמו פמוטים וגם הרבה זבל מרתק. השוק פתוח בימי ראשון עד חמישי מ-10:00 בבוקר עד 18:00 בערב, וביום שישי מ-10:00 עד השעה 14:00. שאר החנויות פתוחות בימים ראשון עד חמישי מהשעה 9:00 בבוקר ועד 19:00 בערב וביום שישי עד השעה 14:00, אם כי ישנם קניונים שפתוחים בערבי שישי ובשבת.

שוק הפשפשים בעיניים של  המעצבת נעמה בצלאל. בן קלמר
הרבה זבל מרתק. שוק הפשפשים ביפו/בן קלמר

טיול בפארק
פארק הירקון הוא המקום שבו להקת "הרולינג סטונס" הופיעה מול 50 אלף איש בקיץ שעבר, אבל בזמנים שקטים יותר הפארק מציע מקומות מסתור מוצלים, פינות פיקניק ושבילי הליכה שמובילים מזרחה אל רמת גן. הפארק ממוקם במרחק הליכה מהנמל, ואפשר להגיע אליו עם אוטובוס מספר 4 או 12, או באמצעות הרכבת לתחנת האוניברסיטה.

הדובדבן שבקצפת
תל אביב נהנת משקיעות פוטוגניות באופן קבוע. מומלץ לשכור אופניים מהתל אופן, תחנות השכרה אוטומטיות המוצבות ברחבי העיר, ולרכוב לאורך טיילת חוף הים מול שקיעת השמש (מ-49 שקלים עבור השכרת אופניים לשעתיים וחצי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully