וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממתק שאסור לארוז במזוודה ועלול להיחשב כחומר נפץ

עודכן לאחרונה: 26.9.2024 / 9:27

נכון, אף אחד לא ימנע מכם להעלות מרציפן למטוס, אבל אם תארזו אותו במזוודה, יש סיכוי שהסורקים "יחשבו" שמדובר בחומר נפץ פלסטי, בגלל כמה תכונות פיזיקליות זהות. ואז העניינים באמת עלולים להסתבך

ביקור במפעל מרציפן/עריכה: גיא גורן

יש הרבה דברים שאסור להעלות למטוס, והרשימה די הגיונית, מאחר שמדובר בפריטים שיכולים לשמש כנשק או כמרכיבים לפצצה מאולתרת. הרשימה הזו כוללת גם דברים מובנים מאליהם, בהם אקדחים וכלי נשק בכלל, סטיק-לייטים, סכינים ועוד. לרשימה הזו אפשר להוסיף גם אלכוהול בריכוז גבוה, זיקוקין די-נור וגם תרסיס להרחקת דובים (כן, יש מדינות שבהן יותר ממומלץ לטייל ביערות עם תרסיס מסוג זה).

לצד אלו, ישנם פריטים שאסור לשלוח לבטן המטוס, אבל בהחלט ניתן להביא בתיק היד. כך למשל, מכשירים שמופעלים על סוללת ליתיום וגם מחליקי שיער מסוגים מסוימים, הפועלים על גז בוטאן. חלק מהפריטים שמותר לקחת למטוס במדינה אחת, יהיו אסורים במדינה אחרת, אבל יש דברים שלעולם לא תמצאו בשום טיסה מסחרית, בכל מקום בעולם. אקדחים או סכינים, למשל (לאחרונה, גם ביפרים הפכו להיות דבר חם).

עוד בנושא:
5 טעויות שכדאי להימנע מהן כשטסים עם טרולי בלבד
דיילת חושפת 6 דברים שפשוט אסור לכם לעשות בטיסה
אורזים לטיסה? יש רק דבר אחד ומפתיע שאתם חייבים לקחת למטוס

מזוודה מזוודות מסוע שדה תעופה נוסעים. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
ישנם פריטים שאסור לשלוח לבטן המטוס/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

סוכר + שקדים טחונים = חומר נפץ?

עם זאת, יש פריטים שעשויים להפתיע. קחו למשל את המרציפן. כן, קראתם נכון. כידוע, מרציפן הוא מרקחת שעשויה מסוכר ושקדים טחונים. לעתים מוסיפים לה גם שמן שקדים או תמציות שונות. רוב השימוש של מרציפן הוא בתעשיית הממתקים, ותוכלו למצוא אותו כשהוא מצופה שוקולד או כשהוא מפוסל לצורות קטנות וחמודות.

אז מה בעצם רע במרציפן? במקומות רבים בעולם, בהם בארצות הברית, אין בו שום רע, והוא אינו נכלל ברשימת הפריטים שאסור להעלות למטוס. עם זאת, יש מדינות שבהן העלילה מעט מסתבכת. עובד בשדה של דבלין, בירת אירלנד, מספר כי הממתק האהוב הזה נוטה להפעיל התראות בזמן הבידוק הביטחוני, כאשר הוא נשלח במזוודות שעושות את דרכן לבטן המטוס. הסיבה: הסורקים באזור הבידוק מזהים אותו כחומר נפץ פלסטי, מאחר ששניהם מתאפיינים בצפיפות חומר דומה מאוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
מרציפן. ShutterStock
הסורקים בשדה"ת באזור הבידוק מזהים אותו כחומר נפץ פלסטי. מרציפן/ShutterStock

"יקראו לכם לרדת מהמטוס"

"לעולם אל תארזו מרציפן בכבודה שלכם. בגלל שהוא עלול להטעות את הסורקים, המזוודה שלך תוסר מהמסוע ותילקח לבדיקה. יש גם סיכוי שיקראו לך לרדת מהמטוס לבירור", אמר העובד, שביקש להישאר בעילום שם.

חומר הנפץ הפלסטי מסוג "סמטקס" הומצא בשנת 1958, והוא היה פופולרי מאוד בסוף המאה שעברה בקרב חברי המחתרת האירית, כמו גם אצל טרוריסטים ערבים. כך או אחרת, אם אתם ממש חייבים לטוס עם מרציפן, עדיף לשים אותו בתיק היד שלכם, שאיתו עולים למטוס. כך, אם יידרש בירור, הכל יהיה יעיל, מהיר ופשוט יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully