וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשת החלומות: המלצות לחופשת בטן גב שלא תשכחו כל החיים

16.9.2024 / 15:53

גם אם לא תטוסו לשום מקום בחגים לפחות תסמנו את היעד הבא לחופשה או תדמיינו את עצמכם שוכבים שם עם קוקטייל ביד

בווידאו: זיו ריינשטיין עורך וואלה תיירות עם המלצות לחופשת בטן גב מהחלומות/צילום: עורכי וואלה תיירות

מוכנים לצאת לחופשת החלומות? תנו לקחת אתכם אתכם למקומות עם ים בצבע טורקיז, חולות לבנים ועצי קוקוס. הכי רחוק מהמציאות הקשה שלנו כאן. גם אם לא תטוסו לשום מקום בחגים לפחות תסמנו את היעד הבא או תדמיינו את עצמכם שוכבים שם עם קוקטייל ביד. אז יאללה תארזו קרם הגנה ובגד ים ובואו.

שקיעה במלון הילטון נורת'הולם באיי סיישל. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
שקיעה במלון הילטון נורת'הולם באיי סיישל/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

נתחיל בסיישל - מדינת האיים שבאוקיינוס ההודי שלא משנה באיזה אי או ריזורט תבחרו - תקבלו שקט, טבע מטורף ונוף שאי אפשר להפסיק לצלם. תוסיפו לזה טיסות ישירות וזו באמת חופשת חלומות.

איי סיישל, ארכיפלג באוקיינוס ההודי שבו 115 איים, הם גן עדן טרופי לאוהבי חופים וחובבי טבע. האיים מציעים הן מנוחה ורגיעה בחופים הבתוליים, והם הרפתקאות בין שוניות האלמוגים ויערות הגשם השופעים. האיים הפופולריים ביותר לתיירים בסיישל כוללים את מאהה (Mahé), פרסלין (Praslin) ולה דיג (La Digue). מאהה הוא האי הגדול ביותר ובו גם שוכנת עיר הבירה ויקטוריה. פרסלין ידוע בחופים שלו ובשמורת הטבע ואלה דה מה (Vallée de Mai), שבה שוכנים עצי קוקוס ממין נדיר. לה דיג הוא אי קטן יותר עם אווירה נינוחה וחופים מדהימים. ניתן לבקר באיי סיישל במשך כל השנה, אבל הזמן הטוב ביותר הוא במהלך העונה היבשה, שנמשכת ממאי עד ספטמבר. בתקופה זו, מזג האוויר חם ושטוף שמש, עם מעט גשם.

לא רחוק מסיישל עוד יעד מהחלומות: האי הקטן מאורציוס שמתאים לא רק לחופשה זוגית, אלא גם למשפחות. יש בו לא רק בטן גב, אלא גם ספורט ימי וחוויה אותנטית של שוק מקומי. אחרי שכבר מיצו את חופי יוון, החרימו את אלה של אנטליה והזדקקו למשהו רחוק יותר מקפריסין, גילו הישראלים את חופי אפריקה המרהיבים ביניהם המלדיביים, סיישל וכמובן זנזיבר.

והנה מתווסף לו היעד החדש - מאוריציוס. מאוריציוס הוא אי קטן, בסך הכל 65 על 45 קילומטרים, השוכן לחופי האוקיינוס השקט. אמנם תאלצו לטוס אליו כ-12 שעות ב-2 טיסות לפחות, אבל כשתגיעו
כבר ידאגו לכם טוב.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
ויקטוריה ביץ' קומבר, מאוריציוס
15.1.24. דרור זמיר, מערכת וואלה
ויקטוריה ביץ' קומבר, מאוריציוס 15.1.24/מערכת וואלה, דרור זמיר

גם בקלאב מד הבינו את הפוטנציאל באי ופתחו בו שני קלאבים למשפחות וזוגות. La Plantation באלביון הוא מועדון ברמת 5 קילשונים שמותאם יותר למבוגרים. מעבר לבריכת האינפיניטי הגדולה שנשפכת לים, תמצאו בו גם בריכת זן שקטה למחפשי השלווה, טבילה מגיל 16. מעבר לכך מובטחות לכם כל הפעילויות המוכרות והמהנות של הקלאב וגם ספא 5 העולמות, לפינוק מקסימלי.

בערב, חגיגות מקומיות כמיטב המסורת, החל מארוחות ערב מפונפנות ועד הופעות וריקודים עד אחרון שותי הרום, המשקה הלאומי באי. קלאב Pointe aux Canonniers מתאים יותר למשפחות. יש בו מדשאות רחבות שגובלות בים התכול, ספורט מים לגווניו החל מסקי מים, דרך צלילה ושרונקלינג ועד
סירות קטמרן לשיט, אבל גם פעילויות חוף מהנות כמו כדור עף חופים ואפילו שיעורי אירובי למיניהם, למי שבכל זאת חייב לשמור על הגזרה בחופשה.

כדאי גם לקחת יום-יומיים לסיור בעיר הבירה פורט לואיז. בגן הבוטני תראו מגוון ענק של עצים מיוחדים כמו קפה, קינמון וקשיו וגם עצי דקל Talipot שלהם העלים הגדולים ביותר בעולם. אבל אל תחמיצו את צמחי ויקטוריה מלכותית שהם שושנות מים ענקיות שפשוט מתחשק לקפוץ לתוכן.

שופינג במאוריציוס אינו הצד החזק של האי, אבל בהחלט יש לו מתחם תיירותי שקרוב למרינה, סטייל אילת, ובו כמה חנויות לתיירים. במרחק 5 דקות הליכה משם נמצא השוק המקומי שבו תמצאו פירות מיוחדים ובעיקר תוכלו לנסות מיץ קנה סוכר מתוק וקר עם טוויסט של ליים.

חוף באי זנזיבר, טנזניה. ShutterStock
חוף באי זנזיבר, טנזניה/ShutterStock

נשארים באוקיינוס ההודי - איי זנזיבר הם מהאיים היפים שתהיו בהם עם בטן גב רגוע ושקט, אבל אם תחליטו להכנס לתך היבשת סעו לטנזניה ושם אפשר לראות פילים, זברות ג'ירפות וגולת הכותרת - אריות ולביאות.

האי זנזיבר השוכן באוקיינוס ההודי ושייך לטנזניה, הוא אחד מיעדי הבטן-גב היפים בעולם. החול הלבן, מים בצבעי טורקיז שלא משעממים אף פעם ואפילו שחייה עם צבי ים חביבים, יכולים ללא ספק להפוך את החופשה שלכם למושלמת.

אבל אחרי שהבנתם את הקטע של לא לעשות כלום, זה הזמן להכניס קצת אקשן לחופשה שלכם. בשמורת הטרנגירי שבצפון מזרח טנזניה גלגל החיים מסתובב כבר מיליוני שנים. פילים הולכים לאיטם ואוכלים כ-250 קילוגרם של צמחיה ביום, ג'ירפות מיישרות את צמרות העצים וקבוצת אימפלות מכסחת את העשב.

ואיפה שיש צמחונים, יש גם קרינוברים. ואחרי אינסוף זברות, נמיות ובעלי כנף פתאום רתראו אותם: להקות של אריות ולביאות עם גוריהן מתהלכות בקשקוש זנב, מחפשות עץ מרובה גזים לרבוץ עליו ועל הדרך להתקל בגנו חלש שיהפוך לסעודה קבוצתית.

בעלי החיים הם יופי של סיבה לקפוץ לסוואנה של טנזניה, אבל הבוטניקה מרהיבה לא פחות. בין אלפי עצי השיטה שבטרנגירי ואחרים שמשמשים לקינים של ציפורי אורגים ישנו המלך של כל העצים - עץ שאתם מכירים אותו בשמו באובב, אפשר לקרוא לו גם עץ לחם הקופים. העץ הזה חי באפריקה באי שנקרא מדגסקר, אבל אפשר לראות אותו גם בזנזיבר,

אז זו היא אפריקה: מחד בטן-גב רגוע ושקט, מאידך חווית ספארי מפתיעה וסוערת. כל יום הוא הרפתקה אחרת ובכל יום השקיעה יפה יותר מדמדומיה הקודמים. וגלגל החיים, הוא ממשיך להסתובב לו, ממש כפי שהיה מאז ימי הבריאה.

חוף הים של ריו דה ז'נרו, ברזיל. רויטרס
חוף הים של ריו דה ז'נרו, ברזיל/רויטרס

נעבר לדרום אמריקה: לריו דה ז'נרו שבברזיל שהחופים הם החלק השולי בטיול שלכם - כי אי אפשר להיות בריו בלי לחוות את הקרנבל או לקפוץ למפלי האיגווסוו. ממש לא רק לטיול אחרי צבא.

ברזיל כבר מוכנה לאירוע המרכזי שלה - הקרנבל המסורתי, שהשנה יתקיים בתחילת מרץ. ברחובות ריו דה ז'נרו כבר נערכות חזרות אחרונות של בתי הספר לסמבה שמתחרים ביניהם. אחד מהם הוא בית הספר גראנדג'ה-ריו שאותו מנהל עקיבא עוזי פוטסמן, ישראלי שהכיר בטיול שאחרי הצבא את אשתו הברזילאית וביחד הם מנהלים את CARNAVAL EXPERIENCE.

המסיבות נמשכות גם אל תוך חיי הלילה, שריו ידועה בהם. הבר RIO SCENARIUM דורג בעבר כאחד מעשרת הברים הטובים בעולם והוא בהחלט משהו אחר - 3 קומות ענק של רחבות ריקודים, ברים שמגישים קפריניה ובעיקר להקות מקומיות שעושות שמח ומקפיצות את המקומיים והתיירים כאחד.

הקרנבל הוא נהדר, אבל לריו יש לא מעט להציע גם בשאר ימות השנה - פסלו של ישו הגואל, חזוס סלבדור, שנמצא על הר הקורקובדו מושך מאות אלפי תיירים שגם נהנים מהנוף הנשקף על חופי קופה קבנה וכמובן שולפים את מצלמות הסלפי. האתר גם הפך למקום עלייה לרגל לצילומי חתונה ויש בו כנסיונת קטנה.

ומהר אחד לאחר, הר הסוכר בעיר, שממנו תראו ביום טוב את פסגת הקורקבדו מציע תצפית מרהיבה לא פחות על העיר שאליה מגיעים המבקרים ברכבל. שמו של ההר ניתן לו עקב צורתו, המזכיר חרוט של סוכר מזוקק שיצרו בברזיל במאה ה-16.

ומה עם קצת טבע? אז כן והרבה. מרחק שעת טיסה וחצי מריו נמצאת העיר פוז דה איגואסו. אם השם נשמע מוכר, זה מפני שהוא שוכנת לצד אחד משבעת פלאי העולם של הטבע - מפלי האיגואסו. מדובר באחד השיאים ואולי הדבר הכי מרגש שתראו בטיול שלכם. רוחב המפלים שיורדים כ-80 מטרים, הוא 2 ק"מ ו-700 מטרים, 20% בברזיל והשאר בחלקה של ארגנטינה. המפלים הם גם עסק התיירות שמפרנס למעלה מ-50% מתושבי העיר. כך למשל סירות שמציעות שיט רטוב ישר לתוך אחד מ-275 המפלים וגם יותר מ-400 בתי מלון שניתן ללון בהם.

ואחרי שראיתם את הפלא בברזיל, כדאי לנסוע חצי שעה ולעבור את הגבול לארגנטינה. שם מחכה לכם מסלול הליכה נעים בין אליגטורים, רקונים ידידותיים וקופי קפוצ'ון חמודים כולל רכבת קלה שתיקח אתם ללוע השטן, כך מכונה האזור שבו תראו את המפלים. או אז מתחיל הקרנבל האמיתי של הטבע.

לא רחוק משם, בגבול שבין ברזיל לפרגוואי, הוקם בשנת ה-70 סכר איטייפו שאורכו כ-8 ק"מ והוא סוכר את מימיו של נהר הפרנה ומייצר חשמל הידרו-אלקטרי לשתי המדינות. ב- 2016 נרשם בו שיא ייצור החשמל הרב ביותר בעולם. כה רבה רמת ייצור החשמל המיוצר במפעל שיום אחד של ייצור חשמל במפעל יכול להאיר את פריז למשך 5 חודשים.

וכל הטוב הזה אפשר מעכשיו גם בטיסה ישירה - 14 שעות באוויר ודרום אמריקה היא כבר לא טיול שצריך לחסוך אליו כמה שנים קדימה.

ניס. ShutterStock
ניס/ShutterStock

נתקרב קצת הביתה לריביירה הצרפתית: עם טיסות ישירות לניס תוכלו לבלות בקאן או באנטיב והבונוס הוא לא רק הטבע וההיסטוריה אלא גם אוכל הצרפתי המעולה. חופשה חלומית, לא רק בקיץ.

הריביירה הצרפתית ממציאה את עצמה מחדש ומציעה לא רק חופשת קיץ רומנטית, אלא לכל המשפחה.

בעיר הקטנה קאן תגלו שהפסטיבל הידוע נמשך עשרה ימים, אך מסתבר שבשאר 355 ימי השנה קאן לא נעלמת. להפך, היא מהווה מוקד משיכה מצוין לתיירים.יש בה רצועות חוף נעימות ולצידן טיילת המשובצת במסעדות, בתי קפה רבים, מרינה יפה וגם בתי קזינו מפוארים.

לצד כל אלו ממתינה לכם עיר עתיקה רומנטית ויפה וגם שני איים קטנים הנחשבים שמורות טבע ומציעים חופי רחצה אינטימיים ומסלולי טיול מהנים.

העיר השכנה אנטיב מתהדרת אף היא בסמטאות עתיקות ושוקקות חיים. אל תחמיצו ביקור בבר ה"אבסינט", המחתרתי למחצה, שבו תלמדו כל מה שרק שרציתם לדעת על המשקה אפוף הסוד הזה.

את העיר ניס, שלה רצועות חוף וטיילת מרשימה במיוחד, מומלץ לחוש באמצעות טיול בסגאווי החולף בעיר העתיקה ובטירה שממנה נשקפים נופי העיר כולה. כדאי גם לבקר במוזיאון הספורט הלאומי שבו פריטים נדירים מתקופות שונות. אך אזור Côte d'Azur אינו רק חופים, ים ושמש. במרחק של כשעתיים נסיעה מניס בשמורת הטבע הענקית מרקנטור תגלו חוויות טבע נהדרות ובהן חוות זאבים ייחודית וגם פארק אתגרי שמציעה להתנסות בספורט הקניונינג (Canyoning)

החוויה בהחלט בלתי נשכחת.

seperator

רוצים לראות עוד פרקים ותכניות של וואלה+? הורידו ללא עלות את אפליקציית וואלה + לטלוויזיה החכמה שלכם, ותוכלו ליהנות מעוד המון תכנים מעניינים ומגוונים.

ערוץ וואלה+ משודר גם בסלקום TV, פרטנר, יס + וסטינג TV.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully