וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פילים, אריות, קופים ועוד: הספארי המדהים שלא הכרתם

בשיתוף פגסוס

22.11.2020 / 9:55

המדינה במזרח אפריקה מציעה לא רק את זנזיבר והקלימנג'רו, אלא גם ספארי ושמורות טבע שישאירו אתכם פעורי פה ועם חשק עז ללמוד עוד ועוד. ממפגש עם אריות וקופים, להתבוננות בשבט ציידים - כל מה שצריך לדעת

פילים טנזניה. ShutterStock
חוויה מופלאה/ShutterStock

הקורונה גרמה בשנה האחרונה לרבים מאיתנו לעצור לרגע את שגרת החיים המהירה והמודרנית. הסתגרנו לא פעם בבתים, חשבנו מחדש על כל צעד וחזרנו לחיים פשוטים יותר. בנוסף, התגעגענו כמובן לטיולים, אמיתיים כאלה, בשטח האותנטי.

אז עם שילוב שכזה, מה יכול להתאים יותר מטיול חווייתי לשטח הכי מעניין בעולם, כזה שמציג ארץ פראית ומורשת פרה-היסטורית של תרבויות אדם, נופים עוצרי נשימה וחיות שבאמת אי אפשר לראות בשום מקום אחר? הכירו את טנזניה, אחת הארצות המיוחדות ביותר שתוכלו למצוא, כזו שמציעה ספארי תוסס ושמורות טבע מופלאות, שרק מחכות שתבואו להכיר אותן.

טנזניה שוכנת במזרח אפריקה, לחופי האוקיינוס ההודי. היא הוקמה לפני קרוב ל-60 שנים, כאשר טנגניקה, טריטוריה שהייתה מושבה גרמנית ובריטית, התאחדה עם האי הקסום זנזיבר, השוכן בקרבת הבירה לשעבר, דאר א-סלאם (הבירה כיום היא דודומה). כמו לא מעט מדינות אפריקאיות, בעברה הייתה מעורבת טנזניה במלחמה, שהסתיימה בהדחתו והגלייתו של רודן אוגנדה הסמוכה, אידי אמין.

כיום, המדינה הגדולה (56 מיליון תושבים) והענייה הזו מתנהלת בשקט יחסי ומורכבת מכשני-שליש נוצרים ושליש מוסלמים. חלק גדול מאוד מהכנסתה מגיע מתיירות, הן לאזור הספארי היפהפה והן להר הקלימנג'רו, ההר הגבוה ביותר באפריקה. שם גם מתחיל הביקור בטנזניה, עם נחיתה בשדה התעופה למרגלות ההר עצום המימדים וטיול באחד ממטעי הקפה המעניינים שבאזור.

רוצים להצטרף לטיול מאורגן לטנזניה? כל המידע באתר פגסוס

ג'ירפות טנזניה. ShutterStock
עולם קדום במרחק נגיעה/ShutterStock

משם ממשיכים, דרך הבקע הסורי-אפריקאי, העובר כמובן גם בארץ ישראל ומסתיים בטנזניה, אל שמורת מניארה, מקום בו תגלו ממש לידכם היפופוטמים, עופות מים, פילים ואפילו יער של מי תהום גבוהים, עם קופים מקפצים ועופות יער מיוחדים. שמורה נוספת היא הנגורנגורו, שם אפשר למצוא מוזיאון פרהיסטורי מרתק על האבולוציה של המין האנושי ועצמות יבשות בנות אלפי שנים.

לאחר ה"חימום" הזה, מגיע הדובדבן האמיתי שבקצפת - שמורת הסרנגטי, פנינת הטיולים בטנזניה ואחד המקומות המבוקשים ביותר כיום בקרב מטיילים ומפיקי סרטי טבע בעולם כולו. השמורה הזו, כמו גם הנגורנגורו, הן אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו ובביקור בהן, לא קשה להבין מדוע - הן למעשה מוזיאון טבע חי ונושם, בו התערוכה מתחלפת שוב ושוב, בדמות חיות הספארי בגודל טבעי בהן תיתקלו בדרככם.

בירידה לקלדרת הנגורנגורו נמצא מחזה מרהיב בפני עצמו: יער קופים וסוואנה, בה קיים ריכוז האריות והצבועים הגדול ביותר בעולם. כן, בדיוק כמו במלך האריות. יש שם גם אגם מלא בפלמינגו, מעיינות עם היפופוטמים ועוד.

לקראת הסיום, אסור לפספס את המפגש עם שבט ציידי ההאדזבה, המלקטים את המזון שלהם ועם נשות שבט הדטוגה, המתהדרות בחצאיות עור מקושטות בחרוזים. השבטים הללו חיים בטבע, עם רכוש מועט ככל הניתן והם מהווים עבורנו מראה לעולם עתיק וקדום, שאי אפשר להיתקל בו בשום מקום אחר. חזרה למקורות.

פגסוס טיולים מאורגנים https://www.pegasusisrael.co.il

בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • טנזניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully