וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבר שאסור לכם לעולם לעשות בחוף נודיסטים

עודכן לאחרונה: 26.8.2024 / 9:14

תיפטרו מהבגדים, לא מהנימוסים: מומחי נטוריזם מספקים 8 עצות זהב של "עשו" ו"אל תעשו" בחופים ובאתרי נופש מסוג זה. וגם: למה תמיד כדאי שתהיה איתכם מגבת?

נודיסטים הצילו תייר משודד "פיראט" בסאן פרנסיסקו/Castro Conversations and Other Matters of Interest ?

מה יותר כיף מלהסיר את הבגדים ביום קיץ חם, להישאר בבגד ים ולטבול בים הקריר? ובכן, יש מי שיגידו שמה שמענג יותר הוא לעשות את כל זה בעירום מלא. זהו הרי ה"בגד" הטבעי שהטבע העניק לנו. והוא גם לעולם לא ייצא מהאופנה.

יצאתי לקרוז עם 2,000 נודיסטים. כך זה נראה מבפנים

התנועה הנטוריסטית (מה שבעבר כונה "נודיזם") צמחה באירופה בסוף המאה ה-19 וכיום היא פופולרית ברחבי העולם, ואפילו גם בישראל - אבל בקטנה. בעולם, ישנם מאות חופים שבהם חוקי לחלוטין להסיר את הבגדים - וגם את העכבות. והמספר שלהם רק הולך וגדל. כיום, חובבי נטוריזם יכולים אפילו לצאת לקרוזים בעירום כמו למשל ברחבי האיים הקריביים או אפילו לתכנן חתונה בעירום על אי איטלקי.

אז אם אתם חדשים בקטע אבל מעוניינים לדעת עוד, אתר CNN מביא טיפים והצעות בנושא "נימוסי נטוריזם", באדיבותם של כמה מומחים לעניין. קבלו את כללי ה"עשו" ו"אל תעשו".

חוף נודיסטים. ShutterStock
זהו הרי ה"בגד" הטבעי שהטבע העניק לנו. נטוריסטים בחוף/ShutterStock

תעשו מחקר מקדים

"לנטוריזם יש משמעויות שונות עבור אנשים שונים, ולעיתים נעשה שימוש לרעה במונח", אומר סטפן דשנס, נשיא הפדרציה הבינלאומית לנטוריסטים (INF-FNI), שהוא ארגון הנטוריזם העולמי היחיד בעולם. "אז אתם צריכים להבין מה בדיוק אתם מחפשים". לדבריו, אין אידיאולוגיה נטוריסטית אחת, אבל בדרך כלל אורח החיים הזה עוסק בעירום חברתי ולא מיני, בסביבה שהיא ידידותית למשפחה. "למרבה המזל, הנטוריזם תמיד היה מאורגן היטב", אומר דשנס, ומסביר כי הארגון שבראשו הוא עומד שואף לעזור לאנשים למצוא עקביות ואמינות בבחירת אתרי נופש נטוריסטים - והוא עושה זאת כבר יותר מ-70 שנה.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

תעשו את הצעד הראשון

אז הגעתם לחוף או לאתר הנופש שבחרתם ואתם מרגיש שכולם מסתכלים עליכם. אבל בתכלס, הם ממש לא. "אף אחד לא יודע שזו הפעם הראשונה שלכם", אומרת רונה קרוזי, פרופסור בגמלאות, בשנות ה-80 לחייה, שהיא גם נטוריסטית כבר יותר מ-30 שנה. "למעשה, הכי קל יהיה אולי ללכת למקום מסוג זה שבו יש טונות של אנשים, ופשוט להמשיך עם זה. ועדיף, פשוט להוריד הכל", היא אומרת. אז בדיוק כמו שנכנסים למים הקרים, פשוט עשו זאת בלי לחשוב יותר מדי.

חופשות נודיסטים צרפת. רויטרס
"עדיף פשוט להוריד הכל"/רויטרס

שמרו מרחק

קרוזי מציעה להתנהג באתרים אלו כאילו שאתם נמצאים בפיקניק סולידי. "אל תניחו את כיסא הנוח או את השמיכה שלכם קרוב מדי לאחרים. וכל דבר שנראה כמו פעילות מינית, או כמו היצמדות פיזית למישהו אחר, הוא אסור". ולמרות שנטוריסטים ידועים באהבתם לאפס בגדים, יש פריט שתמיד כדי שיהיה איתכם: "תמיד תביאו איתכם מגבת כדי לשבת עליה, למען ההיגיינה של כולם".

אל תבהו - ואל תצלמו

יוצרים קשר עין? פותחים בשיחה ידידותית? כל זה יותר ממבורך, אומרת קרוזי. "הסתכלו לאנשים בעיניים, כי זה עשוי לעזור לכם להבין היכן 'להניח' את תשומת הלב שלכם, אבל אל תבהו כי זה נחשב גס ולא מנומס". כמובן, משקפי שמש הם אביזר חוף נפוץ - אבל אל תנסו להתחבא מאחוריהם כדי להציץ בשכנים שלכם.

צילום תמונות או סרטונים ללא אישור הוא לחלוטין מחוץ לתחום. זה שאתם מוותרים על הבגדים שלכם לא אומר שאתם מוותרים על הנימוסים שלכם. "אל תגרמו לאנשים לאי נוחות בכך שאתם לא נותנים להם מספיק מרחב", אומר דשנס. "וזה הגיוני בכל הסיטואציות".

נודיסטים בחוף הים. Shutterstock, ShutterStock
יוצרים קשר עין? פותחים בשיחה ידידותית בחוף? זה יותר ממבורך/ShutterStock, Shutterstock

אל תדברו על גופם של אנשים אחרים

"אסור לדבר על הגוף של אף אחד, גם אם אתם חושבים שזו מחמאה", אומרת קרוזי. בעוד שאנו חיים בחברה פתוחה יותר ויותר בכל הנוגע להצגת עירום, הרי שזוהי חרב פיפיות, מסביר דשנס. "במובנים מסוימים, אנשים פחות מזועזעים מהרעיון של עירום, אבל במובנים אחרים, העירום הזה עבר בדרך כלל תהליך של היפר-מיניות ואובייקטיביות". לדבריו, תפיסה שגויה נפוצה היא ש"אנשים חושבים לעתים קרובות שנטוריזם הוא לא ללבוש בגדים. אבל זו לא המטרה. זה פשוט הכלי שבו אנו משתמשים כדי להשיג קבלה של הגוף".

התוצאה המשמחת של כל זה היא ש"זה יוצר מערכות יחסים טובות יותר בין אנשים כי הם יותר פתוחים וישרים לגבי מי שהם בעצמם. בגדים הם לא רק כיסוי מגן. בגדים בעיקר עוסקים במעמד ובהסתרת מי שאנחנו - וניסיון לגרום לעצמנו להיראות בצורה שהחברה אומרת לנו שאנו אמורים להיות".

עוררות? אל תדאגו יותר מדי

גם קרוזי וגם דשנס אומרים שאחת השאלות שהם נשאלים לרוב היא מה קורה אם גבר מגיע לריגוש שניכר באופן פיזי. לדבריהם, זה לא קורה כל כך הרבה כמו שהייתם מצפים. "זה פחד גדול", אומר דשנס, "וזה מובן מכיוון שרוב הגברים בילו את כל חייהם בחיבור שבין עירום לבין מין".

לקרוזי יש עצה מעולה לכל גבר שמוצא את עצמו במצב הזה: "קח את המגבת שלך ותכסה את עצמך. התהפך בחול. אפילו רוץ למים הקרים. ואם כל הפעולות הללו לא עוזרות, פשוט התמקד במחשבות משעממות".

בנוסף, ישנה שאלה נפוצה שעולה בקרב נשים: מה עליהן לעשות אם הן במחזור. התשובה היא שהן צריכות לעשות כל מה שגורם להן להרגיש הכי נוח. הן יכולות ללבוש תחתונים אם הן מעדיפות רפידות, הן גם יכולות להשתמש בטמפונים אם הן רוצות". "וגם אם מישהו רואה את המחזור, זה בסדר", אומר דשנס. "מחזור הוא חלק נורמלי מהחיים".

אשה משתזפת טופלס בבריכה. ShutterStock
נשים צריכות לעשות כל מה שגורם להן להרגיש הכי נוח/ShutterStock

אורח חיים אלטרנטיבי? אל תתבלבלו עם קהילות אחרות

בעולם הגלובלי והסופר-מחובר שבו אנו חיים, קהילות של אנשים עם דעות דומות יכולות למצוא זו את זו בקלות רבה יותר מאי פעם, מה שהופך את התקופה הנוכחית ל"תור הזהב" של אורח חיים אלטרנטיבי. אבל אל תתפתו לחשוב על קהילות דיסקרטיות של נטוריסטים, נודיסטים, פוליאמורים או חובבי פטיש כעל קבוצה אחת. "אנחנו תמיד 'מסתבכים' עם האנשים המשוחררים מינית וזה מעולם לא היה מי שאנחנו, וזה עדיין לא כך", אומר דשנס. "אין שום דבר רע בכל הקהילות האחרות - הבעיה היחידה שלי היא כשמערבבים ביניהן. חבר שלי נתן אנלוגיה ממש טובה. הוא אמר, 'אתה יכול לשחק טניס, ואתה יכול לשחק בייסבול, אבל אתה לא מנסה לשחק בייסבול על מגרש טניס'".

נהנים מהחוויה? תמשיכו לחקור את העולם הזה

אז חקרתם את האפשרויות שעומדות בפניכם בארצכם, ועכשיו אתם בעניין של ללכת רחוק יותר. "צרפת היא ללא ספק היעד מספר 1 של נטוריזם, וזה כך כבר שנים רבות", אומר דשנס. "תמיד היה להם גם את היתרון של הרבה חופים נחמדים, האוקיינוס והים (התיכון)".

גם לגרמניה יש גם לא מעט אפשרויות נטוריסטיות נהדרות, ובגלל ההסכמה התרבותית רבת-השנים בנושא עירום, אתם יכולים לפעמים לפשוט את הבגדים שלכם במסגרות פחות רשמיות, כמו למשל בפארקים וגם במרכזי ספא מסוימים. "אולי לא תחשבו על תאילנד, למשל, כיעד נטוריסטי, אבל יש שם כמה אתרי נופש מקסימים", מוסיף דשנס. "אבל זה מוגבל מאוד לאתרי הנופש הללו, כי בדרך כלל התרבות (המקומית) אינה רואה בעין יפה נטוריזם. אבל יש כמה אתרי נופש יפים והמדינה מאוד מקבלת אותם. וכמובן, ישנן המון הזדמנויות באיים הקריביים, ואפילו בדרום אמריקה".

ועם העצה הזאת אפשר לסכם ולהמליץ לכם להתחיל לארוז. רק אל תשכחו להצטייד בקרם הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully