וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסים לאיטליה? החוקים החדשים שישראלים חייבים להכיר

עודכן לאחרונה: 25.8.2024 / 16:29

באיטליה מנסים לצמצם את הכאוס שיוצרת תיירות-היתר באמצעות מגוון חוקים, תקנות וטכנולוגיות - מאפליקציית הרשמה לביקור בחופים, דרך "רמזורי סלפי" בערים ועד ניטור שבילי טיול בטבע

עומס תיירים בעיר ספליט, קרואטיה, יולי 2024/צילום: זיו ריינשטיין

כאשר חושבים על חופשה באיטליה, הכל נראה כמו חלום מתוק, אבל מי שמבקרים בקיץ הזה במדינה עלולים למצוא את עצמם בתוך סיוט מתמשך. הסיבה: המוני תיירים מסתערים על אתריה המפורסמים של איטליה וגודשים את הערים והאטרקציות, למשל בוונציה.

החל מאפריל: החוק החדש בחופי יוון שכל ישראלי חייב להכיר

מיליוני התיירים הללו יוצרים לא מעט בעיות, בהן מהומות, השחתת אתרי תיירות וגם לא מעט תאונות מצערות. המצב הפך להיות כה בלתי נסבל, עד שהרשויות החליטו לנקוט בכמה צעדים קיצוניים כדי לשמור על נחילי התיירים תחת שליטה ולצמצם את השפעות תיירות-היתר. הצעדים הללו כוללים תקנות וחוקים, לצד שימוש בטכנולוגיות חכמות.

עומס תיירים בוונציה. זיו ריינשטיין
באיטליה נלחמים כדי למנוע את תיירות היתר. עומס מבקרים בוונציה הקיץ/זיו ריינשטיין

תשכחו משחיית לילה

אתר CNN מדווח כי בחלק מהחופים היותר פופולריים, בהם האי סרדיניה ובחבלי ארץ נוספים, ניתן לבקר רק לאחר הרשמה באפליקציה ייעודית. בנוסף, בכמה חופים נאסר שימוש בסלעים ובאבנים במטרה לעגן שמשיות. מי שיעבור על החוקים הללו צפוי לקנס של 500 אירו.

ועדיין בסרדיניה, ראש עיריית אולביה (Olbia) אסר על שחייה בשעות הלילה המאוחרות, כמו גם על קמפינג על החוף, הבערת מדורות ואפילו שימוש בכיסאות ומגבות בשעות החשכה, כדי לנסות ולצמצם את כמות הבילויים הליליים הסוערים. ויש גם מקומות שבהם החוקים נוקשים עוד יותר: באזור העיר ססארי (Sassari), אסור להשמיע מוזיקה אחרי השעה 2:00 בלילה, וכך גם במקומות נוספים ביעדי תיירות.

ועוד חידוש מפתיע: ברומא, בפירנצה ובוונציה, הרשויות התקינו "רמזורי סלפי" שנועדו לנתב את קהל הולכי הרגל באופן שבו אי אפשר יהיה לעצור ולעשות סלפי - מה שמעכב את התנועה על המדרכות העמוסות. באזור אמלפי, הרשויות צפויות להגביל ביעדים מסוימים את כמות כלי הרכב שסותמים את הכבישים הציוריים, זאת באמצעות הגבלת כניסה לסירוגין של מכוניות בעלות מספר רישוי זוגי ואי-זוגי.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
חוף קאלה גורוליצה בסרדיניה. ShutterStock
הביקור רק לאחר הרשמה באפליקציה ייעודית. חוף בסרדיניה/ShutterStock

סוגרים שבילים בהרים

הרשויות בכמה יעדים הרריים באזור טרנטינו (Trentino) שבצפון איטליה עושות שימוש במוניטורים חכמים כדי לעקוב אחר זרימת המטיילים, במטרה לסגור שבילים כאשר אלו יהיו עמוסים מדי.

שרת התיירות האיטלקית, דניאלה סנטאש, כינתה את תיירות-היתר כ"חילול השם", אך לדבריה המדינה ממשיכה להתמודד עמה באופנים שונים, בעודה צופה עלייה משמעותית של מספר המבקרים בשנים הקרובות. "אנחנו מכינים את הקרקע לאתגרים עתידיים, מאולימפיאדת מילאנו-קורטינה ד'אמפצו (משחקי החורף האולימפיים 2026) ועד פסטיבל "שנת היובל" 2025 של העולם הקתולי. אלו יהוו הזדמנות לגלות נקודות חן פחות מוכרות, לבנות הצעות תיירותיות מגוונות ולשפר את (תשתיות) הכפרים הנפלאים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully