וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו המאכלים שכדאי להימנע מהם בארוחת הבוקר במלון

עודכן לאחרונה: 26.6.2024 / 7:57

הגעתם לארוחת הבוקר במלון ונתקלתם בביצים מקושקשות בתוך קערה או בנקניקים בצלחת גדולה? תעברו הלאה. הנה כל מה שצריך לדעת על מה מותר לאכול בבופה - ובעיקר, ממה להימנע

ככה בויישתי בבופה "אכול כפי יכולתך"/@poppypaints

"ארוחת הבוקר כלולה" הוא משפט קסם שמשפיע על רבים מאורחי בתי המלון. במיוחד אם אתם מגיעים בהרכב משפחתי או סתם רוצים שיהיה לכם נוח בחופשה. כך או אחרת, אין ספק שארוחות הבוקר החינמיות של בתי המלון חוסכות לכולנו הרבה מאוד זמן וכסף.

אבל לארוחות הבוקר הללו יש גם כמה חסרונות של ממש. קודם כל, ובשונה מארוחות הבוקר הישראליות העשירות, במקומות רבים בעולם מציעים ארוחות בוקר קונטיננטליות, הנחשבות צנועות יותר. ו"צנועות" זה בדרך כלל קפה נטול טעם, דגני בוקר עייפים למראה, יוגורטים ולחמים. ואם כבר יש משהו חם - הוא עלול לרבוץ זמן רב מדי בתנאים לא ראויים.

ובדיוק בכך טמונה הסכנה הגדולה והנסתרת של אותן ארוחות בוקר: האפשרות ללקות בהרעלת מזון. כי מזון שישב כל הבוקר בחוץ עלול להפוך לסיכון אמיתי בגלל החיידקים שעטים עליו ויוצרים זיהום. גם העובדה שאנשים רבים (ואנחנו מדברים על אורחי המלון) לא תמיד שוטפים ידיים לפני שהם נוגעים באוכל ובכלי האוכל - רק מגבירה את החשש.

עוד על הבופה שלכם במלון:
כמה הישראלים מעמיסים יותר ממה שצריך בבופה? יש תשובה
אוהבים ארוחות בוקר בבתי מלון? יש פריט שאסור לכם לאכול
אוכלים את ארוחת הבוקר לאט במלון? תשלמו על זה קנס

בופה במלון. ShutterStock
מזון שישב כל הבוקר בחוץ עלול להפוך לסיכון אמיתי. בופה במלון/ShutterStock

תגידו לא: מאכלים חמים שאינם באמת חמים

אתר התיירות Your Mileage May Vary ממליץ ממה להימנע - ואיזה מזון נחשב בטוח יחסית. נתחיל מה"לא": אז קודם כל, מזון שאינו מיועד להישאר על המדף מחוץ לאריזתו הסגורה. כך למשל, דגנים יבשים. סוג נוסף של מזון הוא מאכלים חמים שאינם באמת חמים. על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן של ארצות הברית (CDC), כאשר מזונות נשארים במשך יותר משעתיים ב"אזור הסכנה" (בין 4 ל-60 מעלות צלזיוס - מה שנקרא "טמפרטורת החדר"). הרי שגוברת הסכנה של התרבות החיידקים בהם. למרבה הצער, אוכל שנמצא בבופה של ארוחת בוקר קונטיננטלית יכול להישאר במצבו גם יותר משעתיים.

הכלל הוא פשוט: מאכלים חמים - כמו ביצים מבושלות, נקניקיות, בייקון, קישים, תפוחי אדמה וכל מה שאמור להיות מוגש חם - צריכים גם להישמר חם. שמירה על החום נעשית באמצעות צלחות חמות או כלים ייעודיים סגורים. וכן, "נורות חום" הן ממש לא פתרון ראוי. אז אם נתקלתם בביצים מקושקשות בתוך קערה או נקניקים בצלחת גדולה - תעברו הלאה.

עוד בוואלה!

כמה הישראלים מעמיסים יותר ממה שצריך בבופה? יש תשובה

לכתבה המלאה
בופה כשר במלון בלו לגון בפאפוס. דר שחף, מערכת וואלה
הכלל הוא פשוט: מאכלים חמים - כמו ביצים מבושלות - צריכים להישמר חם/מערכת וואלה, דר שחף

תגידו לא: מאכלים קרים שאינם באמת קרים

ומצד שני, מומלץ להימנע ממאכלים קרים שאינם באמת קרים. כך למשל, מוצרי חלב, מיצים למיניהם, ירקות טריים ועוד. חובה לשמור עליהם קרים מאותה הסיבה שיש לשמור על חומם של מאכלים חמים: מניעת התרבות של חיידקים היוצרים זיהום. וככל שהסביבה החיצונית חמה יותר, כך המאכלים הקרים יתקלקלו מהר יותר.

עם זאת, בהקשר זה יש כמה יוצאים מהכלל. כך למשל מיצים מקופסה, אריזות אישיות של חלב לקפה שאינן דורשות קירור ואפילו אריזות בודדות של חמאה, שיכולות להחזיק מעמד לא מעט שעות בזכות המלח שמצוי בהן.

קלאב מד פרג'לטו ססטרייר. זיו ריינשטיין
הימנעו ממאכלים קרים שאינם באמת קרים. גבינות בבופה/זיו ריינשטיין

שימו לב לירקות ולפירות

לפני שאתם מעמיסים לצלחת שלכם את התוצרת הטרייה של הפירות או הירקות, הביטו עליהם היטב: קצוות רכים יכולים להעיד על תחילתו של תהליך רקבון. גם כתמים או לכלוך קל על קליפת הפרי או על עלי הירקות עשוי להצביע על כך שהם לא ממש נוקו כראוי.

ואם כבר מדברים על זיהומים: מומלץ להימנע ממזונות שקל ומפתה לגעת בהם, כמו עוגיות ולחמים. אתם לא באמת יודעים איפה היו הידיים של האורחים שמיששו את המאכלים הללו רק לפני דקה (או שעה).

מלון אלמונד בנווה אילן. זיו ריינשטיין
קצוות רכים יכולים להעיד על תחילתו של תהליך רקבון. בדקו את הירקות/זיו ריינשטיין

אז מה בטוח לאכול?

קודם כל, מזונות ארוזים מראש, כגון מאפינס בעטיפה שלהם, דגנים יבשים בקופסה, אריזות אישיות של יוגורט (אם הוא נשמר קר) - כל אלו אמורים להיות בטוחים יחסית. גם פירות שלא נחתכו מראש יהיו בטוחים יותר (כגון בננות או תפוזים). אם הדגנים היבשים מגיעים מתוך מתקן ייעודי, זה גם סימן שאתם בצד הבטוח. והכי חשוב: אחרי שהבאתם לשולחן את ארוחת הבוקר שלכם, ורגע לפני שאתם מתחילים לאכול - לכו לשטוף ידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully