וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי טובים והכי בטוחים: טיולים עד 45 דקות מהמרכז

עודכן לאחרונה: 21.4.2024 / 8:29

בלי צפון, בלי דרום - ועם הרבה מרכז. קבלו הצעות למסלולי האביב הכי יפים בטווח של 45 דקות נסיעה מאזור המרכז

נחל השופט שופץ ונפתח מחדש, אפריל 2024/צילום: באדיבות קק״ל

אם בחג הזה אתם בעניין של להישאר קרובים לאזור המרכז (גם אם אתם גרים בצפון או בדרום), תוכלו לגלות שגם נסיעה של 45 דקות גג תביא אתכם אל טבע נהדר ונופים שקשה להסיר מהם את המבט. הפריחה האביבית היא צ'ופר שכבר כלול בחבילה.

לעוד הצעות למסלולים - היכנסו לעמוד הטיולים המיוחד שלנו לפסח

טבע ירושלמי: שביל סובב עין כרם

הטיול הזה מתחיל לפני 3,000 שנה, שזה בערך הזמן שבו הוקם היישוב העתיק של עין כרם. בימים כתיקונם, מגיעים לשכונה הציורית הזו לא מעט צליינים שפוקדים את מעיין מרים, המקום שבו על-פי האמונה פגשה אמו של ישו את אמו של יוחנן המטביל, אלישבע. אחרי ההתחלה הזו, יוצאים דרך "מעלה האכסנייה" אל הטבע שעוטף את המרחב היפהפה הזה, שכנסיות מרשימות בולטות בו למרחוק. שביל סובב עין כרם מסומן בשטח בסימון ירוק, וגם בסימון מקומי שבו עין בתוך מרובע מוזהב. בדרך תפגשו טרסות קדומות, עצי שקד מרשימים, מערה מסתורית וגם מראות נפלאים לעבר כיפותיה הזהובות של כנסיית המוסקוביה. מכאן חוזרים אל לב הכפר ואל הרכב (ניתן לבצע את המסלול המלא, שאורכו כ-8 ק"מ, ואף הוא מסומן היטב בשטח).

לדעת עוד: בווייז מעיין מרים, עין כרם (יש חניון סמוך). אורך המסלול כ-4 ק"מ, רמת קושי קלה פלוס.

שקדיה בגן לאומי עין כרם. איל שפירא
שקדיה בגן לאומי עין כרם/איל שפירא

הכורכר פורח: גבעות נס ציונה

גם בחגים הכי עמוסים, שבהם מסלולי הטיול בארץ גדושים, נראה שיש לא מעט פינות שקטות יחסית במקום שנושא את השם הלא ממש שיווקי: "גבעות נס ציונה". אבל שיווק זה לא הכל, וכאן באמת תמצאו יופי של טבע, קרוב למרכז. וגם פריחות אביביות כמובן.

אחד הדברים היפים במרחב הזה הוא היכולת להתברבר בין השבילים, כי ללכת לאיבוד לא תוכלו גם אם ממש תרצו. וכשמתברברים, תמיד מוצאים הפתעות. על רכסי הכורכר והגבעות הנמוכות, תפגשו פריחות של פרגים, עדעדים, ים של חרציות ועוד כמה חברים בוטניים. ויש גם המון פינות מעולות לפיקניק מושקע.

לדעת עוד: בווייז "כיכר שומר הגבעות נס ציונה". מחנים והולכים מערבה על השבילים. אורך המסלול: 4-1.5 ק"מ, לפי החשק. קמת קושי קלה.

גבעות הכורכר בנס ציונה. איתן אלחדז ברק, תמונות גולשים
גבעות הכורכר בנס ציונה/תמונות גולשים, איתן אלחדז ברק

מתחדש: נחל השופט

נכון, אנשים טיילו כאן במהלך החורף, אבל באופן רשמי, ההגעה למסלול המשפחתי בנחל השופט שברמות מנשה היתה סגורה בחלקה לשיפוצים ושדרוגים בחודשים האחרונים. באפריל הזה הוא צפוי להיפתח שוב, ולהציע את מה שהוא הכי יודע להציע: מסלול משפחתי קליל ויפהפה שכיף לחזור אליו בכל אביב. המסלול נגיש לעגלות ילדים, ולצדו יער ירוק שבהם בולטים בין השאר עצי ערבה ושיחי פטל, וגם זרימה חרישית שתלווה אתכם בדרך, מפלונים קטנים, מערות זעירות וטחנת קמח נושנה עם לוק מסתורי.

לדעת עוד: בווייז "נחל השופט". אורך המסלול כשני ק"מ. רמת קושי קלה.

נחל השופט שופץ ונפתח מחדש, אפריל 2024. אלכס קולומוסיקי, מערך ההסברה קק"ל,
נחל השופט שופץ ונפתח מחדש, אפריל 2024/אלכס קולומוסיקי, מערך ההסברה קק"ל

מה עם הפירמידה? סובב חורבת מדרס

יש פה מישהו שעדיין לא ביקר בחורבת מדרס שבפארק עדולם בשפלה? ובכן, הגיע הזמן לדגום לא רק את מחילות המסתור החווייתיות שנחצבו בימי מרד בר-כוכבא, אלא גם את המסלול המעגלי המלא שמסביב. זהו מסלול מעגלי שמתאים גם לקטנים, והוא כולל מערת קולומבריום מרשימה, נקודות תצפית אל נופי הגבעות הנמוכות והירוקות של האזור, מבנה אבן מרשים שמכונה "הפירמידה" ששימש כנראה כמערת קבורה קדומה וגם ים של פריחות אביביות. אה, ואל תשכחו פנסי ראש. בכל זאת, כוכב הטיול הוא מחילות המסתור בחורבת מדרס. אל תחזרו הביתה בלי לזחול בהן.

לדעת עוד: בווייז "חורבת מדרס". אורך המסלול כשני ק"מ. רמת קושי קלה. חשוב: בפסח מומלץ להגיע מוקדם ככל האפשר, כדי לתפוס חנייה ולהימנע מצפיפות.

חורבת מדרס. איל שפירא, מערכת וואלה
חורבת מדרס/מערכת וואלה, איל שפירא

צייר לי מפרץ: גן לאומי תל דור

כבר ביקרתם לא פעם בחוף דור וגם טיילתם לאורך שמורת חוף דור-הבונים, אבל מה עם גן לאומי תל דור? אל תתבלבלו מרוב שמות דומים, אבל לכאן בהחלט כדאי להגיע באביב, לטיול חופי ראשון אחרי החורף הזועף. במרחב יפה ומטופח זה - שנחנך במתכונתו הנוכחית לפני כמה שנים - תמצאו מפרצונים שהמילה "ציורי" קטנה עליהם, נקודות תצפית נהדרות אל עבר הכחול הגדול וגם שרידים מסקרנים של עיר נמל עתיקה. לסיום, טפסו אל מרומי רכס הכורכר שבסוף המסלול. הטיפוס קליל והנוף שווה סלפי מפואר.

לדעת עוד: בווייז "גן לאומי תל דור". אורך המסלול 2-1 ק"מ, לפי החשק (במקום יש מפת מסלולים ושילוט. מומלץ לבצע את המסלול המעגלי הארוך). רמת קושי קלה.

תל דור. זיו ריינשטיין
תל דור/זיו ריינשטיין

קלאסיקה שתמיד עובדת: עינות עמינדב

עינות עמינדב הוא השם הרשמי של אחד ממסלולי הטיול הקלים, האהובים והיפים באזור הרי ירושלים. שמו המוכר יותר, שביל המעיינות, אכן לוכד את המהות שלו: שביל + מעיינות. וזה הרבה יותר יפה ממה שאתם אולי מדמיינים, כי שביל ההליכה היפה שלכם חולף אל מול נופים פנורמיים של הרי ירושלים, ויודע להפתיע אתכם בזמן הנכון עם מעיין כזה או אחר. וכן, כבר אביב ובהחלט מומלץ לטבול, גם אם טיפה קר. כי מישהו הרי צריך לעשות את הסיפתח לטיולי המעיינות. המלצה שלנו: המעיין השני מהצמד "עינות עוזי", ממש מול הנוף. ילדים יאהבו במיוחד את העובדה שעל השביל יש גם מערה קטנה וניקבה חשוכה שאפשר להתחבא בהן. מה עוד אתם צריכים?

לדעת עוד: בווייז "חורבת סעדים". מכאן מחפשים את השילוט לשביל המעיינות. אורך המסלול כ-3 ק"מ (אפשר קווי בשביל הירוק או הלוך ושוב - חזרה בדרך השטח הדרומית).

שביל המעיינות עינות עמינדב. איל שפירא, מערכת וואלה
שביל המעיינות/מערכת וואלה, איל שפירא

הרבה יותר מפיקניק: שביל הבארות ובורות המים בפארק בריטניה

אמרתם פארק בריטניה אמרתם פיקניק של חצי יום מול הנוף? תחשבו שוב, כי בפארק הענקי הזה שבשפלה, לא הרחק מבית שמש, משתרגים המון שבילי טיול קלילים וכיפים לכל המשפחה, שמחלקם גם יש תצפיות נוף מעולות לעבר השפלה. המלצה שלנו: שביל הבארות ובורות המים, המסומן היטב בשטח. כיאה לשמו, יש בו גם בארות וגם בורות קדומים, כמו גם רמזים לפעילות חקלאית קדומה, בדמות שרידי גתות למשל. ההליכה שלכם נערכת לצד ועל גבי גבעות נמוכות עם חורש ירוק וסבוך.

לדעת עוד: בווייז: "שביל הבארות ובורות המים - פארק בריטניה". אורך המסלול המעגלי כ-3.5 ק"מ. רמת קושי קלה פלוס.

שביל הבארות ובורות המים פארק בריטניה. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
שביל הבארות ובורות המים פארק בריטניה/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

מערה פלוס תצפיות: מערת אצבע בכרמל

מסלול אביבי פופולרי במיוחד על הכרמל מציע בהליכה לא ארוכה יחסית מפגש עם כמה אלמנטים שהופכים כל טיול לבלתי נשכח: מערה גדולה, תצפיות נוף פנורמיות, סיפורים היסטוריים, וגם טיפוס קצת מאומץ, שגורם לכם להרגיש תחושת ניצחון בסיומו. אז מערת אצבע.

המערה, הנמצאת במרומי רכס מרשים, כוללת שלושה חללי רחבי ידיים, כשכל אחד יותר חשוך משכנו. הטיפוס לא תמיד קל, אבל כל עצירת מנוחה שלכם תפגיש אתכם עם נופים יפים של מישור החוף. המסלול המלא כולל גם הליכה על פסגת המצוק, וחזרה בדרך החולפת בחורש יפה.

לדעת עוד: בווייז "מערת אצבע". אורך המסלול המעגלי המלא כ-3 ק"מ (אפשר גם לעלות ולרדת למערה באותה הדרך, מה שיקצר את המסלול לכ-1.5 ק"מ בסך הכל). רמת קושי קלה-בינונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully