וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונה פארק מן הטבע: מסלולים אתגריים שהקטנים יעופו עליהם

עודכן לאחרונה: 22.4.2024 / 9:47

להיתלות בין שמים וארץ, לרדת אל מעמקי בורות מים, לטפס על יתדות וסלעים, להסתתר מהעולם במחילות מסתור, לגשש את דרככם במערה מלאה בעטלפים וגם לטפס אל גג העולם (כמעט). קבלו הצעות לטיולי אקסטרים - בגרסת הילדים

מפעל המים הקדום בגן הלאומי תל גזר נפתח/צילום: יניב כהן, רט"ג

אם הילדים שלכם משתעממים במסלולי הטיול שלכם, אתם כנראה לוקחים אותם למסלולים הלא נכונים. זה אומר פחות תצפיות נוף או שרידים היסטוריים - והרבה יותר אתגרים, טיפוסים, יתדות וחבלים. כי ילדים יודעים הכי טוב מה טוב. להם, ובכלל.

seperator

אספנו עבורכם את כל המסלולים, הפעילויות, האירועים והטיולים לפסח 2024 וחול המועד בישראל, כולל המון פעילויות בחינם. הכל בעמוד המיוחד "פסח 2024" בוואלה! תיירות

לעמוד המסלולים המיוחד שלנו לפסח

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
seperator

אל בטן האדמה: תל גזר

תל גזר שבשפלה הוא אתר טיולים אהוב בזכות קרבתו לאזור המרכז ושפע הנוף והממצאים הארכיאולוגיים שבו (מדובר בלא פחות ב-26 שכבות יישוב, שהראשונה שבהן נולדה לפני כ-5,000 שנים). גם העובדה שמדובר במסלול משפחתי קצר וקל תורמת לו רבות.

לפני כשלוש שנים נפתח לציבור מפעל המים הקדום שבו (שהוא בעצם בור ענקי שחצבו יושביו הקדומים של התל). כעת, אפשר לרדת במדרגות לעומק של כ-60 מטרים, עם פסקול של עטלפים שצווחים מעליכם - שזה הכי אקסטרים לקטנטנים. ואם תתמידו בירידה על למטה, תגלו מקווה מים קטן (שהגישה אליו חסומה, אז אל תנסו). בכל זאת חייבים מים? ליד התל ממתין לכם מעיין עין ורדה הקטן והחמוד.

לדעת עוד: בווייז "תל גזר". אורך המסלול המלא כשני ק"מ.

מפעל המים הקדום בגן לאומי תל גזר. יניב כהן, רשות הטבע והגנים
מפעל המים הקדום בגן לאומי תל גזר/רשות הטבע והגנים, יניב כהן

גבוה מעל הכנרת: שמורת טבע ארבל

יש הבדל בין להביט בנוף לבין להיטמע בוו. וזה בדיוק הקטע של מצוק הארבל, במיוחד מסלול "מבצר המערות". אז אחרי שמביטים על הכנרת ומרחבי העמקים והגליל מראש הארבל, מתחילים לרדת אט-אט אל מסלול אתגרי שמיועד לילדים מגיל 7, וכולל פה ושם שימוש ביתדות שקבועות בסלע. אושר אמיתי. אי אפשר ללכת לאיבוד כי בכניסה מקבלים מפה מפורטת, והשביל מסומן היטב. העיקר זה שתחזיקו טוב - כי המסע הזה הולך להיות מטלטל.

לדעת עוד: בווייז "שמורת טבע ארבל". אורך המסלול: כ-2 ק"מ. הכניסה בתשלום (22 שקלים למבוגר, 9 שקלים לילד).

גן לאומי ושמורת הטבע הארבל 5 במאי 2020. ורד רבינוביץ, רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
גן לאומי ושמורת הטבע הארבל 5 במאי 2020/אתר רשמי, ורד רבינוביץ, רשות הטבע והגנים

עטלפים וגליצ'ות: מערת התאומים

כמו מערות רבות בישראל, גם מערת התאומים שבהרי ירושלים נפתחת לקהל מדי אביב לאחר תרדמת החורף של העטלפים. זוהי מערה שילדים יאהבו במיוחד: היא גם ארוכה, גם אפלולית, גם מסתורית וגם יש את החברים המעופפים האלה מעל הראש, שמפחידים ילדים אבל גם גורמים להם להתרגש ביג טיים.
תביאו פנסים, כי באמת חשוך שם. וחשוב מזה: תביאו בקבוק פלסטיק ישן ומעוך, כדי להתגלץ' עליו במפלי הסלע המדליקים שנמצאים כמה עשרות מטרים מהמערה. תגיעו - תבינו.

לדעת עוד: בווייז "חניון מערת התאומים" (ליד מושב זנוח). אורך המסלול כשני ק"מ.

מערת התאומים. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מערת התאומים/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

מערה ומעיין בכרטיס אחד: עין ספיר

עוד מערה, עוד הרי ירושלים, אבל הפעם - עם טוויסט בעלילה: עין ספיר הוא מעיין שנובע בתוך מערה קטנה, מה שאומר שהרווחתם פה פעמיים. הנוף חביב בלבד, אין יותר מדי צל, אבל השילוב של מערה פלוס מים שווה את הכל. אה, והמים קרים ברמה שאם עברתם את זה, אתם מוכנים להצטרף לטרנד אמבטיות הקרח. בחג, מומלץ להגיע מוקדם, ולתפוס מקום טוב בצל. קצר לכם? מכאן המשיכו אל מעיינות הסטף.

לדעת עוד: בווייז "עין ספיר" (כניסה ממושב אבן ספיר).

עין ספיר. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
עין ספיר/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איל שפירא

מסתור בלי רייטינג: חורבת עתרי

באביב בכלל ובפסח במיוחד, המסלול המשפחתי בחורבת מדרס שבשפלה יהיה עמוס מטיילים ברמה שאם תגיעו אחרי 10 בבוקר, יש מצב שהחניה הכי קרובה שתמצאו תהיה בבית שמש (הלא קרובה בכלל). ומסיבה זו, טוב לדעת שבמרחב זה, הקרוי "פארק עדולם", יש עוד אופציות. אחת מהן היא חורבת עתרי, שגם בה יש מערכת מסתור שזוחלים בתוכה. ממש כמו בחורבת מדרס. החורבה מציגה שרידי יישוב קדום, ומערכת המסתור עצמה כולל מחילה של כמעט 20 מטרים (תביאו פנס ראש לכל זוחל). נכנסים מפתח אחד ויוצאים מפתח אחר. קסם אמיתי לילדים.

לדעת עוד: בווייז "חורבת עתרי". אורך המסלול פחות מקילומטר.

חורבת עתרי. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
חורבת עתרי/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

מתחת לאדמה - ובתוך המים: מי קדם

הרומאים השאירו אחריהם לא מעט רמזים לחיים הטובים שלהם (ולא, אנחנו לא מדברים רק על מופעי גלדיאטורים). אחד מהם הוא ניקבת מים תת קרקעית העונה כיום לשם "מי קדם", שנועדה להעביר לקיסריה מי מעיינות. זה אומר שתצעדו ממש בתוך המים (הרדודים), בניקבה צרה ואפלולית שהילדים לא ישכחו. כל הסיפור הזה נמתח לאורך של 280 מטרים וכדאי להצטייד בנעלים או סנדלים להליכה במים.

לדעת עוד: בווייז "מי קדם". נכון למועד כתיבת שורות אלו, הניקבה סגורה בשל החורף הגשום, אבל זה עניין זמני בלבד. לפני ההגעה מומלץ לוודא באתר https://meykedem.co.il/ שהמצב השתנה. 35 שקלים למבוגר, 30 שקלים לילד (תשלום מגיל 5).

מי קדם פארק אלונה. איל שפירא, איל שפירא
מי קדם פארק אלונה/איל שפירא, איל שפירא

שעשועים בגן לאומי עינות תלם

גן לאומי עינות תלם, נקודה קטנה וחמודה לצד כביש תל אביב-ירושלים, כולל כמה רמזים להתיישבות אנושית קדומה יותר וגם פחות, אבל משפחות עם ילדים מגיעות לכאן בעיקר בזכות שדה משחקים רחב ידיים שבו הכל עשוי מחומרי הטבע עצמם. כך למשל, לוחות אבן שאיתם תוכלו לשחק שש בש, מנקלה או דמקה, מבוך קטן, מסלולי אתגר קטנים שדורשים דילוגים וניתורים ועוד. ויש גם המון פינות פיקניק שוות.
לדעת עוד: בווייז "גן לאומי עינות תלם". אורך המסלול: כמה מאות מטרים.

עינות תלם. איל שפירא, מערכת וואלה
עינות תלם/מערכת וואלה, איל שפירא

רק אני והגשרים שלי: פארק נשר

פארק נשר ליד חיפה מאכלס המון נופי חורש נעימים, אבל גם שביל טיול קליל שחולף בצמד גשרים תלויים ממתכת, שאורכם הרשמי הוא כ-70 מטרים כל אחד, אבל עבור ילדים זה מרגיש כמו אינסוף. וכשילדים מרגישים אינסוף - הם הכי לא ירצו לחזור הביתה. אז פשוט תנו להם להתרוצץ על הגשרים המתנדנדים הלוך ושוב, גבוה מעל החורש, ואל תשכחו גם לטייל במסלול הטיול שחולף בנחל קטיע שמתחת לגשרים. הכל קל, קצר ומזמין. ויש המון מקומות לפיקניק.

לדעת עוד: בווייז "פארק נשר הגשר התלוי". אורך המסלול: מכמה מאות מטרים ועד 2.5 ק"מ (המסלול המלא הכולל את נחל קטיע).

הגשר התלוי מעל נחל קטיע בפארק נשר. איל שפירא
הגשר התלוי מעל נחל קטיע בפארק נשר/איל שפירא

ראש צוקים

בשונה משאר המסלולים והחוויות שתוארו כאן, הפעם מדובר במסלול שהוא בהחלט לא קל. ילדים בגיל פחות מ-7-8 שאינם מורגלים בהליכה יתקשו בו. אבל מצד שני, אם הילדים שלכם תמיד חלמו להיות מטפסי הרים - זה המקום עבורם. ראש צוקים הוא מסלול הטיול הראשון שסומן בארץ-ישראל (1947), והוא יגרום לכם להתנשף כל הדרך מגובה מפלס ים המלח ועד למרומי מצפור מהמם שנמצא גבוה על רא שמצוק ההעתקים, אל מול נופי בולענים, שמורת עינות צוקים שוקקת החיים וכמובן - חלקו הצפוני של ים המלח. לא לבעלי ריאות חלשות.

לדעת עוד: כותבים בווייז "שמורת טבע עינות צוקים". מחנים לידה, חוצים בזהירות את כבי ש90 ומתחילים לטפס עם סימון השבילים השחור. אורך המסלול כ-4 ק"מ (הלוך ושוב).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully