וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחל מערה: מסלול המשפחות שמציע פריחה, מערה ומגלשה

עודכן לאחרונה: 28.4.2023 / 0:39

הנה לכם טיול קלאסי המשלב מעיינות זעירים, מערת עטלפים גדולה, המון פריחה באביב ומותאם למשפחות בכל עונות השנה. הצעה למסלול בנחל המערה ומערת התאומים שבהרי יהודה

נחל המערה/צילום: זיו ריינשטיין

הרי יהודה מציעים שפע מסלולים יפהפיים, ונחל המערה ומערת התאומים שבסופו הם אולי מהיפים שבהם. מדריכי בית ספר שדה שקמים של החברה להגנת הטבע ממליצים לכם על טיול בנחל המערה, שחוצה את המדרונות המערביים של הרי ירושלים התלולים לעבר שפלת יהודה.

זהו טיול קלאסי המשלב מעיינות זעירים, פריחה עונתית בחורף ובאביב, מערת עטלפים גדולה ומותאם למשפחות בכל עונות השנה (יש לשים לב שבחלק מחודשי החורף המערה סגורה על מנת לשמור על העטלפים. יש לבדוק לפני היציאה למסלול באתר רשות הטבע והגנים אם המערה פתוחה למבקרים).

בהליכה לא ארוכה של כשלושה קילומטרים, ניתן ליהנות מהחורש הארץ ישראלי, מסימנים שונים לפעילות של בעלי החיים באזור, ממערה מיוחדת במינה וממגלשה טבעית בסוף המסלול שמהווה אטרקציה לילדים, ואפילו למבוגרים.

נחל מערה. דנה אלשטיין, החברה להגנת הטבע
לעיתים יש אבנים חלקות במסלול וצריך להיזהר/החברה להגנת הטבע, דנה אלשטיין
נחל מערה. דנה אלשטיין, החברה להגנת הטבע
לקראת סוף ההליכה תראו את מערה התאומים שבתוכה מעיין ועטלפים/החברה להגנת הטבע, דנה אלשטיין

אל תפריעו לעטלפים

המסלול הוא הלוך וחזור, ולכל אורכו נלך על סימון השבילים האדום המוביל למגלשה, שם נסיים את המסלול ונחזור על עקבותינו. ההליכה בנחל לרוב מוצלת. שימו לב שלעיתים יש אבנים חלקות וצריך להיזהר, ישנם קטעים של טיפוס על מסלע חלק והילדים וגם המבוגרים יצטרכו להיעזר בידיים, אבל אל חשש - לא מדובר במשהו מאתגר מדי אלא אטרקטיבי ומעניין.

לקראת סוף ההליכה נפגוש במערה מיוחדת במינה, שבתוכה מעיין ועטלפים. הביקור במערה הוא חוויה מיוחדת לילדים ולמבוגרים, ומיד אחריה ישנה מגלשה טבעית העשויה מסלע, שמותר ורצוי להתגלש בכל גיל.

חשוב להביא מים, נעלים נוחות להליכה, כובע ושקיות זבל לאיסוף האשפה כי אין פחים במהלך המסלול.

נחל מערה. דנה אלשטיין, החברה להגנת הטבע
המסלול בנחל המערה הוא חוויה לגדולים ולקטנים/החברה להגנת הטבע, דנה אלשטיין
נחל מערה. דנה אלשטיין, החברה להגנת הטבע
מגלשה טבעית בסוף המסלול מהווה אטרקציה לילדים/החברה להגנת הטבע, דנה אלשטיין

איך מגיעים

ב-WAZE: "מערת התאומים" ותגיעו למתחם החניה בכניסה. בדרך, על הכביש (38) יהיה שילוט נוסף שמכווין למערה. מהכביש, תוכלו לראות שביל כורכר מהודק שמתאים לכל רכב. אחרי נסיעה של כמה דקות תגיעו לרחבה של השמורה ותוכלו לחנות את הרכב, חשוב לציין שמהכניסה לשביל הכורכר הקליטה בטלפונים נחלשת ולעיתים מתנתקת, לכן חשוב להיערך לכך מראש. החוסר בקליטה נותן הזדמנות מיוחדת להיות בחוויה באופן מלא ללא הפרעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully