וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור נדיר בעיר הכי קרובה לחלל ולגיהנום על כדור הארץ

21.6.2024 / 0:01

עיירת הכורים לה רינקונאדה שבפרו היא המקום הגבוה ביותר בעולם וגם, כנראה, המסוכן והמסוייט שבהם. אז למה אנשים בכל זאת גרים שם מעל העננים? יוטיובר יצא לבדוק איך נראים החיים שם

החיים של כורי הזהב בלה רינקונאדה, היישוב הגבוה ביותר בעולם/רויטרס

רובנו אוהבים לטייל. בין אם מדובר בחופשה על החוף, או בביקור קצר בעיר, גילוי של מקום חדש זו אחת הפעילויות הכי מתגמלות שאפשר לעשות. אבל אפשר לומר בבטחה שיש מקום אחד שהוא ממש לא ברשימת המקומות שכדאי לבלות בהם וזהו מקום שבו תוחלת החיים היא רק 35.

היוטיובר ויוצר הסרטים הדוקומנטריים רוחי צ'נת לא חשש מכל זה וביקר במה שנקראת "העיר הקרובה ביותר לחלל" בה יש, תאמינו או לא, 50% פחות חמצן. לה רינקונאדה, פרו, ידועה לשמצה כ"המקום הגיהינומי ביותר על הפלנטה" והיא מכונה גם "גן העדן של השטן",. זהו היישוב המאוכלס באופן קבוע הגבוה ביותר על כדור הארץ (היא ממקומת במעלה הרי האנדים, בגובה של 5,100 מטרים מעל פני הים), ויוצר התוכן החליט לבדוק איך עבורינו איך נראים החיים שם, כך שאנחנו לא נצטרך.

לצ'נט יש מעל 8 מיליון עקביום בערוץ היוטיוב שלו ואנשים ממשיכים לחזור לערוץ שלו כי הנוסע הנלהב הזה ידוע בביקוריו במקומות "קשים להגעה". עד כה הוא ביקר ב-65 מדינות בשש יבשות והסרטון שלו על המסע לפרו בדצמבר האחרון צבר כבר מעל ל-36 מיליון צפיות.

ביקור ב"עיר הכי קרובה לחלל - החיים עם פחות 50% חמצן"

"לה רינקונאדה, המקום המאוכלס הקרוב ביותר לשמיים בכדור הארץ, שם אנשים חיים מעל העננים," הסביר צ'נט. "בגובה הקיצוני הזה של 5,100 מטר, האטמוספירה מדלדלת בצורה משמעותית והמקומיים חיים עם רק 50 אחוזים מרמות החמצן הרגילות".

"גופם של המקומיים התפתח בצורה כזו שהוא מייצר פי שניים יותר תאי דם מאשר שאר בני האדם", הוא טען, "בשל לחץ האוויר הנמוך, לא יכול לשרוד אפילו עץ יחיד על האדמה העקרה הזאת. העיירה הזאת בהרי האנדים של פרו גבוהה אפילו ב-300 מטרים מהמון בלאן, הפסגה הגבוהה ביותר באלפים האירופיים".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

צ'נת סיפר שחש סחרחורת של ממש ברגע שיצא מהמונית, וכשהוא גם הרגיש מאוד עייף בבוקר, כאילו "לא ישן במשך ימים". למרות שהיה קיץ, הכבישים היו מכוסים קרח ובעלי ריח רע, כשבכל רחבי העירניתן לראות ערימות של זבל ברחובות.

הוא גם שם לב שהאנשים שם גרים ב"צריפים ממתכת" ללא חשמל, מה שמדאיג מאוד בחורף כשהטמפרטורות יורדות מתחת למינוס 10 מעלות. הוא ציין גם כי רוב המקומיים משתמשים בשירותים ומקלחות ציבוריים מכיוון שאין להם את היכולת להחזיק מים זורמים בבתיהם.

עוד מקומות שקשה לחיות בהם
חושבים שפה חם? זו העיר הכי שטופת שמש בעולם - עם 50 מעלות בקיץ

עיר סלעי הנפט שבנה סטלין נמצאת בסכנת הכחדה של ממש

לחיות בלכלוך וזוהמה

אז למה המקומיים בכל זאת חיים שם למרות כל התנאים האלו? על פי צ'נת הסיבה היא: כריית זהב. "כ-50,000 איש התיישבו כאן, בין ערימות האשפה, כולם חולמים על עושר". אז זהב בשפע בינתיים לא נמצא כאן, ליכלוך, זוהמה ואלימות בהחלט כן.

על פי מומחים שבדקו את תנאי המחייה בעיר תוחלת החיים של המקומיים עומדת על 30 עד 35 שנים. הסיבה לכך היא תנאי המחייה הקשים במקום - אם זה מזג האוויר הקפוא, האשפה והזוהמה שנאספת בעיר ללא פינוי ומקורות השתייה המוזהמים בכספית רעילה המשמשת לניקוי הזהב שנמצא במכרות. רבים מתושבי העיר סובלים ממחלות ריאה וזיהומים בדרכי הנשימה המשפיעים על מערכת העצבים וגורמים לאובדן זיכרון, עיוותים, שיתוק ובסופו של דבר למוות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully