וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושבים שפה חם? זו העיר הכי שטופת שמש בעולם - עם 50 מעלות בקיץ

28.5.2024 / 0:04

חצי נחמה לשונאי הקיץ: ישראל היא מדינה קרירה בהשוואה למה שקורה בעיירה שטופת השמש הזאת באריזונה, שם הטמפרטורות בקיץ מגיעות ל-50 מעלות צלזיוס. המקומיים נשארים כל היום בבית ויוצאים רק בערבים

יומה אריזונה - העיר עם הכי הרבה שמש בעולם/VisitYuma

כמה מנחם זה לשמוע שיש אנשים שסובלים בקיץ הרבה יותר מאיתנו. אז הכירו את יומה, עיירה באריזונה שמחזיקה בתואר הרשמי בספר השיאים של גינס כעיר הכי שטופת שמש על פני כדור הארץ או העיר הבהירה ביותר בכל כדור הארץ. העיר מתגאה בלפחות 91 אחוזי שמש בשנה, כלומר 4,055 שעות שמש מתוך 4,456 אפשריות. חשבתם שבארץ המצב דומה? אז בואו נשווה: בירושלים נרשמות 3,397 שעות שמש בשנה בממוצע (77.5%), באילת נרשמות 3,364 שעות שמש בשנה בממוצע (76.8%) ובתל אביב נרשמות 3,311 שעות שמש בשנה בממוצע (75.5%). כלומר הרחק מאוד מ-91% שעות השמש שזורחת ביומה.

יומה (באנגלית: Yuma) שוכנת בדרום-מערב מדינת אריזונה, ארצות הברית סמוך לגבול עם מקסיקו, וקרוב לגבול אריזונה-קליפורניה. ביומה חיים כ-95,000 תושבים אליהם מתוספים כ-85,000 תושבים זמניים מדי שנה בתקופת החורף (רובם פנסיונרים המעדיפים להעביר את החורף במקום חמים).

השמש הקופחת כמעט בכל שעות האור בעיירה הזאת מביאה למצב בו המקומיים נאלצים להיסגר בבתים כשבחוץ הטמפרטורות מגיעות פעמים רבות ל-50 מעלות צלזיוס (הטמפרטורה הממוצעת בקיץ היא 42° מעלות צלזיוס והטמפרטורה בחורף היא 21° מעלות צלזיוס).

יומה אריזונה. VisitYuma, צילום מסך
91 אחוזי שמש בשנה ביומה. 13 שעות שמש ביממה בקיץ/צילום מסך, VisitYuma

ביומה, כל יום נפתח בעקביות כמעט מפחידה: התושבים מתעוררים, מסיטים את הווילונות שלהם וחוטפים פרץ של שמש מסנוורת על רקע שמיים כחולים נטולי עננים, כך מספרים ב-Mirror. את שארית היום הם מבלים בבתיהם.

מקיל סטווסט, הבעלים והמדריך של WeVenture, מפעיל טיולים באריזונה מלווה בקביעות קבוצות של תיירים שלהוטים לחוות את החיים ללא איום מתמיד של גשם. "יומה מקבלת 11 שעות של אור שמש בחורף ועד 13 שעות בקיץ. מגורים במדבר פירושו שבמהלך היום יהיה כל כך חם שאתה צריך להישאר בתוך הבית כדי להימנע מהשפעות החום", הוא אמר, "אתם תבלו את רוב הזמן שלכם במקומות מקורים במהלך היום ותצאו כשהערב יצנן את העיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
יומה אריזונה. VisitYuma, צילום מסך
הטמפרטורות מגיעות ל-50 מעלות צלזיוס/צילום מסך, VisitYuma

"חוויתי טמפרטורות שעלו עד ל-50 מעלות צלזיוס. המאתגר ביותר הוא כאשר הקיץ מגיע וכל יום הוא מעל 40 מעלות. מכיוון שהטמפרטורה נשארת גבוהה גם בלילה, קשה לישון וזו תחושה לא נעימה שהטמפרטורה החיצונית גבוהה יותר מטמפרטורת הגוף שלך", הוא הוסיף.

לדברי מיקל, אין שינויי מזג אוויר ביומה בכלל. העיר זוכה לממוצע של 89 מ"מ של גשם בשנה, מה שהופך אותה לאחד המקומות היבשים ביותר על פני כדור הארץ. "אני נוסע הרבה, אז אני יכול למצוא דפוסי מזג אוויר שונים בכל מיני מקומות בעולם, אולם ביומה קשה לחוות הבדלים בעונות", הסביר.

"מכיוון שיומה נמצאת בסמוך לכביש המהיר הראשי (8), מבקרים רבים עוברים בדרכם מזרחה או מערבה ועוצרים לביקור קצר. יומה גם זוכה להרבה ממה שנקרא 'ציפורי שלג' - אנשים שנוסעים מהצפון הקר אל הדרום החם כדי להימלט מחודשי החורף הקרים יותר. מבקרים אלה מגיעים במיוחד ליומה בגלל מזג האוויר החם והיותה העיר הכי שטופת שמש על פני כדור הארץ".


עוד ערים מיוחדות:
עיר סלעי הנפט שבנה סטלין נמצאת בסכנת הכחדה של ממש

כעת מתברר: העיר העתידית שתוקם בערב הסעודית היא מלכודת מוות

יומה אריזונה. GettyImages
הם מסתגרים בבתים ברוב היום ויוצאים רק בערב/GettyImages
יומה אריזונה. VisitYuma, צילום מסך
תיירים ממדינות קרות נהנים מהשמש הקופחת של העיר/צילום מסך, VisitYuma

"כשהשמש שוקעת וצינת הערב יורדת, תבחינו במקומיים יוצאים מבתיהם לבושים בקרדיגן או במכנסיים קלילים, בעוד התיירים ספוגי השמש עדיין מטיילים לנם במכנסיים הקצרים והטישרטים שלהם. החורפים המתונים של יומה הם ברכה לחקלאות, והיא הפכה למעצמה בייצור ירקות. בשנת שיא אחת, העיר סיפקה 90% מכלל החסה שנצרכה בארצות הברית".

מעבר לירקות טריים, האטרקציה העיקרית של העיר היא הפארק ההיסטורי, בית כלא לשעבר שנפתח ב-1 ביולי 1876 ונסגר ב-15 בספטמבר 1909. הכלא הוא כיום פארק לאומי פתוח לציבור המשמש גם לצילומים של סרטים ותוכניות טלוויזיה.

מהצד השני, הכירו את העיר הכי ספוגת מים בעולם: מאוסינרם שבהודו, הקוטב המנוגד ליומה שזכה בתואר המקום הכי רטוב על פני הגלובוס. המקום פי 22 יותר ספוג מלונדון הגשומה, ולפעמים הגשם שם כל כך חזק שאי אפשר לצאת החוצה.

העיירה ממוקמות במזרח הרחוק של הודו, מעל בנגלדש. במאוסינרם יש כ-11,873 מ"מ של גשם בשנה, פי 22 יותר מ-585 המ"מ השנתי של לונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully