וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדי תובע על אנטישמיות: סולק מהטיסה כי לא רצה לשבת ליד אישה

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 10:14

אברהם לונגר רצה לטוס עם ג'ט בלו מפאלם ספרינגס לניו יורק, אבל הורד מהטיסה לאחר שניסה להחליף מושב במטוס כי ישב ליד אישה. הדיילת "צעקה" עליו לחזור למקומו וגם הטייס. עכשיו הוא תובע את החברה על עבירות אפליה וזכויות אזרח

ND משפחה ישראלית סולקה מטיסת ג'ט בלו בטענה כי בתם התינוקת בעטה בכיסאו של נוסע שישב מלפניה/צילום: סרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

חברת ג'ט בלו (JetBlue) האמריקנית עומדת בפני תביעה על אנטישמיות, שהוגשה על ידי יהודי אורתודוקסי מניו יורק, שטוען שחברת התעופה סילקה אותו מטיסה לאחרונה כיוון שהוא לא רצה לשבת ליד אישה וסידר לעצמו החלפת מושב עם נוסע אחר.

התקרית אירעה בערב ראש השנה האחרון, כאשר אברהם לונגר, שניתן היה לזהותו כחרדי בקלות לפי המעיל והכובע השחור שלבש, כמו גם הפאות שלראשו, רצה לטוס עם ג'ט בלו מפאלם ספרינגס לניו יורק (JFK).

לונגר טס עם שתי בנות לוויה, אבל המושבים שלהם הופרדו והם לא ישבו יחד. בעמדת הצ'ק-אין לא הצליחו לשנות ללונגר את המושב, עם זאת לאור בקשתו לא לשבת ליד אישה, הציעו לו לבקש להחליף מושבים במטוס.

עוד אירועים "אנטישמיים" בטיסות:
תביעה בסך 40 מיליון דולר: "הורידו אותנו מהמטוס כי אנחנו יהודים"
עשרות יהודים נזרקו מטיסה של איזיג'ט מספרד לצרפת
קשישים יהודים נזרקו מהמטוס, כי לא הסכימו להניח את הטלית מתחת למושב
משפחת חרדים נזרקה מהמטוס בגלל שהתינוק לא חבש מסכה; הדיילים צחקו

מטוס ג'ט בלו איירוויז. ShutterStock
לא הסכימה שהנוסע החרדי יחליף מושב. ג'ט בלו/ShutterStock

בישראל נאסר על אל על לבקש מנוסעות להחליף מושבים

הדרישה להחלפת מושב עבור חרדים שהושבו על ידי המערכת ליד אישה, בדרך כלל מקובלת על ידי רוב חברות התעופה, אך היא עוררה מחלוקת רבה בעבר, לא מעט בארץ, שבה נאסר על חברת אל על לבקש מנוסעות להחליף מושבים כדי להכיל את צרכיהם של גברים חרדים, בעקבות פסיקה משפטית משמעותית ב-2017.

לונגר אמר שהוא לא ביקש או ציפה שג'ט בלו תכריח אישה להחליף מושב, אבל כשהוא הבין שאישה עומדת לשבת לידו, הוא פשוט נעמד במעבר ושאל את הנוסעים האחרים אם אכפת להם להחליף עמו מושב. למרות שנמצא נוסע זכר ששמח להחליף עמו מושב, בתביעה נטען כי דיילת "צעקה" עליו לחזור למקומו המקורי.

"מר לונגר ניסה לשמור על אמונותיו הדתיות, והוא לא אילץ לרגע, או הרים את הקול או איים על מישהו שיחליף איתו מושב", נכתב בתביעה שהוגשה לאחרונה לבית המשפט במחוז ניו יורק.

לאחר מכן, על פי הדיווחים, הדיילת קראה לטייס לחלק האחורי של המטוס, שגם אמר ללונגר שהוא לא יכול להחליף מושב כי זה יגרום לבעיית משקל ואיזון. כאשר לונגר סירב, הטייס הורה לו לרדת מהמטוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נוסע חרדי בטיסה. ShutterStock
לא רצה לשבת ליד אישה, ותובע את חברת התעופה (צילום אילוסטרציה)/ShutterStock

היסטוריה של תקריות אנטישמיות לחברת התעופה

ג'ט בלו השאירה את לונגר וחברותיו לנסיעה בפאלם ספרינגס ללא סיוע, ואף סירבו להחזיר את המזוודות שלהם מהמטוס, כדי שהטיסה לא תתעכב יותר.

לונגר תובע את ג'ט בלו על שלל עבירות אפליה וזכויות אזרח, ומבקש מבית המשפט לפסוק לו פיצויים ופיצוי על עוגמת נפש.

זו לא הפעם הראשונה שג'ט בלו מעורבת בתקריות "אנטישמיות" באוויר. בחודש שעבר פרסמנו כאן, שזוג יהודים מרובע קווינס שבניו יורק טען שמשפחתם הורדה באופן לא הוגן מטיסת ג'ט בלו לניו יורק, מכיוון שהם חרדים, זאת לאחר שעובדי ג'ט בלו נתנו להם "מבטים מזלזלים ומלוכלכים", ושאחת הדיילות אמרה לאישה, "אוי, המסכה שלך החליקה מהאף שלך". הזוג תבע את החברה בסכום של 40 מיליון דולר.

אירוע אחר קרה בשנת 2022 ג'ט בלו, אז נתבעה ג'ט בלו על ידי אחת חברה שמספקת אישורים למזון כשר בארצות הברית, זאת בשל האשמות שחברת התעופה מכרה מזון שלטענתה כשר תוך שימוש בסימן מסחרי "מזויף" ו"לא מורשה" כשר. החברה שמאחורי התביעה, Kof-K מניו ג'רזי, טוענת כי אין לה שום תיעוד שאי פעם אישר את הארוחות במטוס ככשרות - מה שמעלה את האפשרות שג'ט בלו מכרה מזון שסומן ככשר, כאשר הוא לא היה כשר כלל.

מי לדעתכם צודק: הנוסע החרדי או חברת התעופה?

הנוסע, צריך להתחשב בו
חברת התעופה. יש לכבד את הנהלים
2962 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully