וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה בסך 40 מיליון דולר: "הורידו אותנו מהמטוס כי אנחנו יהודים"

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 18:30

זוג יהודים מרובע קווינס תובע את חברת התעופה האמריקנית ג'ט בלו בעשרות מיליוני דולרים, זאת לאחר שהורדו ביחד עם חמשת ילדיהם ועם משפחה יהודית נוספת מהמטוס בדרך לניו יורק. לפי התביעה, אחת הדיילות אמרה לאישה: "'אוי, המסכה שלך החליקה מהאף שלך'"

דייל ארקיע שר עם הנוסעים לאומן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

זוג יהודים מרובע קווינס שבניו יורק טוענים שמשפחתם הורדה באופן לא הוגן מטיסה של חברת ג'ט בלו (JetBlue) לניו יורק, זאת מכיוון שהם יהודים אורתודוקסים, כך על פי תביעה של 40 מיליון דולר נגד חברת התעופה.

מיכאל נקטלוב, בן 42, אשתו מרים יושנייב וחמשת ילדיהם חזרו מחופשה מהאי ארובה ב-4 בפברואר 2021, תקופת הקורונה, כשהם ומשפחה יהודית נוספת הורדו מהמטוס. בני הזוג היו לבושים על פי "מנהג הקהילה הדתית שלנו", כולל כיסוי ראש למרים וזקן ארוך וכיפה למייקל וגם דיברו עברית מעת לעת, כך לפי התביעה בבית המשפט הפדרלי בברוקלין, כפי שפורסם בניו יורק פוסט.

עוד בנושא:
עשרות יהודים נזרקו מטיסה של איזיג'ט מספרד לצרפת
משפחת חרדים נזרקה מהמטוס בגלל שהתינוק לא חבש מסכה; הדיילים צחקו
קשישים יהודים נזרקו מהמטוס, כי לא הסכימו להניח את הטלית מתחת למושב


הזוג שחש "לא בנוח" אמר שהם ידעו ש"איכשהו ייווצרו צרות", לאחר שעובדי ג'ט בלו נתנו להם "מבטים מזלזלים ומלוכלכים", כך לפי התביעה בבית המשפט. ממש לפני ההמראה, המטוס נסע חזרה לגייט. כשאשתו של נקטלוב שאלה את אחת הדיילות מה קורה, "כל מה שאמרו לה זה, 'אוי, המסכה שלך החליקה מהאף שלך'", כך לפי התיק המשפטי, "ואז הוא רשם את המושב שלה".

לאחר מכן הורדה האם מהמטוס לאחר שהואשמה לשווא בכך שלא חבשה מסיכת פנים, כך טענה משפחתה, בעוד שמשפחה יהודית אחרת התבקשה גם היא לעזוב.

מטוס ג'ט בלו איירוויז. ShutterStock
"אנו מתייחסים ברצינות לכל טענות כגון אלו". ג'ט בלו/ShutterStock

דובר החברה: "נפעל להבין היטב את העובדות של מה שקרה"

כאשר המשפחות היהודיות שאלו מדוע מורידים אותן מהמטוס, עובד של ג'ט בלו הודיע ​​לכאורה "בקול רם" שאם "לא נרד כולנו מהמטוס, יהיה צורך להוריד את כל הנוסעים מהמטוס".

"באותו רגע הרגשתי כאילו אנחנו בגרמניה הנאצית, ושמבודדים אותנו, מכפישים אותנו ורודים בנו כדי שנסתלק מהמטוס", נטען לפי נקטלוב בתביעה שהוגשה ה-26 בינואר.

דובר ג'ט בלו אמר שהחברה עדיין לא בדקה את התביעה. "אנחנו לא נסבול אפליה מכל סוג שהוא בג'ט בלו ואנו מתייחסים ברצינות לכל טענות כגון אלו, ונפעל להבין היטב את העובדות של מה שקרה באירוע הזה", אמר הדובר דרק דומברובסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully