וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות יהודים נזרקו מטיסה של איזיג'ט מספרד לצרפת

קבוצה של יהודים צרפתים נזרקה מטיסה של חברת הלואוקוסט הבריטית מברצלונה לפריז החודש, לאחר שדיילת התרגזה על ילד בן 15 שעשה לה סימנים בידיים כיוון שלא הבין מה היא רוצה. איזיג'ט: "החברה מתנגדת לאפליה מכל סוג שהוא"

נוסעת סולקה מטיסות לכל חייה ע"י בריטיש איירווייס/מערכת וואלה! NEWS

בווידאו: מה עשתה הנוסעת הזו שסולקה מטיסות לכל חייה?

מספר משפחות יהודיות הורדו מטיסה של חברת איזיג'ט הבריטית בין ברצלונה לפריז בתחילת החודש - ייתכן ועקב דתם, כך פירסם השבוע אתר JP Updates, שעוסק בחדשות מהעולם היהודי.


עוד על נוסעים שנזרקו מטיסות בוואלה! תיירות:
צפו: נוסעת ומשפחתה נזרקו מטיסה כי יש לה סרטן
נוסעת דקרה בעט אדם שנחר לידה, וסולקה מהטיסה
איים שיהרוג את הדיילת בטיסה, ונכלא לחצי שנה


בטיסה 3920 היו כ-180 נוסעים, ביניהם כמה משפחות יהודיות מצרפת, שטסו לחגוג את חג הפסח בעיר הספרדית. לפי אותן משפחות, ביניהן נשים בהריון, ילדים וניצול שואה אחד, הן נזרקו מהטיסה על ידי המשטרה הספרדית שהתייחסה אליהם "בדומה ליחידות האס.אס הנאציות בתקופת מלחמת העולם השנייה", כך טען ניצול השואה.

רבים מהנוסעים חבשו כיפה לראשם, ונוסע בשם חלימי עמנואל, אמר לאתר שהם הגיעו לטיסה והתיישבו במושביהם וחיכו. "הטיסה היתה אמורה להמריא מהמסלול, אך זה לא קרה", סיפר חלימי. "חיכינו כשעתיים מבלי שאף אחד יסביר לנו למה אנחנו מחכים". לטענתו, דיילת אחת בשם כריסטינה דיברה רק ספרדית ואף אחד לא הבין מה אמרה. ילד בן 15 עשה סימנים בידו שהוא אינו מבין מה היא אומרת, אולם הדיילת פירשה זאת לא נכון וקראה למשטרה.

המשטרה עלתה למטוס ורצתה להוריד את הילד מהטיסה, אולם אמו ביקשה להתלוות אליו, אך המשטרה התעקשה לקחת את הילד לבדו. לטענת נוסע אחר, בן פרנק, מנקודה זו המשטרה החלה להתייחס לנוסעים היהודים כמו אל טרוריסטים והורידה אותם מהטיסה, תחת אבטחה כבדה, ומיקמה אותם בגייט ללא מיזוג אוויר. "הם אפילו לא נתנו לנו להביא מים לילדים, שהפכו אדומים מרוב החום. הילדים צעקו שהם רעבים ובכו, זה היה סיוט", כתב בן בדף הפייסבוק שלו, לפי האתר.

בנוסף, אשה שתיעדה דחיפה אלימה של נוסע על ידי אחד השוטרים בסמארטפון שלה, נתקלה בשוטר אחר שקפץ עליה בניסיון לקחת את הסלולר, אולם הנוסע בן תיעד אף הוא את הניסיון ושוטר אחר אמר לו "No Photo" (בלי צילומים). "הוא הסתכל עלי כאילו הוא הולך להרוג אותי", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם הנוסעים נזרקו מהטיסה בשל יהדותם? איזיג'ט/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשטרה איימה לסלק נוסעת, אם לא תמחק את תיעוד האירוע מהנייד

אחרי שש שעות המתנה ארוכות החליטו השוטרים לאפשר לנוסעים היהודים לעלות חזרה על המטוס, לדבריו של בן, כשצוות הדיילים התחלף, ואף נוספה דיילת שדוברת צרפתית לרווחת הנוסעים.


הכתבות החמות האחרונות בוואלה! תיירות:
העולם כולו נגדנו? מה חושבים עלינו תיירים שביקרו בישראל
זה קורה בסוף כל פסח: הטקס שמוציא את הדתיים מדעתם
ישבנים לוהטים ומטיילים: האינסטגרם של תיירים שמתפשטים בעולם


עם זאת, השוטרים ניסו למנוע מנוסעת בת 22 לעלות שוב למטוס, ואיימו עליה שלא תוכל לטוס אם לא תמחק את התמונות והסרטונים שתיעדה מהאירוע בסלולר שלה. אמה של הנוסעת התחננה לשוטרים שיניחו לה לטוס. אולם הילד בן ה-15, אביו בן ה-40 וסבו וסבתו בני ה-80 וה-70 הוחרמו מהטיסה ונאלצו לעלות על טיסה אחרת שהמריאה כעבור שעתיים, סיפר בן.

חברת איזיג'ט מסרה לוואלה! בתגובה: "בטיסה המדוברת, הנוסעים נתבקשו לחזור לשער היציאה בברצלונה לבדיקת משטרה, בעקבות קבוצה של נוסעים שהתנהגה בצורה לא נאותה על המטוס. הנוסעים המתינו זמן קצר בשער היציאה לפי בקשת המשטרה, על מנת שהשוטרים יוכלו לתשאל את אלה שהיו אחראים לתקרית. כל שאר הנוסעים יכלו לחזור לטרמינל וסופקו להם תלושים על מנת שיוכלו לרכוש מזון ושתייה. במהלך כל אותו הזמן, סופקו לנוסעים עדכונים שוטפים על זמן הטיסה החדש.

"אמנם תקריות מסוג זה הן נדירות, אך אנו מתייחסים אליהן ברצינות רבה ולא נקבל התנהגות פוגעת או מאיימת על המטוס. צוות המטוס של איזיג'ט הוכשר להעריך כל סיטואציה ולפעול במהירות כדי להבטיח את בטיחות הטיסה והנוסעים ללא פשרות ובכל זמן. בשל המצב, נאלצנו להחליף את הצוות שהיה על המטוס בטיסה זו, על מנת להמשיך את הטיסה כמתוכנן. כתוצאה מכך, הטיסה יצאה באיחור.

"איזיג'ט מבקשת להדגיש שהחברה מתנגדת לאפליה מכל סוג שהוא והיא לא תנקוט ביחס מפלה כלפי אף אחד - נוסעים או צוות המטוס. החברה שואפת לחבר בין אנשים ברחבי אירופה ולכן אין מקום לשום אפליה מכל סוג שהוא בחברה.

"אנו רוצים להתנצל בפני הנוסעים על אי הנוחות והאיחור בזמן הטיסה. הבטיחות ורווחת הנוסעים וצוות המטוס הם בראש מעייניה של החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully