וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס תיירים: כל המדינות שתיאלצו לשלם כדי להיכנס אליהן ב-2024

עודכן לאחרונה: 11.1.2024 / 15:50

מוונציה ועד באלי, מסים חדשים מוטלים על תיירים בעולם כדי לנסות ולהילחם בתיירות יתר. אז באיזו עיר אירופית עלה המס ב-200%? איזו מדינה גובה מס של 250 דולר ליום? וכמה תשלמו השנה על לילה בפריז בגלל האולימפיאדה? כל היעדים והמחירים

ברצלונה כייסים הונאה תיירים/וואלה

תיירות יתר (Overtourism) יכולה הייתה להיות מילת השנה של 2023 בענף התיירות. ההשפעות השליליות של יותר מדי תיירים בערים או יעדים מסוימים נראו בכל מקום. היעדים הפופולריים ביותר בעולם, כמו ונציה, ברצלונה וניו זילנד, נאבקים לשמור על מספר המבקרים תחת שליטה.

אבל מה הבעיה בתיירות יתר? ובכן, התושבים המקומיים סובלים כאשר מקום מסוים הופך ללא רווחי עקב בעלי בתים שקונים דירות לחופשה. כמו כן, הרשויות נאבקות לאסוף את האשפה שהותירו אחריהם תיירים, והזיהום תורם למשבר האקלים. ובעיקר, עומס תיירים מפריע לחיים השלווים והשקטים של המקומיים.

עוד בנושא:
ברצלונה בראש: אלה המקומות שבהם הכי שונאים תיירים
הוואי מוצפת בתיירים, התושבים מתחננים: "תפסיקו להגיע אלינו"
טסים ליוון הקיץ? כדאי שתקראו את הכתבה הבאה


טקטיקה אחת שהיעדים העמוסים בעולם מתבססים עליה (וממנה) כדי להוריד את כמויות המבקרים היא מסי תיירים: עמלות שעל התייר לשלם על ההוצאות הרגילות כמו לינה ומזון. לא מדובר במושג חדש, כמובן. כל מי שטס לחו"ל, סביר להניח ששילם בעבר מס תיירים. לפעמים לא שמים לב לזה מכיוון שהתשלום מגולם לא פעם בכרטיסי הטיסה או במסים שאתם משלמים במלון שלכם.

אז למי שיטוס השנה לחו"ל, הנה היעדים והמחירים שיגבו מכם במקומות שונים ב-2024.

עומס תיירים בזיליקת הסאקרה קר בפריז, צרפת. ShutterStock
עומס תיירים בפריז. השנה תשלמו הרבה על שהייה בעיר בגלל האולימפיאדה/ShutterStock

ברצלונה, ספרד: מעלה את מס התיירים שלה (שוב) ב-2024

לברצלונאים כבר נמאסו התיירים בכל צורה. מחאות רבות, כולל שלטים בגנות התיירים והפגנות, הן לא דבר זר בעיר הקטלונית. בשנת 2022 הודיעו רשויות העיר כי מס התיירים של ברצלונה יועלה במהלך השנתיים הקרובות. מאז 2012, מבקרים בבירת קטלוניה נאלצו לשלם הן את מס התיירים האזורי והן תוספת נוספת ברחבי העיר.

ב-1 באפריל 2023, רשויות העיר העלו את האגרה העירונית ל-2.75 אירו. העלאה שנייה תתרחש ב-1 באפריל 2024, כאשר העמלה תעלה ל-3.25 אירו. המס חל על מבקרים השוהים במקום אירוח תיירותי רשמי. ההכנסות ישמשו למימון התשתיות של העיר, כולל שיפורים בכבישים, שירותי אוטובוסים ומדרגות נעות.

לא רוצים תיירים בברצלונה. ShutterStock
"תיירים לכו הביתה". שלט בברצלונה/ShutterStock

ולנסיה, ספרד: תטיל מס תיירים ב-2024

עדיין בספרד, ולנסיה תטיל מס תיירות לתיירים השוהים בכל סוגי הלינה בעיר, לרבות בתי מלון, אכסניות, דירות ואתרי קמפינג. המס המכונה באופן רשמי "מס ולנסיה על שהות תיירים" (IVET), יכנס לתוקף בשנת 2024, אם כי תאריך מדויק טרם הוכרז. המבקרים יצטרכו לשלם בין 50 סנט ל-2 אירו ללילה בהתאם ללינה שיבחרו, עד שבעה לילות. נוסעי ספינות השיט ישלמו 1.50 אירו ליום. האגרה תופנה לפיתוח בר-קיימא של מגזר התיירות באזור. ההכנסות ישמשו גם כדי לספק דיור בר השגה יותר למקומיים במוקדי תיירות.

חוף מאלבה-רוסה בוולנסיה. ShutterStock
נוסעי ספינות השיט שיעגנו בעיר ישלמו 1.50 אירו ליום. חוף בוולנסיה/ShutterStock

אולהאו, פורטוגל: מס תיירים מ-2023

אולהאו (Olhão), עיירת דייגים פורטוגזית באזור אלגרבה (Algarve) שפופולרית בקרב תיירים, החלה לגבות מהמבקרים 2 אירו ללילה בין אפריל לאוקטובר. המס מופחת ל-1 אירו בין נובמבר למרץ, אבל הוא לא יחול על ילדים מתחת לגיל 16 והוא יוגבל לחמישה לילות - אז מקסימום 10 אירו - לחופשה.

האגרה משמשת כדי למזער את השפעת התיירות על העיר אלגרווה, כולל שיפור הניקיון והאבטחה, כך על פי הרשויות המקומיות. שתיים מ-16 העיריות באזור אלגרבה כבר גבו מס תיירות: פארו (1.5 אירו ללילה עד שבעה לילות בין מרץ לאוקטובר) ווילה ריאל דה סנטו אנטוניו (1 אירו ליום עד שבעה ימים).

אולהאו, פורטוגל. ShutterStock
העיר החלה לגבות ממבקרים 2 אירו ללילה בין אפריל לאוקטובר. אולהאו, פורטוגל/ShutterStock

באלי, אינדונזיה: מס תיירים החל מפברואר 2024

היא ידועה כ"ארץ האלים", אבל באלי מושכת אל חופיה, אייה ואתרי הרוחניות שלה תיירים מכל העולם (כולל גם כמה ישראלים). אבל תיירות פירושה גם בעיות, ובאלי מקווה לפתור חלק מהן עם מס חדש שיהיה צריך לשלם מהחודש הבא כדי להיכנס למדינה.

החל מה-14 בפברואר 2024 תיירים בינלאומים ומקומים שיגיעו לאי יצטרכו לשלם עמלה של 150,000 IDR (8.80 אירו). המס יהיה חייב להיות משולם בדוכנים מיוחדים בנמל התעופה הבינלאומי נגורה ראי (Ngurah Rai) של באלי. הרשויות הבטיחו שהתהליך ייקח פחות מ-30 שניות. לפי הרשויות, ההכנסות יועברו לפרויקטים ש"שומרים על הסביבה, הטבע והתרבות כמו גם שיפור האיכות" של באלי.

חופשה באי באלי. SunnyDays, ShutterStock
החל מהחודש הבא היא תיאלץ לשלם על שהייה כאן. תיירת באי באלי/ShutterStock, SunnyDays

האם תאילנד תטיל מס תיירים ב-2024?

עוד ב-2022 היו שמועות שיוטל מס תיירים ביוני 2023. זה לא קרה, כך גם המועד הבא של אוקטובר אשתקד, וגם לא היו תוכניות מאושרות לשנת 2024. על פי הדיווחים, חברות התעופה וגופים המייצגים חברות תעופה ערערו על המס.

השמועה הראשונה שנפוצה דיברה על מס של 300 באט (8 אירו). בשנת 2022, מושל רשות התיירות של תאילנד אמר לסוכנות הידיעות רויטרס שחלק מהתשלום "ישמש לטיפול בתיירים", שכן היו מקרים שבהם ביטוח הבריאות לא כיסה אותם. זה גם יעזור במימון של אטרקציות תיירותיות חדשות, כמו הגרנד פאלאס בבנגקוק.

שדה התעופה סוברנבהומי בבנגקוק תאילנד. ShutterStock
שמועות על מס תיירים מזה שנתיים. האם יחול השנה? שדה התעופה בבנגקוק, תאילנד/ShutterStock

ונציה, איטליה: מתי המבקרים יצטרכו לשלם כדי להיכנס ב-2024?

מס התיירים של ונציה היה נושא לוויכוחים ועיכובים רבים. העיר היא אחת מערי התיירות האירופיות שסובלות הכי הרבה מתיירות יתר, מה שמאלץ את המקומיים לעבור מהרחובות הצרים והצפופים של מרכז העיר, ולגור במקום אחר.

כעת אושר כי עיר התעלות תעמיד בניסיון מס תיירים בחלק משנת 2024. המבקרים יצטרכו לשלם עמלה של 5 אירו כדי להיכנס בסופי שבוע עמוסים ובימים אחרים בין אפריל לאמצע יולי - 29 ימים בסך הכל.

המס לכניסה יומית יהיה בתוקף בשעות השיא (16:00-8:30), כלומר מבקרים שיגיעו לוונציה לארוחת ערב או לקונצרט לא יצטרכו לשלם.

דמי הכניסה נועדו להפחית מבקרים, לעודד ביקורים ארוכים יותר ולשפר את איכות החיים של התושבים. ההכנסות יועברו לשירותים המסייעים לתושבי העיר, כמו תחזוקה, ניקיון והפחתת עלויות מחיה.

עוד בוואלה!

מפוצצת בתיירים: ונציה תגבה 5 אירו ליום מכל תייר

לכתבה המלאה
עומס תיירים בוונציה. ShutterStock
בסופי שבוע עמוסים ובימים אחרים בין אפריל לאמצע יולי, תשלמו מס יומי. תיירים בוונציה/ShutterStock

מדינות באירופה שכבר משלמים בהן מס תיירים כדי להיכנס אליהן

במדינות רבות כבר גובים מס תיירות, ממגוון סיבות. עבור חלקן, זה קשור לניסיון לרסן את מספר התיירים ולמנוע תיירות יתר. עבור אחרות זה כמעט כמו מס קיימות על כל תייר. הכסף ממסים אלה הולך לשמירה על תשתיות תיירות והגנה על משאבי טבע.

אוסטריה: מס לינה המשתנה בהתאם למחוז שבו אתם נמצאים. בווינה או זלצבורג תשלמו תוספת של 3.02 אחוזים על חשבון המלון לאדם. היטל התיירות ידוע גם בתור Tourismusgesetz ו-Berherbergungsbeiträge.

גרמניה: במדינה יש את מה שהם מכנים "מס תרבות" ("kulturförderabgabe"), וגם "מס מיטה" (בטנשטואר), בערים כמו פרנקפורט, המבורג וברלין. העמלה היא בסביבות 5 אחוזים מחשבון המלון שלך.

בלגיה: מס התיירים במדינה חל גם על הלינה, על כל לילה שאתם שוהים שם. התשלום כלול לפעמים במחיר החדר של המלון, אך חלק מהמלונות מפרידים את העלות והופכים אותה לחיוב נוסף, כך שעליכם לבדוק היטב את החשבון. הערים אנטוורפן וברוז' גובות תעריף לחדר. התעריף בבריסל משתנה בהתאם לגודל המלון ודירוגו. בדרך כלל המס בסביבות 7.50 אירו.

בולגריה: המדינה גובה דמי תיירות על לינה. המס נמוך מאוד ומשתנה בהתאם לאזור ולסיווג המלון - עד כ-1.50 אירו.

יוון: מס התיירים ביוון מבוסס על מספר כוכבי המלון, או מספר החדרים שאתם שוכרים בכל סוג של לינה עד 4 אירו לחדר. המס הוטל על ידי משרד התיירות היווני כדי לסייע בקיצוץ החוב של המדינה.

הונגריה: מס תיירות בהונגריה חלים רק בבודפשט. התיירים צריכים לשלם תוספת של 4 אחוזים בכל לילה על בסיס מחיר החדר שלהם.

איטליה: מסי תיירים באיטליה תלויים ביעד שבו אתם נופשים. בסיציליה, העמלות נעות בין 1 אירו ל-3 אירו ללילה, בעוד שהתעריף של רומא נע בין 3 ל-7 אירו ללילה, תלוי בסוג החדר, אבל יש גם כמה ערים קטנות יותר שגובות מס גבוה יותר.

מלון אולימפיה אואזיס אנד אקווה פארק בפלופונז. זיו ריינשטיין
ביוון, אהובתכם, תשלמו בכל סוג של לינה עד 4 אירו לחדר. מלון בפלופונז/זיו ריינשטיין

עוד באירופה

קרואטיה: המדינה העלתה את מס התיירים שלה בשנת 2019. התעריף המוגדל חל רק בעונת השיא בקיץ. המבקרים משלמים בסביבות 10 קונה (Kuna - המטבע הקרואטי) שהם כ-1.33 אירו לאדם ללילה.

צ'כיה: ברפובליקה הצ'כית אתם רק צריכים לשלם מסי תיירות בעת ביקור בעיר הבירה פראג. המס נמוך מאוד (פחות מ-1 אירו) ומשולם פר אדם, ללילה, עד 60 לילות. המס אינו חל על ילדים מתחת לגיל 18.

צרפת: מס התיירים יהיה גבוה יותר בפריז הודות לאולימפיאדה ב-2024. המס שקיים במדינה הוא "מס דה סז'ור", שמתווסף לחשבון המלון שלכם ומשתנה בהתאם לעיר שבה אתם שוהים. התעריפים נעים בין 0.20 אירו לסביבות 4 אירו לאדם, ללילה. ערים שהן מוקדי תיירות, כמו פריז וליון, משתמשות בכסף כדי לתחזק תשתית תיירותית. לקראת אולימפיאדת 2024, מס התיירים על חדרי מלון עלה ב-200 אחוז, החל מינואר 2024. בהתאם לסוג הלינה, התשלום נע בין 0.75 ל-15 אירו ללילה.

הולנד: במדינה תשלמו מס תיירות קרקע ומס תיירות מים (Toeristenbelasting). באמסטרדם זה עומד כיום על 7 אחוזים מעלות חדר במלון. ב-2024 המס יעלה ל-12.5%, מה שיהפוך אותו למס התיירים הגבוה ביותר באירופה, שיחול על נוסעים בקרוזים ומבקרי לילה כאחד.

פורטוגל: מס התיירים הנמוך של פורטוגל משולם לאדם ללילה וחל רק על אורחים בני 13 ומעלה. התעריף בסביבות 2 אירו והוא חל ב-13 מתוך 308 הרשויות בפורטוגל, כולל הערים פורטו, ליסבון ופארו. תאלצו לשלם אותו רק בשבעת הימים הראשונים לשהותכם.

סלובניה: מס התיירים בסלובניה משתנה בהתאם למיקום ולדירוג המלון. הוא מעט גבוה יותר בערים גדולות יותר ועיירות נופש, כולל לובליאנה ובלד - בסביבות 3 אירו.

ספרד: אם אתם טסים לאיביזה או מיורקה, תצטרכו לשלם מס תיירים. מס התיירים בר-קיימא, החל על אירוח נופש באיים הבלאריים של ספרד (מיורקה, מנורקה, איביזה, פורמנטרה), חל גם על כל תייר מגיל 16 ומעלה. בעונת השיא, המס יכול להגיע עד 4 אירו ללילה.

שוויץ: מס התיירים בשוויץ משתנה בהתאם למיקום. העלות היא ללילה ולאדם והיא בסביבות 2.20 אירו. הצעות מחיר ללינה בדרך כלל אינן כוללות את מס התיירים - הוא מצוין כסכום נפרד, כך שקל יותר לעקוב אחריו והוא חל רק על שהיות מתחת ל-40 יום.

האי איביזה. ShutterStock
כל תייר מגיל 16 ומעלה ישלם עד 4 אירו ללילה בעונת השיא. איביזה/ShutterStock

מיפן ועד בהוטן

בהוטן: בעוד שמס התיירים של רוב המדינות בעולם נמוך מ-20 אירו, המס של בהוטן הוא אחד הגבוהים שיש. התשלום היומי המינימלי עבור רוב הזרים הוא: 250 דולרים לאדם ליום (!) בעונת השיא, ומעט פחות בעונת השפל. אבל המס מכסה הרבה, כולל לינה, הסעות במדינה, מדריך, אוכל ודמי כניסה.

האיים הקריביים: ברוב האיים הקריביים יש מסי תיירים שנוספו לעלות המלון או דמי יציאה מהמדינה. אנטיגואה וברבודה, ארובה, איי בהאמה, ברבדוס, ברמודה, בונייר, איי הבתולה הבריטיים, איי קיימן, דומיניקה, הרפובליקה הדומיניקנית, גרנדה, האיטי, ג'מייקה, מונטסראט, סנט קיטס ונוויס, סנט לוסיה, סנט. מארטן, סנט וינסנט והגרנדינים, טרינידד וטובגו ואיי הבתולה של ארה"ב כרוכים בתשלום כלשהו למבקרים. המסים נעים בין 13 אירו באיי בהאמה ל-45 אירו באנטיגואה וברבודה.

יפן: בארץ השמש העולה המס מגיע בצורה של מס עזיבה. מבקרים ביפן משלמים 1,000 ין (בסביבות 8 אירו) כשהם עוזבים את המדינה. אתר התיירות הרשמי טוען שהמס הקטן הזה עושה "הבדל משמעותי" לכלכלה.

מלזיה: פחות הקטע של ישראלים, ועדיין מס התיירים של מלזיה הוא תעריף אחיד שחל על כל לילה שאתם שוהים במדינה - כ-4 אירו ללילה.

ניו זילנד: תיירים רבים, אנשים בחופשות עבודה וכמה סטודנטים ועובדים שמבקרים בניו זילנד חייבים לשלם היטל שימור ותיירות מבקרים בינלאומי (IVL) כשהם מגיעים, אבל אוסטרלים פטורים. מדובר ב-35 דולרים ניו זילנדיים שהם בסביבות 21 אירו.

בהוטן. -, GettyImages
תשלום יומי מינימלי של 250 דולרים לאדם ליום. בהוטן/GettyImages, -

ארה"ב: מס מלונות או מס לינה (מכונה גם מס תפוסה) נגבה ברוב ארצות הברית מתיירים ששוכרים לילה בבתי מלון, מוטלים ופונדקים. לפי הדיווחים, התעריף הגבוה ביותר משולם ביוסטון, עם מס של 17 אחוזים שמצורף לחשבון המלון שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully