וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסים ליוון הקיץ? כדאי שתקראו את הכתבה הבאה

עם מספר של 32 מיליון תיירים השנה (100% יותר משנת 2010), החיים עבור המקומיים באיי יוון הפכו בלתי נסבלים. בסנטוריני, למשל, הוטלו מגבלות על מספרי התיירים הנכנסים, והחשש הוא שגם התשתיות לא יעמדו בקצב הנופשים

צילום: יניב דורנבוש, עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: כמה המלצות לישראלים שרוצים לנפוש ביוון

יוון כל כך אהובה על הישראלים, ורבים מאיתנו מנצלים את זמן הטיסה הקצר וגם המחירים הנוחים בדרך כלל כדי לנפוש בה מתי שרק אפשר.

רק אתם והשקיעה: כך משקרים לנו בשיווק חופשות בחו"ל

אבל נראה שלא רק אנחנו חושבים כך לגבי מדינת האיים הפופולרית, שמוצפת השנה במיליוני תיירים או במה שמכונה "תיירות יתר". יוון מנסה לשמור על האיזון הדק בין תיירות מקיימת ומכניסה לבין עומס תיירים, כשרק השנה היא צפויה לקבל אליה מספר עצום של 32 מיליון תיירים זרים - עלייה של כמעט 100 אחוזים (!) ממספר התיירים (15 מיליון) שביקרו בה בשנת 2010.

האי הקטן סנטוריני, שנחשב פופולרי בקרב הישראלים, הרגיש את עומס התיירים יותר מבכל מקום אחר ביוון. האי שגודלו 76 קמ"ר בסך הכל, "נאבק" עם פקקי תנועה ועומס אנשים ברחובות, לצד צריכה מסיבית של מים ואנרגיה שלא נמצאת באופן כה רחב באי. עקב כך, הוטלו הגבלות על אוניות שמביאות תיירים לאי, כך שמספר התיירים יהיה קבוע במטרה לצמצם את הגעתם.

עבור מדינה שרק לאחרונה ניצבה בפני פשיטת רגל וחוותה משבר כלכלי גדול, הצפת התיירים את המדינה היא נושא שנוי במחלוקת, היות וריבוי התיירים בהחלט עוזר ליוון להתאושש מהצרה הכלכלית שנחתה עליה.

לפי ה"אינדיפנדנט", אחד הפוליטיקאים במדינה אמר לעיתונות הבריטית ש"אנחנו לא יכולים לקבל יותר ויותר תיירים. יש לנו איים קטנים שחיים בהם קהילות קטנות, ואי אפשר לארח בהם מיליון תיירים לאורך מספר חודשים". לדבריו, יש בכך סכנה לתשתיות באיים, שאינן ערוכות למספר כה רב של תיירים, והצפה כזו של אנשים עלולה ליצור אפקט של בומרנג, בעוד היחס יהיה רק למספר התיירים הרב ולא לפיתוח תשתיות לפי מודל תיירותי שיאפשר קיום סביר.



.

תיירים באי סנטוריני יוון. GettyImages
עומס אנשים ברחובות. אחת מנקודות התצפית הפופולריות בסנטוריני, יוון/GettyImages

אחד מכל חמישה יוונים עובד בתיירות

ראש העיר של סנטוריני אמר ל"גרדיאן", "סנטוריני פיתחה את הבעיות שיש לעיר. הכנו מספר תוכניות לבניית מתקני התפלת מים, ואנחנו בתהליך של הקמת מתקן התפלת המים הגדול ביוון. אבל בעוד חמש שנים, אני חושש שגם זה לא יספיק. אנחנו לא יכולים להמשיך ולקבל עוד ועוד תיירים".

דוח שפורסם על ידי מועצת התיירות העולמית בשנה שעברה, תחת הכותרת: "להתמודד עם ההצלחה: ניהול עומס יתר של יעדים תיירותיים", מאשר את האתגרים שעלולים לצוץ מעלייה מהירה בכמות התיירים ליעד.

הדוח מתייחס לחמש נקודות עיקריות בתיירות-יתר: תושבים שהופכים מנוכרים, חוויית תיירים נמוכה, עומס על תשתיות המקום נזק לטבע ואיום על אתרי תרבות ומורשת. כנראה שהפיכתם של המקומיים למנוכרים לתיירים היא הבעיה העיקרית בכל הנוגע לעומס תיירים, והיא משפיעה בשני מובנים: צפיפות תיירים, שהיא מספר התיירים לכל קמ"ר, ועומצת התיירים, שהיא מספר התיירים לכל תושב מקומי.

כשאחד מכל חמישה יוונים עובד בתעשיית התיירות, למצוא איזון שייטיב עם התושבים, ועם זאת עם התיירים, יהיה משימה לא פשוטה בשנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully