וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלב הפליץ כל הטיסה - והנוסעים ביקשו החזר כספי

עודכן לאחרונה: 12.9.2023 / 9:23

בני זוג מניו זילנד שטסו 13 שעות מפריז לסינגפור, נאלצו להתמודד עם הכלב של שכנם למושב - שנחר בקול רם, הזיל עליהם ריר וגם נפח שוב ושוב. ואיזה פיצוי הציעה להם חברת התעופה?

ככה מוחזקים כלבים בתא המטען של המטוס/@djsugue

כלב נופח לא נובח: בני זוג מוולינגטון שבניו זילנד מבקשים החזר על כרטיסי הטיסה שלהם בחברת התעופה סינגפור איירליינס, בשל טענתם כי כלב ששהה בשורת המושבים שלהם הרס להם את החוויה. וורן וגיל פרס טסו מפריז לניו זילנד בחודש יוני האחרון. חלקה הראשון של הטיסה - מפריז לסינגפור - נמשך 13 שעות. אך כבר בתחילת הטיסה הארוכה הופתעו לגלות כי לצדם ישנו כלב, השייך לשכנם למושב.

"שמעתי מין רעש כזה - כמו נחירה כבדה," אמרה גיל. "חשבתי שזה הטלפון של בעלי, אבל הסתכלנו למטה והבנו שזה כלב שנושם בכבדות. אמרתי לבעלי: 'אין מצב שהוא יישב לידנו במשך כל הטיסה'".

"לכו ת**יינו": צפו בנוסעת שהתפרעה בטיסה כי לא הרשו לה לשבת עם הכלב
משפחה שטסה מלונדון לארה"ב, גילתה שכלבתם נשלחה לסעודיה
חשיפה מטרידה: כך מוחזקים כלבים בתא המטען של המטוס

כלב במטוס. ShutterStock
אמרתי לבעלי: 'אין מצב שהוא יישב לידנו במשך כל הטיסה'" (אילוסטרציה)/ShutterStock

מי באמת היה בחרדה: הנוסע או הכלב?

לדבריה, היא שמעה את אותו נוסע אומר לנוסע אחר כי הוא טס עם כלב השירות שלו מאחר שהוא סובל מחרדות. "אבל לדעתי, מי שבאמת היה במצוקה בטיסה הזו היה הכלב עצמו", היא אומרת.

וורן וגיל, שישבו במחלקה הפרימיום, פנו אל אחת הדיילות בבקשה לעבור למושבים אחרים, אך נאמר לה כי המושבים הפנויים היחידים נמצאים בשורה האחרונה של מחלקת התיירים. השניים החליטו להישאר במקומם, ולסבול את הנחירות של הכלב. אך בשלב מסוים בטיסה, נוכחותו של הכלב הפכה להיות בלתי נסבלת עבורם. הסיבה: הריח. מסתבר שהכלב החל לנפוח, ועשה זאת שוב ושוב.

ואם כל זה לא מספיק, הכלב גדול המידות דחק את רגליו של וורן במרווח בין המושבים. "בעל הכלב לא היה יכול לשים אותו על ברכיו, בגלל גודלו. והוא גם לא היה יכול להניח אותו במעבר, כי אז הוא היה מפריע לדיילות לעבור. בסוף, הכלב פשוט הניח את ראשו על רגליו של בעלי. הוא גם הזיל ריר, ובעלי היה במכנסיים קצרים ולכן נרטב".

בשלב זה פנו בני הזוג שוב לדיילת שהציעה להם לעבור למושבי הצוות בקדמת מחלקת התיירים. השניים הסכימו והמשיכו את טיסתם במקום החדש, תוך ציפייה שאחרי הטיסה הם יקבלו הודעה מחברת התעופה כי תבדוק את התקרית.

עוד בוואלה!

צפו: הכלבה קיבלה מושב בביזנס - והרשת געשה

לכתבה המלאה
מטוס איירבאס 350 סינגפור איירליינס A350-900ULR. Singapore Airlines, אתר רשמי
"אנו מתנצלים שוב על חוסר הנוחות". סינגפור איירליינס/אתר רשמי, Singapore Airlines

תווי קנייה? לא מספיק

לאחר שבוע שבו אף אחד לא פנה אליהם, גיל שלחה מייל תלונה למחלקת שירות הלקוחות של סינגפור איירליינס. לאחר שבועיים, הם קיבלו תשובה שכוללת התנצלות על המקרה, והצעה שכל אחד מהם יקבל תווי קנייה בסך של 125 דולר ניו זילנדי (כ-283 שקלים). גיל טענה כי פיצוי זה רחוק מלהשביע רצון והוא גם לא משקף את הפער במחיר בין מושבי הפרימיום שלהם לבין מושבי מחלקת התיירות שאליהם הועברו. הפעם, חברת התעופה הציעה לכל אחד מהם תווי קנייה בסך של 200 דולר ניו זילנדי (כ-453 שקלים). גיל השיבה כי הפיצוי נמוך לטעמה והיא מבקשת החזר מלא על כרטיסי הטיסה. לדבריה, גם כעת - כחודשיים מאז המקרה - הם עדיין לא קיבלו תשובה מספקת מחברת התעופה.

"זה לא שאנחנו לא אוהבים כלבים", היא אומרת. "למעשה, יש לנו כלב משלנו, אבל במקרה הזה הם היו צריכים להודיע לנו מראש שנטוס עם כלב שצמוד אלינו. לא קיבלנו את החוויה שעליה שילמנו".

כלב ג'ק ראסל בטרולי. ShutterStock
מסתבר שהכלב החל לנפוח, ועשה זאת שוב ושוב (אילוסטרציה)/ShutterStock

שינוי בנהלים

דובר של חברת סינגפור איירליינס מסר כי "אנו מתנצלים שוב על חוסר הנוחות או המצוקה שנגרמו לבני הזוג. אנו נמשיך להיות בקשר ישיר איתם. אנו משתדלים להודיע מראש ללקוחות שכלב שירות יטוס לידם בטיסה ואנו מתנצלים בכנות שהפעם זה לא קרה. אנו נפעל מול הגורמים בשדה התעופה כדי שמקרים כאלו לא יחזרו על עצמם בעתיד".

אתר הפנאי STUFF מדווח כי החל מ-1 באפריל 2023 הפסיקה חברת סינגפור איירליינס להתיר לנוסעים עם כלבי שירות לעלות איתם לטיסותיה. עם זאת, היא עדיין כיבדה את הזמנות הטיסה שבוצעו לפני שנוהל זה נכנס לתוקף (וכך גם היה במקרה זה). עם זאת, בשונה מכלבי שירות שנועדו לתמיכה רגשית, החברה תמשיך להעלות לטיסותיה כלבי סיוע (כגון כלבי נחייה) בעלי אישור מתאים, המיועדים לסייע לנוסעים בעלי מוגבלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully