וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לתורים: דרכון דיגיטלי ראשון בתוך הסמארטפון

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 13:55

אזרחי פינלנד יכולים כעת להציג בשדה התעופה דרכון דיגיטלי ולא פיזי, כשהם טסים למספר יעדים באירופה. "זה מאפשר מעבר גבול חלק ומהיר מבלי לפגוע באבטחה", אומרת משטרת הגבולות הפינית. הדרכון הדיגיטלי צפוי להתרחב בעתיד לשאר מדינות אירופה

בווידאו: חידוש הדרכונים ללא תור נפתח, מאות הגיעו ללשכות: "יש עוד הרבה זמן לתור"/יותם רונן

האם גם הדרכון שלנו "עובר" לסלולר? נראה שהסנונית הראשונה כבר כאן. אזרחי פינלנד שטסים מהלסינקי הבירה אל מספר יעדים נבחרים מחוץ למדינה, יכולים כעת להציג בשדה התעופה דרכון דיגיטלי ולא דרכון פיזי. את הדרכון הדיגיטלי ניתן להציג באמצעות הסמארטפון. בשלב זה, מדובר כאמור בטיסות ספציפיות ורק באמצעות חברת התעופה הפינית פינאייר (Finnair).

היתרון הגדול של הדרכון הדיגיטלי הוא מעבר מהיר בביקורת הגבולות, מבלי להמתין בתורים. פינלנד השיקה את המיזם פורץ הדרך תוך שיתוף פעולה בין חברת פינאייר, המשטרה הפינית וחברת Finavia, המפעילה את שדות התעופה במדינה.

עוד על הדרכון שלכם:
המהפכה הדיגיטלית של נתב"ג: צ'ק אין עצמאי, ורק אחרי זה בידוק בטחוני
מה תוקף הדרכון שנדרש להיות לפני יציאה מהארץ?
אלו הדרכונים הכי חזקים לשנת 2022. ואיפה הישראלי?

דרכון דיגיטלי. Shutterstock, עיבוד תמונה
אזרחי פינלנד יכולים כעת להציג בשדה התעופה דרכון דיגיטלי/עיבוד תמונה, Shutterstock

בדרך לחו"ל עוברים במשטרה

אז איך זה עובד בפועל? כחלק מהפיילוט, הוזמנו אזרחי המדינה להתנדב למיזם. עליהם להוריד אל הטלפון שלהם אפליקציה ייעודית, לקבל סיסמה שמאפשרת פתיחה ונעילה של האפליקציה וכן זיהוי באמצעות טביעת אצבע או זיהוי פנים. לאחר מכן יש להירשם בתחנת משטרה, שאליה יש לקבוע תור מראש ולהצטייד בדרכון הפיזי. במהלך ההרשמה, יש לחתום על טופס הסכמה וכן להצטלם לצורך זיהוי נוסף. בשלב הבא ניתן פשוט להגיע לשדה התעופה של הלסינקי ולעלות על הטיסות שבהן פועל הפיילוט, שמועד סיומו הצפוי הוא פברואר 2024.

בכל פעם שמשתתף בפיילוט נוסע לחו"ל, עליו לשלוח את הנתונים שלו באמצעות האפליקציה אל משטרת הגבולות הפינית, 4-36 שעות לפני הטיסה. על פי הצהרה של משטרת הגבולות מדובר ב"גרסה דיגיטלית של דרכון פיזי, והיא אמינה באותה מידה. היא מאפשרת מעבר גבול חלק ומהיר מבלי לפגוע באבטחה".

עוד בוואלה!

פעימות לב במקום דרכון וטיולים לעבר: כך תראה התיירות בשנת 2070

לכתבה המלאה
שדה תעופה בהלסינקי, פינלנד. ShutterStock
אזרחי המדינה להתנדב למיזם. שדה תעופה בהלסינקי, פינלנד/ShutterStock

גם קרואטיה תצטרף

כחלק מהפיילוט, ישנם מתנדבים שמסייעים לנוסעים הללו. הם משווים את התמונה שבאפליקציה לזו שצולמה קודם לכן בתחנת המשטרה. לאחר מכן יש להביט שוב למצלמה בשדה התעופה - ולהמשיך אל הטיסה.

ניסוי הדרכונים הדיגיטליים בפינלנד הוא רק חלק מפיילוט נרחב יותר של איחוד האירופי כולו, כחלק מהרצון לשפר ולייעל את טכנולוגיית הנסיעות. בשנה שעברה, הנציבות האירופית פנתה אל החברות באיחוד כדי לבחון אילו מדינות יהיו מוכנות להשתתף בניסוי. בין השאר, התנדבה גם קרואטיה, ובהמשך שנה זו ייערך ניסוי דומה גם בשדה התעופה של זאגרב. לאחר איסוף הנתונים מניסויים אלו, אמורים הדרכונים הדיגיטליים להשתלב בשאר מדינות האיחוד.

האם לדעתך גם בישראל יהיה דרכון דיגיטלי?

בטח
אין מצב
1326 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully