וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה תוקף הדרכון שנדרש להיות לפני יציאה מהארץ?

עודכן לאחרונה: 23.3.2023 / 12:55

רגע לפני שאתם סוגרים טיסה, כדאי להציץ בדרכון ולוודא שהוא עדיין בתוקף כדי להימנע מהוצאות מיותרות. אז איך ואיפה מוציאים דרכון, מה לעשות כשהוא כבר פג תוקף, מה התוקף המינימלי שדרוש לכניסה למדינות פופולריות וכמה עולה להוציא דרכון

בווידאו: בשורת רשות האוכלוסין לקיצור התורים לדרכון/צילום: ערוץ הכנסת

ארזתם לבד, המזוודות היו איתכם כל הזמן מרגע האריזה עד שהגעתם לנתב"ג, אף אחד לא נתן לכם משהו להעביר לאדם אחר ואין לכם חפצים חדים בכבודה. אתם כבר מצליחים להריח את המאפים שתכננתם להתנפל עליהם ביעד, מפנטזים על המלון המפנק, אבל אז זה מכה בכם: הדרכון שלכם לא בתוקף.

כדי שזה לא יקרה לכם, אספנו את כל המידע החשוב שנוגע לתוקף דרכון שצריך להיות לפני יציאה מהארץ: האם יש הבדלים בין יעדים שונים שאליהם אתם מתכננים להגיע, מה עושים אם תוקף הדרכון מסתיים בזמן הביקור בחו"ל, אילו פתרונות קיימים אם הגעתם לכתבה הזו ברגע האחרון לפני הטיסה ואתם חייבים לחדש דרכון באופן מידי והכל כדי שלא תמצאו את עצמכם המומים בשדה התעופה עם חור בלב ובארנק.

תוקף דרכון בעולם. עיבוד תמונה, מערכת וואלה!
תוקף דרכון בעולם/מערכת וואלה!, עיבוד תמונה

למרות שהמידע מבוסס על פרטים באתרי השגרירויות של מדינות היעד, מעת לעת יש נוסעים שמדווחים על בקרי גבול דרשו תוקף ארוך יותר. לכן, אם אתם רוצים להיות על הצד הבטוח ולא להיתקל בהפתעות לא נעימות, הקפידו על כך שהדרכון שלכם יהיה בתוקף למשך חצי שנה לפחות מיום היציאה המתוכנן. באופן הזה אתם מכסים כמעט את כל המדינות שאליהן ישראלים יכולים להיכנס עם הדרכון הישראלי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

איפה מוציאים דרכון?

ניתן להוציא דרכון ביומטרי באחת מלשכות רשות האוכלוסין וההגירה ברחבי הארץ בהזמנת תור מראש בלבד. את התור ניתן לקבוע באופן מקוון או במוקד הטלפוני - 3450*. אם אתם משתמשים רשומים, תוכלו לצפות בתור שזימנתם, לעדכן אותו או לבטל אותו באופן עצמאי במערכת. אם אינכם משתמשים רשומים, ניתן להתקשר למוקד הטלפוני או לשלוח מייל לכתובת info@piba.gov.il כדי לבטל את התור.

יש להגיע ללשכה שאליה זימנתם את התור באופן אישי עבור מבקשי דרכון מגיל 18 והלאה. שימו לב - רישיון נהיגה לא נחשב מסמך מזהה לצורך הוצאת דרכון. אם מדובר בהוצאת דרכון במקום דרכון פג תוקף, דרכון שכל דפיו התמלאו, דרכון שלא נותרו בו דפים לוויזות על פי דרישות ייחודיות של מדינת היעד, או דרכון שהושחת, יש להגיע עם הדרכון הישן.

עבור כל אחד ממבקשי הדרכון יבוצע צילום תווי פנים ותילקח דוגמת טביעת האצבע של שתי האצבעות המורות. שימו לב, אין צורך להביא תמונת פספורט מהבית! תמונת הפנים תישמר במאגר הממשלתי ולא ניתן לסרב לכך. שמירת טביעת האצבעות אינה חובה. ההסכמה או הסירוב לא משפיעים על תוקף הדרכון שיינתן בשני המקרים ל-10 שנים. אם הונפק לכם דרכון ולאחר מכן אתם מבקשים למחוק את טביעות האצבע, תצטרכו להנפיק דרכון חדש ללא קשר לתוקפו של הדרכון הנוכחי.

משרדי רשות האוכלוסין וההגירה, דרך סלמה, תל אביב, 10 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
ניתן להוציא דרכון בכל משרדי רשות האוכלוסין וההגירה בארץ/ראובן קסטרו

תוך כמה זמן מקבלים דרכון חדש?

הדרכון החדש יישלח לכתובתכם תוך שישה שבועות מיום הבקשה. לאחר הביקור בלשכה ומילוי הטפסים המתאימים, תקבלו מסרון שיאפשר לכם לעקוב אחר מצב הבקשה שלכם לדרכון חדש, עד שהוא יועבר לדואר ישראל לצורך שליחתו אליכם. בשלב הזה תקבלו מסרון נוסף עם מספר למעקב אחר שליחת הדרכון בדואר אל כתובתכם. אם לא תאספו את הדרכון בזמן מסניף הדואר שאליו תתבקשו להגיע, הדרכון יועבר ללשכה שבה הגשתם את הבקשה.

דרכון ישראלי. ShutterStock
לאחר הביקור בלשכה, תקבלו מסרון שיאפשר לכם לעקוב אחר מצב הבקשה לדרכון חדש/ShutterStock

מה עושים אם הדרכון לא בתוקף ויש טיסה בזמן הקרוב?

גיליתם שהדרכון שלכם לא בתוקף, אין תורים זמינים באף אחת מהלשכות, וגם אם היו - אין לכם שישה שבועות לחכות עד לטיסה שהולכת ומתקרבת? תוכלו להוציא דרכון זמני. בקשה לדרכון זמני ניתן להגיש רק בלשכה שאליה משויך אזור המגורים שלכם ואין צורך בזימון תור. יש למלא טופס בקשה לדרכון זמני ולחתום עליו, לצרף שתי תמונות פספורט, להציג אישור תשלום באינטרנט, ולגשת עם הדרכון הקודם. יש להגיע בנוכחות אישית גם עם קטינים שכלולים בבקשה. תוקפו של דרכון זמני מוגבל לשנתיים בלבד והוא יישלח בדואר רשום בתוך שבוע מיום הגשת הבקשה. אם הטיסה שלכם היא בטווח של 48 שעות מרגע הבקשה, ניתן להגיש בקשה לדרכון זמני אך ורק בנתב"ג.

מחיר הנפקת דרכון. עיבוד תמונה, מערכת וואלה!
מחיר הנפקת דרכון/מערכת וואלה!, עיבוד תמונה

מה המשמעות של "בלשכה", "קיץ", ו"חורף" בטבלאות התעריפים?

עבור הוצאת הדרכונים מהסוגים השונים נקבעים תעריפים מסוימים והם תקפים עבור אלו מביניכם שיבחרו לשלם עבור השירות בלשכה. ניתן לקבל הנחה עבור תשלום מראש באינטרנט, עם הנחה משמעותית יותר בחודשי החורף. חודשי החורף הם 1 בנובמבר עד סוף חודש פברואר. ניתן להגיש את הבקשה להוצאת דרכון עד סוף חודש אפריל וליהנות מהנחת החורף, כל עוד יום התשלום באינטרנט הוא עד היום האחרון של חודש פברואר. נדגיש, הנחת החורף ניתנת אך ורק על תשלום מראש באינטרנט. התשלום בלשכות עצמן זהה בכל ימות השנה.

אם הדרכון שלכם לא בתוקף מספק ליעד שאליו אתם מעוניינים להגיע, אין לכם אפשרות לקבוע תור ואתם מחזיקים בדרכון זר בתוקף, יש לנו פתרון בשבילכם שימנע מכם את ההוצאה הגבוהה של הנפקת דרכון זמני. רשות האוכלוסין וההגירה מודעת לעומסים הכבדים ולכן היא מתירה לאזרחים ישראלים שיש להם אזרחות זרה לצאת מהארץ ולחזור עם דרכון זר, מלווה בדרכון הישראלי עד סוף חודש יוני 2023. הצעד הזה אמור להקנות לכם מספיק זמן כדי לזמן תור להוצאת דרכון חדש מבלי לפספס את הטיסה הבאה שלכם לחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully