וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעימות לב במקום דרכון וטיולים לעבר: כך תראה התיירות בשנת 2070

16.4.2023 / 0:14

לינה במלונות מתחת למים, עוזר הולוגרפי אישי בבית המלון, ארוחת בוקר שמודפסת עבורכם ושימוש בפעימות לב במקום דרכון: כך ייראה ענף התיירות בעוד פחות מ-50 שנה

easyJet 2070: The Future Travel Report/mediacentre.easyjet

לא עוד המתנה של 3 שעות בשדה התעופה, לא עוד טיסות צפופות, לא יהיה עוד צורך לארוז או להסתבך בתכנון מסלולי טיול מראש: ענף התיירות ישתנה באופן קיצוני עד שנת 2070, כך קבעו מומחים שהוזמנו בידי חברת התעופה איזי ג'ט במטרה לגבש תחזיות כיצד ייראו הטיסות והטיולים בעולם שלנו בעוד קצת פחות מ-50 שנה. הממצאים שלהם בהחלט מעוררי מחשבה, חלקכם יטענו שאף מופרכים - אבל היי, לפני 50 שנה חשבו את אותו הדבר על מכשיר טלפון שיישב בתוך הכיס שלכם ויהיה בו את כל הידע בעולם וגם מצלמה.

אז בואו נתחיל בלתאר לכם כיצד יראו שדות התעופה בשנת 2070. ניירת? זו לגמרי תהיה נחלת העבר. הנתונים הביומטריים של כל נוסע יאוחסנו בענן ויהיו זמינים ברחבי העולם לבדיקה - ויחליפו את הדרכונים הפיזיים. זה לא יסתמך רק על הטכנולוגיה הביומטרית שאנו מכירים היום, כמו טביעות אצבע או סריקות פנים/רשתית - אלא על פעימות הלב שלכם, שכן "חתימת הלב" של כל אחד היא ייחודית, כך אומרים המומחים. לא יהיה צורך בצ'ק אין או בבדיקת דרכונים, משהו שציין בעבר נשיא אמירטס, סר טים קלארק, ל-news.com.au שטוען שהשינוי הזה יקרה הרבה לפני 2070.

תוכנת זיהוי פנים צפויה להיות מסוגלת לזהות אתכם, להתאים לכם את הטיסה שהזמנתם - ולשלוח הודעות לטלפון שלכם הנוגעות לטיסה תוך כדי שאתם מסתובבים בשדה. "'מעבר דרך הביטחון' או 'ביקורת דרכונים' יהיו מונחים חסרי משמעות", אמר ד"ר פטריק דיקסון, יו"ר Global Change Ltd ומומחה ל-"2070: דו"ח התיירות העתידי". "לא תהיו מודעים לשום סוג של בדיקות שנעשות בשדה, אבל אתם תיסרקו ותנוטרו בזמן שאתם בשדה התעופה".

ככה תראה התיירות בשנת 2070. easyjet,
אין צורך בדרכון. פעימת הלב שלכם תספיק./easyjet

ארזתם לבד? כי אין צורך

המזוודות שלכם, עם תג נתונים חכם מוטבע בהן, יעברו אוטומטית מהרכבת או המונית שתקחו לשדה - ויישלחו ישירות למטוס שלכם. המונית הזו היא לא המונית שאנחנו מכירים היום: אנשים צפויים לנסוע לשדה התעופה - ואל יעדי החופשה שלהם - ב-e-VTOLs, מנוח המתייחס למוניות אנכיות חשמליות להמראה ונחיתה (eVTOL (elctric vertical take-off and landing - המראה ונחיתה אנכית חשמלית). "לפחות 250 חברות כבר מפתחות כלי רכב כאלה", הבטיח ד"ר דיקסון.

אם אתם מאלה ששונאים לארוז או לפרוק, פרופסור גרהם בריית'ווייט טוען שגם זה עניין של זמן עד שזה יעלם. לדבריו, בעתיד נפסיק לארוז בגדים לנסיעה לחו"ל ונהנה מבגדים שיודפסו בתלת מימד ביעד אליו נטוס. "פשוט ספקו את המידות שלכם ליעד שלכם באמצעות סריקת גוף לפני שאתם טסים ועם ההגעה תמצאו ארון בגדים מלא בתלבושות במידה המדויקת שלכם", אמר, "כשתעזבו, הבגדים יעברו למיחזור ולהדפסה מחדש עבור התייר הבא. לא רק שזה יפחית את הלחץ של האריזה, אופנת החגים תהפוך לבת קיימא יותר. שבו לאחור, הירגעו ותהנו מהטיסה שלכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

לא תרצו לרדת מהמטוס

הדמיה של מטוס Explorer באיירבאס A330/הדמיה: Lufthansa Technik

גם המטוסים העתידיים צפויים להיות מתקדמים ונוחים יותר. המומחים צופים שהמושבים כבר לא יהיו "במידה אחת המתאימה לכולם" ולמעשה תוכלו להזמין מראש מושב המתאים למבנה הגוף שלכם. ייתכן שהמושבים אפילו יוכלו לקרר או לחמם אתכם לפי הטמפרטורה המועדפת עליכם ולהיות היגייניים יותר.

"נכון להיום המושבים הם סטנדרטיים בחלקם מסיבות בטיחותיות, אך חדשנות במדעי החומרים תביא ליצירת חומרים קלים אך חזקים יותר, לחוויית נוחות מותאמת במקביל לשמירה על הבטיחות", אמרה העתידנית ד"ר מליסה סטרי.

סביר להניח שגם לא יהיו יותר מסכים בגב המושבים שלכם. מכשיר עתידני יותר יכול לשדר סרטים ישר לנגד עיניכם.

גם לא תצטרכו להמתין בשקיקה עד שעגלת המזון תעבור לידכם. תוכלו לבחור מה שתרצו לאכול מבין שלל אפשרויות באופן דיגיטלי ומהיר יותר.

ככה תראה התיירות בשנת 2070. easyjet,
מושבים בהתאמה אישית/easyjet

חדרים מעוצבים לפי טעמכם האישי

תארו לעצמכם קונסיירז' אישי הולוגרפי דיגיטלי שמחכה לקבל את פניכם בלובי המלון ומטפל בכל הצרכים שלכם. בעוד 50 שנה זה בהחלט עשוי לקרות. תוכלו גם לבחור את עיצוב החדר שלכם כדי שיתאים לטעמכם: לשנות את התאורה, המוזיקה, הריח והרכות של המיטה שלכם. "עוזר דיגיטלי לחדר (תחשבו על Super-Alexa) יקבל את פניכם ויעזור לכם בכל דבר, החל מהזמנת מגבת חדשה ועד להצעת מקום לאכול וביצוע ההזמנה עבורכם", אמר העתידן שיווי ג'רוויס.

מזנון ארוחת הבוקר העתידי כולל תפריט דיגיטלי שבו תוכלו להקליד את מה שאתם רוצים לאכול שיגיע הישר ממדפסת תלת המימד של המלון.

עד שנת 2070 אתם גם עשויים לשהות במלון תת-ימי ולצאת ל"סי-פארי" במיני צוללת.

מגוון האפשרויות יהיה כל כך גדול שאם תתקשו לבחור לאיזו חופשה לצאת, בינה מלאכותית תעזור לכם ןתתאים לכם את היעד הבא, הפעילות ואפילו המלווה הנכון לטיול - לפי הצרכים שלכם.

ככה תראה התיירות בשנת 2070. easyjet,
מי ביקש פנקייק?/easyjet

ביקור באתרים היסטוריים בזמן עבר

למי שאוהב לבקר באתרים היסטוריים, מציאות רבודה תשנה את כללי המשחק. בעתיד לא תצטרכו רק לשמוע על מה שאירע באותם אתרים בעבר הרחוק - אלא גם תוכלו לחוות את הרגעים האלה. "צורות של MR - מציאות מעורבת - ישתפו תמונות על הנוף כדי לשחזר חזותית את מה שקרה שם: קרב מפורסם כשחיילים מסתערים סביבך או חוויית צפייה במשחקים האולימפיים הראשונים, כשאתם יושבים בקהל המריע יהיו חלק מהטיול", אמרה ד"ר סטרי.

החוויה תוצג בהולוגרמה מוקרנת או על ידי חבישת אוזניות קלות משקל או משקפיי מציאות רבודה כשחליפות הפטיות עשויות להעצים את החוויה אפילו יותר.

כך בדיוק זה יראה בעוד 50 שנה:

מה היה פה לפני 50 שנה?

בעוד שהתחזיות עשויות להיראות מופרכות מעט, פרופסור בירגיט אנדרסן אמרה שכל מה שאתם צריכים לעשות זה להסתכל 50 שנה אחורה כדי להבין שהכל אפשרי. "האנושות כל כך התרגלה להתקדמות הניכרת בטכנולוגיה ובהנדסה, עד שקל לקחת כמובן מאליו כמה רחוק הגענו ב-50 השנים האחרונות", היא כתבה בסיכום הדו"ח, "לכו אחורה לשנת 1973 - סמארטפונים היו חלום פרוע ביותר אז, 'גוגל' היה נראה כמו מילה מומצאת ומחשבים ניידים היו עדיין במרחק של כמעט עשור מהמצאה. זה בלתי נתפס עבורנו כעת לחיות בעולם ללא טכנולוגיות הליבה הללו שהן כה בסיסיות להוויה שלנו. לכן, כשמסתכלים קדימה ל-50 השנים הבאות, האפשרויות הפוטנציאליות לצמיחה ופיתוח בחדשנות ובטכנולוגיה בענף התיירות הן אינסופיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully