וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקרנו בפארק המים החדש באילת. זה מה שחשבנו עליו

עודכן לאחרונה: 27.7.2023 / 9:07

פארק המים הכי דרומי בארץ - ווטרלנד אילת - יפתח השבוע לאחר עיכוב של שנים. אז קפצנו לגלישת ניסיון לפני כולם כדי לבדוק מה טוב בו (מגלשת ההאפ-פייפ), וגם מה פחות טוב (אין כמעט צל). וגם כמה יעלה כרטיס לאילתים לעומת אחרים?

ווטרלנד, פארק מים באילת/צילום: זיו ריינשטיין עריכה: נועה לוי

כל כך הרבה שנים חיכו באילת לפארק מים משלה, והנה השבוע זה קורה - ווטרלנד אילת יפתח רשמית ביום שישי השבוע, אז קפצנו לגלישת ניסיון לפני כולם כדי לבדוק עבורכם מה טוב בפארק המים החדש, וגם מה פחות טוב.

ווטרלנד פארק מים באילת. זיו ריינשטיין
23 מגלשות, 14 מהן למבוגרים. ווטרלנד אילת/זיו ריינשטיין

"לא התפשרנו פה על כלום"

ווטרלנד אילת הוקם בדרום העיר על חורבות עיר הסרטים "טקסס ראנץ'" (בדרך למלון הנסיכה לשעבר), שהוקמה בשנות ה-70 והפכה לפיל לבן. התוכנית לפארק המים, שיפעל עשרה חודשים בשנה, יצאה לפועל עוד בשנת 2016 בעידוד העיר אילת אבל מאז המון בלת"מים, ביורוקרטיה וחסמים שעיכבו בשנים את פתיחתו. עתה סוף-סוף יוצא המיזם של הבעלים והשותפים עופר גלזר ושותפו רן אקשטיין לפועל, שבו הושקעו 110 מיליון שקלים, ללא עזרה או תמיכה של משרד התיירות או גוף אחר "למרות שהובטח לנו", סיפר אתמול גלזר.

גלזר הגיע לאילת ב-1991 וכאיש עסקים הוא חיפש להשקיע בפרויקט גדול שכמובן יניב גם תשואה יפה. "לא התפשרנו פה על כלום", הוא אומר, "הבאנו את המוצרים הכי טובים שיש". בכך הוא מתכוון למגלשות שיובאו מהולנד. "יכולנו להביא את הכל בשליש מחיר מטורקיה, כמו גם את הדשא הסינטטי, אבל לא רצינו להתפשר". את ההשקעה הוא מצפה להחזיר תוך 6-4 שנים.

עוד בוואלה!

יהיה חם ורטוב: מה מחכה לכם בפארקי המים של ישראל הקיץ

לכתבה המלאה
ווטרלנד פארק מים באילת. זיו ריינשטיין
פארק המים יפעל עשרה חודשים בשנה בשתי משמרות/זיו ריינשטיין

אז מה יש לנו שם?

הפארק יפתח השבוע גם כשאינו מושלם לחלוטין, ויש פה ושם תחושה שאתם באתר בנייה שבו טרקטורים, פועלים ועבודות לסיום מתחמים שונים. למשל, אולם אירועים גדול ובר. עם זאת, המגלשות פעילות, כמו גם מתחם הקטנטנים ובריכת הגלים הגדולה.

בפארק 23 מגלשות, 14 מהן למבוגרים שמחולקות לשלושה מגדלים. מגדל מספר 1 הוא האקסטרימי יותר, ובו 8 מגלשות (אחת של 4 מסלולים). כאן נמצאות גם שתי המגלשות הגבוהות במזרח התיכון בגובה של 24 מטר (ה-KAMIKAZE-X הכחולות) - כמו לגלוש מגובה של 8 קומות - שהן תלולות, מהירות ובהחלט מפחידות, ובסופן מקבלים שפריץ חזק של מים (לזכור לסגור עיניים). המגלשות האחרות במגדל די מוכרות מפארקי מים אחרים, כמו שפיים, שבהן גולשים על הגב או עם מזרן על הבטן (RACE WATERLAND האדומות שבהן ארבעה מסלולים), ויש גם שתי ירוקות -IT-SNAKE ו-DOWN4FUN, שהן מפותלות ומוכרות. באחת מהן הרגשנו בגב כל שנייה את החיבור בין חלקי המגלשה - משהו שם לא חלק מספיק. לא כואב, אבל מציק.

ווטרלנד פארק מים באילת. זיו ריינשטיין
כמו לגלוש מקומה 8. מגדל מס' 1 ושתי מגלשות הקמיקזה הכחולות המפחידות/זיו ריינשטיין

המגלשה שנחבלנו בה

במגדל מספר 2 נמצאות שלוש מגלשות אבובים, שאחת מהן (BOOGIE S'LET הירוקה) מתאימה לאבובים ממש גדולים ולשימוש זוגי בלבד. היא בהחלט נחמדה ומרווחת וכיף לגלוש בה על אבוב ממש רחב. מגלשה נוספת (SLIDE STORY 3D הכחולה) אמורה לספק תכני וידאו מפתיעים שיוקרנו בתוך המגלשה (למשל, כריש שבא לאכול את הגולש או קיר אבנים שהגולש אמור להיכנס בו) והגלישה בה לעיתים בחושך מוחלט, בשילוב אפקטים יחודיים של סאונד ותאורה. בזמן הבדיקה שלנו, הפיצ'ר טרם עבד ולצערנו גם התהפכנו בסוף ונחבטנו בגב מהעוצמה. וישנה מגלשה ורודה בשם SLIDE&LIGHT שבה אורות לצד גלישה מתפתלת, גלישה קצרה יחסית וחביבה והמוזיקה בהחלט נותנת טוויסט חביב.

הבעיה הגדולה בכל המגלשות במגדל הזה: ברגע שנכנסים אליהם מרגישים מחנק בגלל רוח חמה שמלווה את הגולש לאורך הגלישה, כמו זו שאתם מכירים מאילת.

ווטרלנד פארק מים באילת. זיו ריינשטיין
מגדל מס' 2 ושלושת מגלשות האבובים. בכחולה התהפכנו/זיו ריינשטיין

המגלשה הכי כיפית בפארק

במגדל מספר 3 גם תמצאו שלוש מגלשות אבובים (IT SPEED), זוגי או יחיד בצבע כחול, צהוב ואדום. במגלשה הכחולה יש מעין קערה גדולה באמצע, שבה נתקעים פתאום וצריך להיעזר קצת עם הרגליים. בסוף גם התהפכו כמה מהגולשים, כולל אני, ונפלו מהאבוב. המגלשה הצהובה די רגילה אבל האדומה עם החידוש הכי מגניב בפארק, ובכלל בפארקי מים בארץ - אני קורא לה "מגלשת האף-פייפ" - כי אתה נורה כמו מתוך תותח למטה ועולה עם כוח האנרציה והמים לצד השני ושוב יורד, כמו רוכב סקייטבורד. מגלשה כיפית מאוד, למרות שקצרה.

ווטרלנד פארק מים באילת. זיו ריינשטיין
המגלשה הכחולה שבה "קערה" גדולה שבה נתקעים, וחבל/זיו ריינשטיין
ווטרלנד פארק מים באילת. זיו ריינשטיין
החידוש הכי כיפי. מגלשת האף-פייפ/זיו ריינשטיין

לגלוש עם הכפכפים

מעבר למגלשות, ישנו מתחם קטנטנים, שבו עוד כעשר מגלשות לילדים, מתחם מזרקות מים שיוצאות מהרצפה. מתחם המגלשות לילדים אינו מוצל בכלל, ואצל ילדים זו בעיה כפולה. עוד בפארק, בריכת גלים גדולה (עד גובה של 1.80) שבה כל 10 דקות תקבלו גלים (לא פעל כשביקרתי), אבל כך מובטח. גם הבריכה הזו אינה מוצלת בכלל.

בכלל צל בפארק מים, בטח באילת, הוא דבר חובה, גם לפי תקנות משרד הבריאות וגם כי אנשים נמצאים שעות בפארק וחייבים להגן על עצמם מהשמש, שרק הופכת חמה יותר ויותר עם השנים. מתחם ההושבה המרכזי, שבו מאות כיסאות ושולחנות, אומנם מוצל ברשת צל ענקית, אולם היא לא מספקת צל אמיתי ואטום, והשמש חודרת בין הרווחים ועדיין משזפת. גם מתחמים אחרים, כאמור, זקוקים לצל, כמו גם בקצה התור ליד המגלשות, שבימים אלה מתקינים שם צלונים. עם זאת, העלייה למגדלים במדרגות מוצלת וטובה.

מעבר לכך, אי אפשר ללכת יחפים על הרצפה הלוהטת שבפארק. אני הייתי "גיבור" ושרפתי את כפות הרגליים תוך שניות. כנגד זאת, תוכלו לגלוש עם הכפכפים שלכם בכל מגלשה, כשהם דחופים בין הרגליים שלכם (לא על כפות הרגליים). כמו כן, גלזר מספר שהוא בדיוק הזמין נעלי מים ייעודיות וממותגות שיהיה ניתן לרכוש באופן חד פעמי במחיר של 40 שקלים לזוג, ולקחת הביתה - ממש כמו גרביים שרוכשים בטרמפולינה או סקיי-ג'אמפ.

ווטרלנד פארק מים באילת. זיו ריינשטיין
מתחם קטנטנים נהדר אבל מה עם צל?/זיו ריינשטיין
ווטרלנד פארק מים באילת. זיו ריינשטיין
עד גובה 1.80. בריכת הגלים של ווטרלנד/זיו ריינשטיין

צמיד חכם לכל גולש

כל נושא הכניסה למתחם עבר שדרוג טכנולוגי, שלא קיים בפארקים אחרים בארץ: הגולשים יכנסו לווטרלנד עם צמידים חכמים שיקבלו בכניסה (להחזיר ביציאה), שישמשו גם כארנק אלקטרוני שיהיה ניתן להטעין בו כסף מראש, למשל לילדים שירצו לקנות ארטיק או ברד. לאחר מכן יעברו הגולשים בדיקה ביטחונית במגנומטרים. את רכישת הכרטיסים (וכבר נזכיר מחירים), יקנו הגולשים מבעוד מועד באתר האינטרנט המיועד (שגלזר עצמו כתב את התוכן שלו).

למחפשי החינגות והקרחנות - לא יהיה אפשר להכניס או לרכוש/ אלכוהול במתחם, למעט בביץ' בר בקומה העליונה שעוד בהקמה - וזאת כדי להימנע ממראות של כיסאות פלסטיק מעופפים שאנו רגילים, לצערנו, לראות בבריכות כאלו ואחרות (ובאילת, כידוע, הכל מתחמם יותר מהר).

בפארק אזור הסעדה חדש של זכיין, שעדיין בשלב סופי של פתיחה. הוא נראה כמו מזללה של מק'דונלדס עם כיסאות ושולחנות לארבעה אנשים, שבה יגישו ג'אנק פוד מוכר של שניצלונים, המבורגרים, אבל גם סלטים ומנות טבעוניות וגם כמה חידושים, כמו צ'יפס בטטה, קבבים רומניים, מעורב ירושלמי טבעוני ואפילו קבביים טבעוניים. בפארק מבטיחים ארבעה סוגי מטבחים שונים: אמריקני, איטלקי, אסייתי וטורקי. מחירים אין עדיין, והמטבח יהיה כשר אבל יעבוד בסופ"שים (ללא תעודת כשרות).

ווטרלנד פארק מים באילת. זיו ריינשטיין
רכישת הכרטיסים תיעשה מבעוד מועד ברשת/זיו ריינשטיין
מתחם הסעדה ווטרלנד פארק מים באילת. זיו ריינשטיין
דומה למק'דונלדס, רק עם אוכל יותר טוב ובריא. מתחם ההסעדה/זיו ריינשטיין

כמה זה עולה לכם?

בחודשי הקיץ ובחגי ישראל יפעל הפארק גם בשעות הלילה, כלומר בשתי משמרות. לאחר סיום פעילות היום (08:00 עד 18:00), הפארק ייפתח שנית לקהל בשעה 20:00 עד חצות והמתקנים יוארו בתאורת לילה צבעונית. בכל משמרת הפארק יכול להכיל עד כ-2,500 איש.

מחירים:
ישנם 4 סוגי כרטיסים (כרטיס מגיל שנתיים):
מחיר רגיל - 160 שקלים לאדם.
לרוכשים באתר הנחה של 25%, כלומר 120 שקלים לאדם ועוד 10 שקלים דמי חברות לשנה.
מחיר לאילתים: 20% הנחה או כרטיסייה של 13 במחיר של 80 שקל לאדם.
מחיר במועדוני צרכנות: 90-70 שקלים לאדם.

פרטים נוספים: באתר ווטרלנד

seperator

בואו נסכם

יופי שיש לאילת פארק מים משלה. בעיר הקיט הלאומית של ישראל, שבה קיץ רוב השנה, זה מצרך מחייב. כל הכבוד ליזמים שלא נשברו אחרי שנים של סחבת, ולבסוף הצליחו להקים מיזם שיוסיף עוד אטרקציה מרכזית בעיר שהתרוקנה מתיירים. המחיר לא זול, אבל גם לא הכי יקר אם משווים לשפיים, למשל. מצד שני, זו אילת ואטרקציות אמורות להיות בה יותר זולות (בלי מע"מ וכו'), אז חפשו הנחות במועדוני הצרכנות. נושא ההצללה טעון שיפור מידי, כמו גם בדיקה נוספת של בטיחות המגלשות. מתחם ההסעדה מצוין ומגוון וגם כמה חידושים בדמות מגלשת ההאף-פייפ, נעלי המים ואולם האירועים הגדול שבו יתקיימו גם הופעות.

סך הכל ווטרלנד צריך לעבור "פיין טיונינג", אבל טוב שהוא נפתח כבר הקיץ כי עדיין מדובר באטרקציה מקררת ומבורכת בעיר הכי חמה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully