וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשה את עסקת חייו: שילם פעם אחת וטס 37 מיליון ק"מ ב-33 שנים

לפני כשלושה עשורים קנה טום סטאקר כרטיס לכל החיים ביונייטד איירליינס ב-290,000 דולר, ומאז הוא כבר ביקר ביותר מ-100 מדינות. אבל כל כך הרבה טיסות הפגישו אותו גם עם הצד הפחות נעים של החיים

מטוס יונייטד איירליינס/יח"צ, טריוואקס

לפני כשלושה עשורים הוא קנה מחברת התעופה האמריקנית יונייטד איירליינס (United Airlines) כרטיס לכל החיים, ומאז הוא מוגדר כמי ש"חי כמו סולטן". במיוחד לאור העובדה שבזמן הזה הוא כבר הספיק לטוס הרבה יותר קילומטרים ממה שעשתה החללית אפולו 11.

הכירו את טום סטאקר מניו ג'רזי, ששילם עבור הכרטיס הייחודי 290,000 דולר בשנת 1990. הוא היה הלקוח הראשון של חברת התעופה שמימש את האופציה הזו. לימים, הוא הגדיר זאת כ"ההשקעה הטובה ביותר בחיי". ב-33 השנים שחלפו מאז, סטאקר בן ה-69 כבר טס יותר מ-37 מיליון קילומטרים. רק לשם השוואה, החללית אפולו 11 שנשאה את ניל ארמסטרונג וחבריו האסטרונאוטים אל הירח, הגיעה למרחק של מיליון וחצי קילומטרים "בלבד". למעשה, הקילומטראז' של סטאקר בשנת 2019 לבדה כיסה את המרחק לירח: באותה שנה הוא עלה על 373 טיסות.

עוד בוואלה! תיירות:
צפו: האיש ששודרג לטיסה במחלקה ראשונה בשווי 21 אלף דולר
איך להשתדרג למחלקה ראשונה: 15 טיפים
4 מתוך 10 הורים היו משאירים את הילדים במחלקת תיירים לטובת שדרוג בטיסה

טום סטאקר קנה כרטיס טיסה לכל החיים ביונייטד איירליינס. אינסטגרם, צילום מסך
הספיק לטוס יותר קילומטרים ממה שעשתה החללית אפולו 11. טום סטאקר/צילום מסך, אינסטגרם

100 מדינות ובילויים על חשבון המיילים

סטאקר גם ביקר מאז ביותר מ-100 מדינות ברחבי העולם, ואם היה משלם על כל טיסה וטיסה, היה עליו להיפרד מ-2.44 מיליון דולר. ועוד לא דיברנו על העובדה שעל הדרך הוא גם צבר כמות מטורפת של מיילים - מדובר בעשרות מיליוני מיילים צבורים.

"סטאקר חי כמו סולטן על מיילים של יונייטד מאז אותם ימים - עם סוויטות מלונות מפוארות בכל רחבי העולם, קרוזים שנמשכים שבועות ארוכים, ארוחות גורמה בכל העולם - מפרת' ועד לפריז", נכתב עליו באחד העיתונים שסיפרו את סיפורו.

אתר הגארדיאן מדווח כי סטאקר השתמש במיילים שצבר גם כדי לשפץ מחדש את הבית של אחיו, ובפעם אחרת הוא פדה כרטיסי מתנה של רשת וולמארט בשווי של 50,000 דולר ביום אחד. הוא גם זכה במכירה פומבית בזכות להופיע בפרק של סיינפלד. באותה מכירה, שנועה לצדקה, הוא הציע את ההצעה הזוכה, שעמדה על 451,000 מיילים אוויריים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
טום סטאקר קנה כרטיס טיסה לכל החיים ביונייטד איירליינס. אינסטגרם, צילום מסך
אם סטאקר היה משלם על כל טיסה, היה עליו להיפרד מ-2.44 מיליון דולר/צילום מסך, אינסטגרם

כבר פגש נוסעים שמתו במושב לידו

אך עם כל הטוב הזה, הוא גם חווה כמה רגעים פחות מהנים באינספור טיסותיו. לדבריו, בעשרות השנים שהוא טס, הוא ראה ארבעה אנשים שמתו במטוס. די הגיוני, במצב שבו נמצא באוויר 250-200 ימים בשנה. "כל הארבעה לקו בהתקף לב", הוא מספר. "את חלקם פגשתי. הם ישבו במושב שלהם ומתו בו. הבחור האחרון ישב איתי בטיסה לשדה התעופה נריטה בטוקיו. זה היה במחלקת הביזנס. הם כיסו אותו בשמיכה וחגרו אותו בחגורת הבטיחות. מה עוד אפשר היה לעשות?".

כך או אחרת, סטאקר - שמספר שהוא ואשתו כבר היו ב-120 ירחי דבש - מתכוון להמשיך ולנצל עד תום את האופציה שלו לטוס ברחבי העולם ללא הגבלה. ומה באשר לתרומתו לזיהום האוויר? "אני לא מוסיף דבר לטביעת הרגל הפחמנית. המטוס הרי יטוס בין אם אני נמצא עליו ובין אם לא. זה היה רלוונטי אם הייתי טס במטוס פרטי. דווקא מי שעושים זאת צריכים לטוס בטיסות מסחריות כדי לתרום לסביבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully