וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 מתוך 10 הורים היו משאירים את הילדים במחלקת תיירים לטובת שדרוג בטיסה

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 11:34

עד כמה רחוק תלכו כדי לזכות במעט שקט מהילדים? סקר חדש מצא שכמעט חצי מההורים היו משאירים את ילדיהם לבדם במחלקת התיירים, לו היו מציעים להם שדרוג בחינם למחלקה ראשונה

טיסה במחלקה הראשונה ב-United Emirates/צילום: מתוך יוטיוב

נסיעה לחו"ל היא עניין שעלול להיות די מלחיץ, במיוחד אם אתם טסים עם הילדים. אז נכון, זה מובן בהחלט שכל הורה ירצה לעתים לזכות במעט שקט ושלווה תוך כדי הנסיעה המשפחתית, אבל אתם עלולים להיות מופתעים עד כמה רחוק ילכו אימהות ואבות כדי לזכות בשלווה המיוחלת הזו.

סקר חדש שמתפרסם בימים אלו באתר Studyfinds מצא כי ארבעה מתוך עשרה הורים היו משאירים את ילדיהם לבדם במחלקת התיירים, לו היו מציעים להם שדרוג בחינם למחלקה הראשונה.

הסקר, שהוזמן על ידי חברת Medicspot הבריטית ונערך על ידי OnePoll, בחן את עמדותיהם של 2,000 הורים לילדים מתחת לגיל 18. יותר מ-55 אחוזים דיווחו שהם חוששים רק מעצם המחשבה לעלות על מטוס עם ילדים. בשל כך, תשעה אחוזים טענו שישאירו את ילדם במחלקת התיירות ללא כל קשר לגילו, כדי לעבור בחינם למחלקה ראשונה. כן, זה אומר שגם אם מדובר בתינוק או בפעוט, שייוותר לבדו, נתון לחסדי צוות האוויר.

טיסה עם ילדים. ShutterStock
מפתיע עד כמה רחוק ילכו הורים כדי לזכות בשלווה המיוחלת מהילדים בטיסה/ShutterStock

"השהייה יחד במטוס יכולה להיות עניין מרתיע"

10 אחוזים נוספים היו משאירים את הילד רק אם הוא מגיל 5 ומעלה, ותשעה אחוזים נוספים היו משאירים ילד מגיל 10 ומעלה. 12 אחוזים נוספים, היו מותירים מאחור את הילד רק אם הוא בגיל ההתבגרות. החוקרים מסבירים כי כאשר משקללים את הנתונים, עולה כי הגיל הממוצע שבו ההורים היו רואים בחיוב השארת ילד לבדו במחלקת התיירים, הוא 13.

"חופשות משפחתיות הן דבר נהדר, אבל אין ספק שהשהייה יחדיו בנמל התעופה ובמטוס יכולה להיות עניין מרתיע", אמר דובר חברת חברת Medicspot, שהזמינה את הסקר. "אנו אוהבים לטייל עם ילדינו, אבל כאשר נקרית ההזדמנות, רבים מאיתנו היו מתענגים על קצת זמן פנוי ונעים, בגובה של 10,000 מטרים".

שדה תעופה בן גוריון 6 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
9% ישאירו את ילדם במחלקת התיירות ללא כל קשר לגילו/ראובן קסטרו

לא נעים משאר הנוסעים: התקפי זעם ושאר צרות

מהסקר עולים נתונים מעניינים נוספים. כך למשל, למרות שרוב ההורים ציינו כי הם שונאים את המחשבה על לטוס עם הילדים, הרי ש-76 אחוזים הודו שהם כבר עשו זאת בעבר. בכל הנוגע למקרים שגורמים דאגה בקרב ההורים בעת טיסה עם הילדים, הרי שהדאגה הראשונה במעלה היא "התנהגות לא נאותה מצד הילדים". במקום השני ניצבים פחד מטיסה ומחלת נסיעה (מה שקרוי "מחלת ים"). אחד מתוך שלושה הורים סיפר כי ילדיהם חוו התקף זעם בנמל התעופה, לפני העלייה למטוס, ו-36 אחוזים חשו מבוכה כתוצאה מהתנהגות ילדיהם בעת הטיול.

באופן משעשע למדי, הורים רבים מרגישים לא נוח במצבים אלו כלפי נוסעים אחרים בטיסה. יותר ממחצית הנשאלים (55 אחוזים) סבורים כי משפחות עם ילדים צריכים לקבל מרחב משל עצמם במטוס, כדי ששאר הנוסעים לא ייאלצו להתמודד עם ההפרעה הקולנית. ולמרות כל אלו, עולה מהסקר כי אחד מכל חמישה הורים עדיין מתכנן לטוס בקרוב.

עם זאת, העובדה שאנשים ממשיכים לטוס עם ילדיהם אינה מפתיעה, לנוכח העובדה כי 83 אחוזים מהנשאלים העידו כי הזיכרונות הטובים ביותר שלהם נוצרו בזכות חופשות משפחתיות.


.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully