וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון החדש לצפיפות בטיסה: מושבים דו-קומתיים במטוס

מושבים דו-קומתיים חדשניים שהוצגו בתערוכת תעופה בגרמניה זכו לתשואות רבות - אבל גם לכמה תהיות קצת מוזרות ברשתות החברתיות. המעצב מסביר כי מדובר בפתרון חכם שטוב גם לנוסעים וגם לחברות התעופה

מושבים לטיסה בעידן הקורונה/הדמיה: Zephyr Aerospace

טיסה במחלקת תיירים עלולה להיות החלק הגרוע ביותר בטיול שלכם. העניין הזה של להעביר שעות ארוכות, דחוסים בתוך שורות-שורות מושבים צפופים לעייפה, יכול להיות מאוד לא נעים, בלשון המעטה. ועוד לא דיברנו על כך שכל דקה בצפיפות הזו מרגישה כמו שעה.

זו בדיוק הסיבה שמעצב ספרדי צעיר בשם אלחנדרו נונייז ויסנטה (23), עיצב אב טיפוס חדשני של מושבים המיועדים למחלקת התיירים. מדובר במושבים הפרוסים על פני שני מפלסים. או במילים פשוטות: מושבי קומתיים. היתרון הגדול של המושבים הללו הוא שהם מעניקים לנוסעים יותר מקום, וזאת מבלי להפחית את מספר הנוסעים בטיסה - כך שחברות התעופה לא נאלצות לוותר על הכנסות ממושבים. ויסטה יודע היטב על מה הוא מדבר - המעצב מתנשא לגובה של 1.88 וסובל בשל כך במהלך טיסותיו הרבות.

סוף-סוף: המיטות מגיעות גם למחלקת תיירים במטוס
4 מתוך 10 הורים היו משאירים את הילדים במחלקת תיירים לטובת שדרוג בטיסה
טסנו לפריז בביזנס ובמחלקת תיירים פלוס. זה מה שחשבנו על החוויה
אמירייטס מציגה: מחלקת פרימיום אקונומי שהיא חלום

מושבים דו-קומתיים למטוס. Alejandro Nunez Vicente/Instagram, צילום מסך
המושבים מעניקים לנוסעים יותר מקום, וזאת מבלי להפחית את מספר הנוסעים בטיסה/צילום מסך, Alejandro Nunez Vicente/Instagram

"סכנת" הנפיחות

אתר Business Insider מדווח כי המושבים, שעיצובם מכונה שזלונג (בדומה לשם הרהיט המשמש ככורסה ומיטה בעת ובעונה אחת), זכו לתגובות רבות ברשתות החברתיות השונות. התגובות הללו נולדו לאחר שהמושבים היוו מוקד ההתעניינות פופולרי בתערוכת עיצוב פנים של מטוסים (Aircraft Interiors Expo) שנערכה לאחרונה בהמבורג שבגרמניה.

אבל מי שמודאגים במיוחד מהעיצוב החדשני הם יוצרי ומגיבי טיקטוק רבים, שחוששים כי אופן הצבת המושבים החדשים יגרום לכך שנפיחות של היושבים בשורות העליונות יפריעו את מנוחתם של היושבים בשורות התחתונות.

מי שפחות מודאג מכל התגובות הללו הוא כמובן המעצב עצמו, שסיפר בראיונות שהעניק לכלי תקשורת כי חברות תעופה ויצרניות מטוסים רבות כבר הביעו עניין רב ברעיון. "חוץ מהביקורת המשעשעת הזו שניתן למצוא באינטרנט, התגובות הכלליות חיוביות ביותר", אומר ויסטה. לדבריו, אין לו ספק כי האב-טיפוס אכן ייכנס לייצור סדרתי ויוטמע במטוסי נוסעים. עבורו, העיצוב שהוא מציג מהווה צעד נוסף לאפשרויות ישיבה חסכוניות במקום, הרבה מעבר לקונספט של ישיבה במפלס אחד, שאליה הורגלנו במהלך השנים.

מושבים דו-קומתיים למטוס. Alejandro Nunez Vicente/Instagram, צילום מסך
המעצב סיפר בראיונות שונים, שחברות תעופה ויצרניות מטוסים כבר הביעו עניין ברעיון/צילום מסך, Alejandro Nunez Vicente/Instagram

הנמוך לגבוהים, הגבוה לנמוכים

"באמצעות מיקום הנוסעים בשני מפלסים שונים, ניתן לקבל יותר מקום עבור כל נוסע, תוך אופטימיזציה של צורת המטוס המעגלית", הוא מסביר. כפי שניתן לראות בתצלומים, אין מדובר בישיבה שבה הנוסע מצוי בדיוק מעל/מתחת לנוסע אחר, אלא ישנה הפרדה מרחבית. "כל מפלס מציע חוויה אחרת. בשורה התחתונה המושב 'גולש' למטה, כך שניתן למתוח את הרגליים באופן מלא. שורה זו אידיאלית לנוסעים גבוהים יותר שזקוקים למרווח רב עבור הרגליים שלהם, וכן עבור מי שמעוניינים לישון בנוחות במהלך הטיסה".

לעומת זאת, בשורה העליונה יש אמנם פחות מקום לרגליים, אך מאידך - בשורה זו הנוסעים מקבלים מרחב נוח לעבודה, צפייה בסרטים או משחק במשחקי מחשב. זאת מאחר שאין מולם מושב סמוך שמצמצם את האפשרות ליהנות מהיכולות הללו. שורה זו אף אידיאלית עבור נוסעים נמוכים יותר.

מושבים דו-קומתיים למטוס. Alejandro Nunez Vicente/Instagram, צילום מסך
"באמצעות מיקום הנוסעים בשני מפלסים שונים, ניתן לקבל יותר מקום עבור כל נוסע"/צילום מסך, Alejandro Nunez Vicente/Instagram

"אנשים מפחדים משינוי"

כאשר ויסטה נשאל על בעיית הריחות שהוזכרה קודם לכן, הוא מתייחס לכך בביטול. "אלו סתם רעשי רקע. בראש ובראשונה, נפיחות אינן קליעים", הוא אומר בציניות. "שנית, ישנה הפרדה פיזית ברורה בין המושבים - מה שאומר שזה כמו 'לירות' גז דרך חלון. אי אפשר להריח את זה בצד השני".

עוד הוא אומר ומרגיע כי "ברוב המקרים, כאשר מראים לאנשים משהו חדש, כולם שונאים את זה בהתחלה. אנשים מפחדים משינוי - אבל ככל שאתה מראה את זה יותר ויותר, ככל שאתה ממשיך ומפתח את זה וככל שאנשים רואים זאת יותר - כך הם יתרגלו ויקבלו זאת".

מושבים דו-קומתיים למטוס. Alejandro Nunez Vicente/Instagram, צילום מסך
בשורה העליונה, הנוסעים מקבלים מרחב נוח לעבודה וצפייה בסרטים/צילום מסך, Alejandro Nunez Vicente/Instagram

מסר מרגיע: מושבי החלון יישארו במפלס אחד

בעוד ויסטה מציין כי החששות המובעים ברשתות החברתיות מטופשים בעיניו, הוא בהחלט קיבל בעבר מספר פידבקים שסייעו לו לשפר את אבות הטיפוס הקודמים שלו. "בדגם הקודם קיבלנו הערות כי בשורה התחתונה, המושב מרגיש די קלאוסטרופובי. מסיבה זו, השנה שינינו לחלוטין את מושבי השורה התחתונה. אני סבור כי בסופו של יום, זהו חלק בלתי נפרד מתהליך העיצוב של דברים חדשים. עליך להמשיך וליצור שוב ושוב כדי לקבל את התוצאה הסופית, זו שכולם יהיו מרוצים ממנה".

ועבור מי שבכל זאת עלולים להילחץ מהעיצוב החדשני, כדאי לדעת כי לדברי ויסטה אתם ממש לא חייבים לשבת דווקא במושבים דו-מפלסיים, מאחר שצורת ישיבה זו אפשרית אך ורק בחלקו האמצעי של מטוס הנוסעים, כך שמושבי החלון משני צדי המטוס עדיין יוותרו במפלס אחד. "בעיניי זה עדיף כך, כדי שניתן יהיה לספק יותר אפשרויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully