וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכירו גם אתם: כך האירופאים מוזילים את חופשת הקיץ שלהם השנה

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 11:12

מחקר מקיף על העדפות החופשה של האירופאים יכול ללמד גם אותנו כמה שיטות פשוטות להוזיל את הטיול ולהימנע מצפיפות-יתר ביעד. וגם: איזה שיקול מפתיע נכנס בשנים האחרונות למשוואה ומהי המדינה האירופאית הכי פופולרית בקרב תיירים מהיבשת?

בווידאו: נחשולים, יוון הקטנה, כ-50 דקות מת"א/צילום: אריאל גרוסמן

קבלו כמה תובנות מרתקות על חופשת הקיץ הקרובה: כ-72% מהאירופאים מתכוונים לצאת לחופשה בין החודשים אפריל לספטמבר השנה. בנוסף, תרבות הפנאי נותרה הסיבה העיקרית לנסיעות (69%), אם כי מדובר בירידה של 7% לעומת שנת 2022. ירידה זו מעידה ככל הנראה על האטה פוטנציאלית בתחושת הלהיטות שגרמה לרבים לצאת לטייל לאחר הסרת מגבלות הקורונה. לעומת זאת, נסיעות העסקים רשמו עלייה שנתית של 3%, והן מהוות כעת 8% מכלל הנסיעות.

ועוד נתון מעניין: עליית מחירי החופשות בעקבות האינפלציה, המלחמה המתמשכת באוקראינה וגם חששות מפני מזג אוויר קיצוני - מהווים שיקול רציני בבחירות שעושים תושבי אירופה בכל הקשור ליעדי הנסיעות שלהם באביב ובקיץ 2023.

תובנות אלו ורבות אחרות עולות ממחקר עדכני בנושא ההעדפות הנסיעות של האירופים, שבוצע בידי ועדת הנסיעות האירופית (ETC). לואי אראוג'ו, נשיא ETC, הצהיר כי "אנו נרגשים להיווכח כי למרות החששות הפיננסיים ועלויות הנסיעה הגבוהות, האירופים עדיין להוטים לצאת לחופשות. כמו כן, מעודד לדעת שיותר ויותר מטיילים בוחרים לצאת לחופשות הקיץ שלהם שלא בשיא עונת התיירות, וזאת כדי להימנע מצפיפות-יתר וממחירים גבוהים. המגמה החיובית הזו תומכת בתיירות בת-קיימא על ידי פיזור שווה יותר של הנופשים. אנו מייעצים הן ליעדי תיירות והן לעסקים לעקוב מקרוב אחר המגמות הללו כדי לענות על הצרכים המתפתחים של המטיילים".

ישראל ברשימת היעדים החמים של CNN לקיץ 2022
10 יעדים שווים ופחות מוכרים לחופשת קיץ באירופה
הכי תמורה לכסף: 5 איים יווניים משתלמים לקיץ הקרוב
3 מלונות יוקרה בפאפוס שכדאי להכיר לקיץ הקרוב

חופשה משפחתית. ShutterStock
72% מהאירופאים מתכוונים לצאת לחופשה בין אפריל לספטמבר השנה/ShutterStock

כן לחופשת קיץ, לא לשיא העונה

מהמחקר עולה עוד כי יותר אירופאים מתכננים השנה לצאת אל החופשות שלהם באביב ובתחילת הקיץ. כמעט 30% מהמטיילים אמרו כי הם מתכוונים לצאת לחופשה בין החודשים אפריל למאי, מה שהמהווה עלייה של 6% לעומת שנת 2022. בנוסף, 40% מהנסקרים שוקלים לנסוע בתחילת עד אמצע הקיץ (יוני עד יולי). לעומת זאת, רק 23% מצפים לצאת לטיולים במהלך החודשים אוגוסט וספטמבר - ירידה משמעותית של 9% לעומת השנה שעברה. שינוי זה בדפוסי הנסיעה העונתיים עשוי לשקף רצון גובר להימנע הן מצפיפות-יתר ביעדים והן משיאי החום של הקיץ.

יתרה מכך, נראה כי אירופאים רבים אף מתכננים מספר נסיעות בין אפריל לספטמבר 2023. מהנתונים עולה כי 59% מהנשאלים ייצאו ליותר מטיול אחד בחודשים הקרובים, כאשר 35% מתכננים לנסוע פעמיים ו-24% יעשו זאת שלוש פעמים או יותר. לשם השוואה, רק 31% מהנסקרים במחקר הנוכחי הצהירו כי ייצאו רק לחופשה אחת באותה תקופה (יש לציין כי המונח "חופשה" מתייחס גם לשהייה של לילה אחד ביעד).

בנוסף, מהמחקר עולה כי אירופאים מעל גיל 25 מגלים התלהבות ניכרת מיציאה לחופשות (74%). ניתן לייחס את המגמה הזו להכנסה הפנויה הגבוהה יחסית שלהם, מה שהופך אותם לפחות מושפעים מהמצב הכלכלי הנוכחי. עם זאת, הקהל הצעיר של מה שקרוי "דור ה-Z" (גילי 24-18) עדיין לא שש לתכנן את החופשות הקרובות שלו (61%).

עוד בוואלה!

נחשפו יעדי החופשה היקרים והזולים ביותר באירופה השנה

לכתבה המלאה
האי איביזה. ShutterStock
40% מהאירופאים שוקלים לנסוע בתחילת עד אמצע הקיץ (יוני עד יולי). האי איביזה/ShutterStock

מזג האוויר הקיצוני נוסף למשוואה

המחקר בחן בין השאר את החששות השונים שאותם לוקחים הנוסעים בחשבון לקראת תכנון חופשתם. הגידול בעלויות החופשות עקב אינפלציה מאמירה נותר החשש הגדול ביותר של האירופים (23%), ולכך מצטרפים גם קשיים פיננסיים אישיים (17%). נתון זה עשוי אולי להסביר מדוע 51% מהאירופאים כבר ביצעו הזמנות חלקיות או מלאות לטיול הבא שלהם - עלייה של 8% לעומת השנה שעברה - במטרה להבטיח לעצמם מחירים נמוכים יותר.

מהמחקר עולה כי תנאי מזג אוויר נעימים (18%) הם המניע החזק ביותר לבחירת יעד, ואחריו מציאת דילים טובים במחיר נוח (17%), הימנעות מצפיפות (11%) וקהילות מקומיות מסבירות פנים (10%). עם זאת, 7% מהמטיילים באירופה ציינו כי אירועי מזג אוויר קיצוניים מהווים עבורם חשש משמעותי. גם המלחמה המתמשכת באוקראינה נותרה מקור נוסף לדאגה (12%), בעיקר בקרב משיבים משווייץ, פולין, אוסטריה, איטליה והולנד. נראה כי ככל שהסכסוך נמשך, הוא ממשיך להשפיע על ההחלטות הקשורות לנסיעות עבור כמחצית מהאירופאים.

בנייני מגורים אחרי הפצצה רוסית בקייב, 3 במרץ. רויטרס
עבור האירופים, המלחמה באוקראינה נותרה מקור נוסף לדאגה/רויטרס

יותר כסף, אותו הזמן

בעוד שנראה כי מטיילים רבים מוכנים לשנות את תאריכי החופשות שלהם כדי להפחית במעט את החששות הפיננסיים שלהם, הרי שהממצאים מראים כי הם אינם מוכנים "להקריב" את משך החופשות. הנתונים מהשנה שעברה נותרו יציבים גם השנה, כאשר טיול של ארבעה עד שישה לילות עדיין נחשב לבחירה הפופולרית ביותר בקרב האירופים (35%). 22% נוספים מתכננים לנסוע ליותר מעשרה לילות.
אתר Travel Daily News מדווח כי בתגובה לעלייה במחירי החופשות, 37% מהאירופאים מקצים כעת תקציבים גדולים יותר של יותר מ-1,500 אירו לאדם לחופשה - עלייה של 7% לעומת שנת 2022. בנוסף, 19% מהמטיילים מצפים להוציא יותר כסף על הטיולים הקרובים שלהם מאשר בשנים קודמות.

ולסיום, נשאלו הנסקרים מהם היעדים המועדפים עליהם באירופה. צרפת וספרד נותרו במקומות הראשונים (כל אחת מהן זכתה ל-8%). בהמשך הדירוג ניצבות איטליה (7%), יוון (6%) וגרמניה (5%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully