וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדד אלך: למה כדאי לכם לצאת לחופשה לבדכם הקיץ

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 7:37

הלבד זה הביחד החדש? מחקר בריטי מקיף בחן את חוויותיהם של מטיילי סולו בעולם, ומציג כמה תובנות מרתקות על היתרונות הגדולים של לטייל לבד. יש מצב שאחרי שתקראו, תזמינו כרטיס לחופשת סולו

מטיילת בעירום/@holdon2yerbutts

כשאתם חושבים על חופשת הקיץ הקרובה שלכם, סביר להניח שאת מדמיינים את החופשה הזו עם חברים, בני משפחה או בן/בת הזוג. בעבור רבים, הרעיון לצאת לחופשה לבד עשוי להיות מעט מרתיע, ואף בלתי הגיוני לחלוטין. הרעיון הזה מעלה שאלות שונות - עם מי אדבר? עם מי אוכל את הארוחות שלי? האם אחוש בטוח לבד?

ובכלל, נראה כי ישנה מעין סטיגמה על דברים שאנו עושים לבדנו. הנורמות החברתיות מעודדות אותנו להיות עם מישהו - חוויית פנאי שחובה לחלוק עם אחרים. בנוסף, נסיעת סולו עלולה לגרום לעתים לתחושת אשמה מסוימת, כאילו שאנחנו מתחמקים מאחריות או נוטשים את האנשים היקרים לנו ומבלים את זמן הפנאי שלנו בלעדיהם.

עוד על מטיילי סולו:
100 מדינות ב-9 שנים: יומנו של נווד ישראלי
טסים לבד? אלו היעדים המסוכנים לטיול סולו
שופינג, חיי לילה בטוחים ועוד קצת שופינג: הערים המועדפות על מטיילות הסולו

תיירת מטיילת בהר הבית כיפת הסלע. Shutterstock, ShutterStock
נראה כי ישנה מעין סטיגמה על דברים שאנו עושים לבדנו. תיירת בהר הבית/ShutterStock, Shutterstock

יותר ויותר אנשים נוסעים לבד

עם זאת, עלייה במספר משקי הבית של יחידים פירושה שענף האירוח משרת כעת גם מטיילים יחידים לצד למשפחות וזוגות. הגבול שהולך ומיטשטש כל העת בין עבודה לפנאי, במיוחד עבור בני דור המילניום והדורות הצעירים יותר, מקל על כל מה שקשור בעבודה מרחוק או בנסיעות שמהוות חלק מהעבודה. אנו ניידים יותר מאי פעם, ויש לנו יותר הזדמנויות לעבוד ולטייל לבד מבלי להרגיש מנותקים לחלוטין משאר רובדי החיים שלנו.

אתר CNN מדווח על מחקר בריטי מקיף שנערך בתחום תיירות הסולו. בין השאר, מגלה המחקר כי בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים נוסעים לבד - כולל נופשים צעירים יותר. אותם מטיילים גם חולקים את החוויות שלהם לקהל גדול ברשתות החברתיות. מעניין לגלות כי להאשטאג SoloTravel# יש באינסטגרם יותר מ-8 מיליון פוסטים הקשורים אליו. כך, מטיילים יחידים לוקחים חלק גדל והולך בכלכלת הסולו הצומחת - בכל הקשור למוצרים ולשירותים חדשים המכוונים לצרכן הבודד.

עוד בוואלה!

מטיילי סולו: הישראלים שבוחרים לטייל לבד

לכתבה המלאה
תיירת מטיילת בעיר קוראת מפה. ShutterStock
המשמעות של להיות לבד יכולה להיות מעין חוויה "טיפולית" אישית/ShutterStock

להיות ביחד, לבד

על פי המחקר, בתי מלון, קרוזים, מסעדות, חברות תיירות ופסטיבלים שונים מראים כיצד ניתן להתאים את עיצוב המרחב, את צוות העובדים וגם את הטכנולוגיה כדי להתאים - ואפילו לעודד - צריכה סולו בנסיעות. "המחקר שלנו על החוויה של צרכני סולו בבתי קפה מציע תובנות כיצד צריכת סולו יכולה להיות מהנה ומספקת ממש כמו ללכת עם בן זוג או חבר", מציינים עורכי המחקר, שנעשה בין השאר באמצעות קריאה של טקסטים שהתבקשו הנסיינים לכתוב על החוויות שלהם. כאשר קוראים את הטקסטים הללו, צפות ועולות כמה סיבות טובות שישכנעו גם את מי שלא עשה זאת - לצאת ולטייל לבד.

משתתפי המחקר הדגישו כמה גורמים מרכזיים שמסייעים להם ליהנות מחוויית הסולו שלהם. כך למשל, מושבים גבוהים בבתי קפה או ברים וחלונות גדולים בקומות גבוהות המאפשרים להם פשוט להישען לאחור בנחת ולהתבונן בחייהם של אנשים אחרים ללא כל אינטראקציה או קשר ישיר. באופן זה, אתם לא צריכים לטייל עם אנשים אחרים למקום מסוים כדי להרגיש חלק ממנו מהסביבה החברתית שבו. מעבר לכך, בין אם אתם לבד בכיכר צפופה או על חוף ים סואן - הקרבה הפיזית של אנשים אחרים והשיחות שלהם יכולות להיות מקור להנאה, סקרנות, הסחת דעת או אפילו סוג של בידור.

כיכר סן מרקו, ונציה, איטליה. ShutterStock
אם אתם לבד בכיכר - הקרבה לאנשים אחרים יכולה לגרום להנאה. כיכר סן מרקו, ונציה/ShutterStock

לקחת את הזמן - ולצאת מאזור הנוחות

תובנות נוספות שעולות מהמחקר קשורות לעבודה עצמית. באופן זה, המשמעות של להיות לבד יכולה להיות מעין חוויה "טיפולית" אישית או זמן לעיבוד של מחשבות ורגשות ובכך לגרום לכם להיות מוכנים יותר להתמודד שוב עם העולם לאחר שתחזרו לארץ. זוהי גם הזדמנות מצוינת לקחת את הזמן ולכתוב, לצייר או להתנסות בפעילות יצירתית אחרת בזמן שלכם. פשוט לשקוע במחשבות של עצמכם מבלי לחוש כל לחץ לרצות מישהו אחר או להרגיש שאתם חייבים "לתחזק" שיחות כפויות עם מי שמטייל איתכם.

עוד עולה מהמחקר כי היכולת לעשות את מה שבא לכם לעשות, מבלי שתצטרכו להתחשב באחרים יכולה להיות מרגיעה. היא גם עשויה להעניק לכם את ההזדמנות לעשות משהו שמעולם לא עשיתם קודם לכן, ללא שום שיפוטיות. ומדובר גם בדברים הפשוטים ביותר: ללכת לסדנה מסוימת שלא הייתם עושים במצב אחר, לעשות קניות בזמן שלכם או סתם לרבוץ יום שלם מבלי לעשות כלום.

אחד ממשתפי המחקר הגדיר זאת כך: "לשבת לבד עם המחשבות שלי יכול להיות חוויה מנחמת; לבחור מושב, להתרווח... אני יכול למצוא שקט במחשבות שלי ולא מרגיש שום לחץ לפעול למען אף אחד או לערב את עצמי בשיחה שלא מעניינת אותי".

צעיר מטייל ברחוב קאווסאן, בנגקוק, תאילנד. ShutterStock
לטייל לבד זו הזדמנות לעשות משהו שמעולם לא עשיתם קודם לכן, ללא שום שיפוטיות/ShutterStock

לחוות דברים בזמן שלכם

"ממצאים נוספים מהמחקר שלנו מצביעים על כך שהזמן המושקע בעשיית דברים לבד יכול להקל על חלק מהלחצים שהשותפים לטיול עלולים לגרום. הזמן לבד נותן לכם את המרחב לחוות דברים בזמן שלכם ולהתרשם מהסביבה שלכם ללא הסחת דעת. בזכות זאת, אתם יכולים למצוא את עצמכם במצבים חדשים, הרחק מאזור הנוחות שלכם - וזוהי בהחלט חוויה ממריצה וסוחפת".

המחקר אף מספק מספר עצות הקשורות לאימוץ תרבות מטיילי הסולו: "למטיילים בודדים יש דרך משלהם לעשות את הדברים שלהם, יש להם התנהגויות משותפות ולרוב הם הופכים לקולקטיב בפני עצמם. הם מכירים בתהליך של נסיעת סולו ומכבדים אחרים שעושים את אותו הדבר. לעתים הם אף מחפשים מרחבים להיות לבד - ביחד".

וכך מתאר זאת אחד ממשתתפי המחקר: "אנחנו מחפשים מקומות שבהם אנחנו מרגישים שאנחנו מתאימים (אלו לאלו). אנחנו שמחים לחייך אחד לשני. אנחנו לא צריכים לשוחח כדי להשתלב. אנחנו שמחים להיות לבד עם הקפה שלנו ולחוש שאנו שייכים לשבט שלנו"

לסיכום, מציינים עורכי המחקר כי מטיילי סולו יכולים לעסוק בחוויה ובדיאלוג משותפים תוך שמירה על הייחודיות האישית שלהם. כלומר, לעזור זה לזה בעת הצורך, אך גם להשאיר זה את זה לבד, ללא הפרעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully