וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה להזמין חופשה דרך הנייד שלכם זה רעיון גרוע

עודכן לאחרונה: 30.3.2023 / 16:03

כולם קונים הכל באמצעות הטלפון הנייד? כשזה מגיע להזמנת טיסות וחופשות, מסתבר שזו טעות שתעלה לכם הרבה יותר. ואיך כל זה קשור לעצלנות? המומחים מסבירים

לאן כדאי להזמין חופשה משפחתית וטיסות בחודש אוגוסט/צילום: אולפן וואלה!

מאז שהושק האייפון הראשון לפני 15 שנים, הרגלי הקניות שלנו עברו באיטיות אך בנחישות אל המכשירים הניידים. על פי סקר שנערך בפברואר השנה על ידי אתר הפיננסים Pymnts.com בקרב 3,250 צרכנים אמריקנים, רוב הרכישות של שירותי נסיעות וחופשות (51.4%) בוצעו באמצעות המכשיר הנייד בפברואר 2022.

המגמה בולטת עוד יותר בקרב רוכשים צעירים יותר. כ-48% מבני דור המילניום בגילי 40-25 מעדיפים להשתמש בטלפונים ניידים לקניות מקוונות. זאת בהשוואה ל-34% בלבד מכלל הקונים בעולם. נתונים אלו מופיעים בסקר משנת 2021 שבחן 13,000 קונים ונערך בידי חברת התשלומים המקוונת Klarna.

מכל אלו עולה כי רכישת חופשה באמצעות המחשב היא עניין שעשוי להתפוגג בעתיד. ממש כמו מה שעשתה המכונית לסוס ולכרכרה. ואכן, חלק משירותי רכישת החופשות, כמו למשל מנוע חיפוש הנסיעות Hopper, מציעים אך רק קניות באמצעות האפליקציה, עבור הזמנות מסוימות. מי שמשתמשים במחשבים רגילים, פשוט לא יוכלו לעשות זאת.

אפליקציה תיירים סלולר. ShutterStock
כ-48% מבני דור המילניום מעדיפים להשתמש בטלפונים ניידים לקניות מקוונות/ShutterStock

המחיר ש"מטפטף"

אך למרות שמדובר בפעולה הרבה יותר נוחה, מסתבר שרכישת כרטיס טיסה באמצעות הטלפון עשויה להיות יקרה יותר. בכתבה שפורסמה באתר החדשות CBS מצוין כי העלייה במספר הרכישות בנייד בעשור האחרון חלה במקביל לשינויים בדרך שבה מותגי התיירות מרוויחים את כספם. כך למשל, העמלות שאנו משלמים על תוספות שונות, כגון הוספת כבודה בטיסה ובחירת מושב במטוס, כמו גם שירותי מלונאות שונים - הפכו להיות הרבה יותר נפוצים - ויותר יקרים. שימו לב לנתון הבא: בשנת 2021, חברות התעופה האמריקניות גבו 5.3 מיליארד דולר על עמלת כבודה בלבד.

עם זאת, מחקר שנערך בשנת 2021 ופורסם בכתב העת Marketing Science מצא שהרוכשים נוטים לקבל החלטות שאינן מיטביות במצבים שבהם המחיר עולה ב"טפטוף". כלומר, כאשר עמלות נסתרות מתווספות לתהליך הרכישה. באופן זה, הקונים נוטים להשוות את המחירים הראשוניים בין מתחרים, שהם נמוכים יותר, ולא את המחיר הסופי, שהוא גבוה יותר.

עוד בוואלה!

באילו אפליקציות תמצאו באמת את המחירים הכי זולים לחופשה?

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
מסתבר שרכישת כרטיס טיסה באמצעות הטלפון עשויה להיות יקרה יותר/ShutterStock

"לא מוכנים להשוות בין אלטרנטיבות"

"כאשר חברות נוקטות אסטרטגיית תמחור בטפטוף, המחיר ההתחלתי הוא כמעט תמיד נמוך מהמחיר הכולל של המתחרה", מסבירה שלי סנטנה, מרצה לשיווק באוניברסיטת בנטלי (Bentley) ואחת ממחברות המחקר. "אבל ברגע שהם מתחילים להוסיף שירותים כמו שליחת מזוודה במטוס, אפשרויות לבחירת מושבים וכו', ההבדל במחיר בין החברות פוחת ולפעמים גם מתהפך".

כל מי שקנה כרטיסי טיסה בחברות לואו-קוסט יודע בדיוק כיצד התמחור הזה מתרחש. עם זאת, מה שהפתיע את סנטנה ואת עמיתיה למחקר, היה עד כמה הלקוחות לא היו מוכנים להשוות בין אלטרנטיבות, גם לאחר שהמחיר הסופי עלה. היא מסבירה כי בעיקרון, הרוכשים נוטים להגיע למסך התשלום הסופי ולקבל בחוסר רצון את כל העמלות שנוספו בדרך. אך הם מניחים שתהיה זו טרחה רבה מדי להתחיל מחדש ולמצוא אפשרות אחרת, גם אם הדבר יחסוך להם כסף.

מחיר טיסת יונייטד לניו יורק בפסח 2022. סקייסקנר, צילום מסך
הרוכשים נוטים להגיע למסך התשלום הסופי ולקבל בחוסר רצון את העמלות שנוספו בדרך/צילום מסך, סקייסקנר

טיסה היא לא אוכל לחתולים

קניות באמצעות מכשירים ניידים יהיו מהירות וקלות יותר בכל מה שקשור לרכישות פשוטות, כמו למשל הזמנת מזון לחתולים או תשלום חשבונות. עם זאת, קניית חופשה רחוקה מלהיות פשוטה, ובדרך כלל היא דורשת מעבר בין מספר לשוניות ואפליקציות בכדי למצוא את הדיל הטוב ביותר.

כדאי גם לקחת בחשבון את ההחלטה האם לרכוש טיסה בכסף הזמין שלכם או באמצעות צבירת נקודות ומיילים. הדבר כרוך במספר שלבים. ראשית, יהיה עליכם לחפש באפליקציה ייעודית או באתר האינטרנט שלה את הזמינות לטיסה כזו, בתאריכים ספציפיים. לאחר מכן, תחפשו טיסה דרך אתר או אפליקציית צד שלישי, כגון "גוגל טיסות", את התעריפים המשוערים במזומן עוד לפני קביעת ערך הפדיון במיילים/בנקודות. ולאחר שקבעתם את האופציה הטובה ביותר עבורכם, תיאלצו לנווט את דרככם בכל תהליך התשלום, רק כדי לקבוע ולגלות את המחיר הסופי האמיתי.

איש מחזיק נייד ומחפש חופשה. ShutterStock
כדאי לקחת בחשבון האם לרכוש טיסה בכסף או באמצעות נקודות ומיילים/ShutterStock

תגידו תודה ללשוניות

אז נכון, יש מצב שיהיו צעירים בני דור ה-Z, בעלי אצבעות זריזות, שיוכלו לנהל את המשימה הזו באמצעות הטלפון הנייד שלהם, אבל עבור רבים - מדובר במשימה שעשויה להיות מרתיעה למדי.

ואכן, מחקר שפורסם בשנת 2018 בכתב העת Journal of Marketing עקב אחרי כמעט מיליון תהליכי קנייה באתר שופינג ומצא שקונים שעברו מהטלפון למחשב השלימו את העסקאות שלהם בשיעור גבוה יותר. מעניין שהדבר היה נכון אפילו יותר כשמדובר היה במוצרים במחירים גבוהים יותר או כאלו שקנייתם נחשבת בסיכון גבוה יותר.

לכן, גם אם אתם ממש אוהבים לגלול טיסות בטלפון שלכם, מומלץ לכם להקשיב לעצות של אותם מומחים שמעדיפים להזמין נסיעות - שעלולות להיות יקרות ובעלות סיכונים רבים - באמצעות המחשב. "אני כמעט תמיד מזמינה חופשות עם המחשב השולחני", אמרה סנטנה. "אני אוהבת שמספר לשוניות פתוחות בו-זמנית כך שאוכל לעבור ביניהן כדי לוודא שאני מבינה את הבדלי המחירים והאופציות השונות בין החברות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully