וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה בן אדם? הכפר עם הצורה המוזרה ששבר את הרשת

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 3:59

צלם מקומי מהכפר צ'נטוריפה שבאי סציליה, העלה רחפן לאוויר וחשף את צורתו המדהימה. "במדינה שמעוצבת בצורה של מגף, יש כפר בצורה של אדם", כתב אחד המגיבים באינסטגרם. אבל היו גם מי שהיו בטוחים שמדובר בפייק

בזכות הצורה המקורית שלו, הפך כפר איטלקי לוויראלי ברשת. מדובר בכפר הקטן
צ'נטוריפה (Centuripe) שבאי סיציליה, הידוע בזכות העושר הארכיאולוגי שבו, הכולל שרידי מבנים מימי האימפריה הרומית ופסלים עתיקים נדירים. אבל רק לאחר שהכפר צולם מהאוויר נחשפה צורתו המזכירה באופן מפתיע אדם שזרועותיו פרוסות לצדדים.

אתר News.com מדווח כי הצלם פיו אנדריאה פרי הבחין בצורתו יוצאת הדופן של כפר הולדתו באמצעות Google Earth והחליט להשתמש ברחפן שלו כדי לחקור זאת לעומק ולבחון זאת בעיניו. הוא הטיס את הרחפן לגובה המרבי האפשרי והחל לצלם. להפתעתו, הוא חשף צורה (כמעט) אנושית. עם זאת, בשל מגבלות טכניות של הרחפן, שלא יכול היה להתרומם גבוה יותר, היה על פרי "לתפור" כמה תמונות לכדי תמונה אחידה אחת.

הסרטון והתצלומים מציגים שני קטעים בנויים של הכפר הדומים לזרועות ועוד שניים המזכירים במראם רגליים. קטע בנוי נוסף, קצר יותר, מהווה את ה"ראש".

עוד כפרים באיטליה:
כפר שסבל מחשיכה מוחלטת בנה לעצמו "שמש" שתספק אור
עיירה ליד רומא: בואו לקנות אצלנו בית ב-1 אירו
להתעורר מול הים: העיר האיטלקית שמציעה בתים ב-1 אירו

התגובות נלהבות

פרי צילם את הכפר שלו כבר בשנת 2021, ומאז הסרטונים והתצלומים צצים מעת לעת ברשתות החברתיות וזוכים לתגובות נלהבות. "יש מי שמביטים ורואים אדם שוכב, ויש מי שסבורים שזה דומה לכוכב ים... מה איתכם? מה אתם רואים?" הוא שאל את עוקביו באינסטגרם. ואלו, כמובן, מיהרו להשיב לו: "וואו, לכפר הזה יש צורה מדהימה", הגיב אדם אחד ואחר כתב: "אני אוהב את זה! אני רואה אדם שממש מתמזג עם הטבע!". רבים אחרים תיארו את צורת הכפר כ"משוגעת", "מדהימה" ו"מדליקה". "הייתי שמח לדעת איך אנשים נעים בכפר. אני רואה (רק) דרך אחת סביב הקצה החיצוני. זה מאוד מעניין", כתב אחת המגיבים, ואחר השיב לו: "נראה לי שמשך ההליכה מ'יד' אחת ל'יד' הנגדית הוא בערך שעה". אחד המגיבים ציין: "במדינה שמעוצבת בצורה של מגף, יש כפר בצורה של אדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"המרפסת של סיציליה"

עם זאת, בעוד שרבים נדהמו מהתיעוד של פרי, היו גם מי שהאשימו אותו בפייק. "רבים לא האמינו שזה אמיתי והם חשבו שיצרתי את התיעוד הזה באמצעות המחשב", אומר פרי. "אבל אחרי שהם בדקו ב-Google Earth, רבים מהם התנצלו באופן אישי על מה שהם אמרו לי".

עוד הוא מספר על האתגר הגדול ביצירת הצילום הסופי: "בתהליך ההפקה שאחרי הצילום בפועל, 'הנחתי' 18 צילומים באופן ידני זה על גבי זה - מה שדרש בערך שעתיים של עבודה. אני מאוד מרוצה מהתוצאה".
לאחרונה ביקש מפרי ראש העיר של צ'נטוריפה לערוך תערוכה מקומית שבה הוא יציג את תצלומיו המתעדים את הכפר הציורי, השוכן על גבעה בגובה של כ-730 מטרים מעל פני הים ומאכלס כ-5,000 תושבים. הכפר, בצורתו הנוכחית, קיים כבר מהמאה ה-16 ובו סמטאות צרות המתפתלות בין מבנים מדורגים. בשל מיקומו הגבוה, כונה בעבר הכפר "המרפסת של סיציליה". ממרומי הכפר נראה היטב הר הגעש אטנה (Etna), הנחשב לאחד מהרי הגעש הפעילים המפורסמים בעולם. כל זאת לצד נוף עוצר נשימה של האזור הכפרי העוטף את הכפר מכל עבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully